• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
    • Anmeldelse: Men
    • Anmeldelse: Eiffel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Flavo på tur til Chicago

Tommy Wikmark, dir. i Flavo AS (t.v.) hilser på en godteriprodusent under Sweets and Snacks Expo.
Flavo på tur til Chicago
Per Mork
9. juni 2014

Ikke før var CinemaCon i Las Vegas ferdig, så ble det nok en USA-tur for Flavo-direktør Tommy Wikmark.

Sweets and Snacks Expo gikk av stabelen i Chicago 17. til 22. mai.

Det var også et forhandlermøte hos C. Cretors & Co. 



Wikmark forteller at Sweets and Snacks Expo i Chicago er et av de absolutte høydepunktene i året for Flavo når det gjelder messer og samlinger sammen med samarbeidspartnerne.



– I år kom vi med store forventninger til Chicago, forteller Wikmark.



– Hva var det?



– Det var forventninger til å se endringene som er i ferd med å skje rundt det ellers så tradisjonelle popcornet, samt for å se de andre spennende nyhetene og trendene som er på gang.

Det var tre fra Sundlings og Flavo på denne reisen: Per Sundling, Janne Falk og Tommy Wikmark.

– Første del av messen bærer alltid preg av å rette seg mest mot servering og restauranter. Her traff vi kjente leverandører som Coca Cola og Pepsi, samt vår popcornleverandør, C. Cretors & Co. Den største nyheten fra Pepsi var nye selvbetjente brusautomater som ikke var større enn en datamaskin, hvor kundene kan velge mellom over 120 smaker og mikse selv sine varianter av kjente drikkevarer fra drikkegiganten. Coca Cola har også sin variant av denne, men som er langt mer plasskrevende i salgsområdet. Vi håper dette kan komme til Norge i framtiden.

– Vår partner, Cretors, demonstrerte utstyr og ikke minst sin «hemmelighet» Cretors Family recipe Caramel popcorn. Vi kan allerede nå løfte på sløret og si at vi har kjøpt nytt produksjonsutstyr ved vår fabrikk i Lidköping hvor vi bla. skal videreutvikle «Gourmet popcorn», vi lover mange spennende smaker de neste par årene til kinoene.

Wikmark forteller videre at en av samarbeidspartnerne, The Gourmet Food Company, hadde en av messens største stands. 



– Ikke rart, de er verdensledende på Gourmet Lollipops. Denne har på få år blitt et av USAs største produkter, en stor suksess, noe vi også kan si det har blitt her i Norge. På messen møter vi også flere av våre leverandører: Candy People, Millions Candy, Hersheys, Mars med flere.

– Hva slags godteritrender ser vi fremover?



– En av de største trendene er uten tvil Gourmet Popcorn og mulighetene som ligger her. Vi så og smakte oss gjennom over førti varianter med smaker! Den merkeligste? Popcorn med krabbesmak! Produksjonsmetodene er ganske avanserte når det kommer til skikkelig gourmet popcorn, derfor gleder vi oss til å utvikle egne smaker hos oss i Skandinavia i tiden som kommer.

– Økologisk popcorn begynner også å bli av bedre kvalitet. Vi har tidligere hatt kvalitetsproblemer med bla. insekter i maisen, for små popcornkorn etc. ved tidligere tester, men nå begynner det å bli ganske så bra og vi jobber med å få til gode alternativer for oss i Skandinavia også. Vi hadde flere gode samtaler rundt dette i Chicago.

– Andre trender vi ser er satsing på «spinoff» produkter, dvs. utnytte en merkevare på flere produkter. Bla. ser vi en spennende utvikling hos bla. Jelly Belly som nå utnytter sin sterke merkevare over til bla. brus med Jelly Belly-smak. Vi ser også at våre leverandører jobber med det samme, nemlig at produkter vi har suksess med kan overføres til flere varegrupper. Dette synes jeg er en spennende utvikling.

Wikmark har også merket seg «copycats» – at en suksess blir kopiert og andre prøver å få en del av kaken.



– Dette ser vi bla. på popcorn og Gourmet Popcorn, samt ikke minst på lollipops, som har fått flere «copycats» de siste par årene. Men vi ser at kopiene får som regel promiller av markedet og kopier er og blir kopier av originalene.

På forhandlermøtet til C. Cretors & Co. møtte trioen fra Norge og Sverige forhandlere fra hele verden. 



– Det er når du møter distributøren i Mexico City med 22 millioner mennesker og et ukjent antall kinoer i en by du skjønner at Skandinavia er et lite marked! forteller Wikmark.



– Over tre dager var det foredrag, opplæring i utstyr, salgstrening og gode diskusjoner. Alle er veldig spente på popcorntrendene som nå begynner å bli globale, samt hvordan vi sammen skal utvikle oss for at våre kunder kan møte etterspørselen som kommer og for å øke omsetning på kino i årene som kommer, sier Wikmark.

Cretors hadde også sitt årlige Awards Show i Chicago hvor de hedrer sine forhandlere. Det skandinaviske markede ble satt pris på og fikk pris for omsetningsvekst det siste året.

– Popcornet er fortsatt vårt viktigste produkt på kinoen, det hvite gull. Vi gleder oss til å videreutvikle dette når vi ser hva som kommer. Det er en spennende tid for kioskene på kino. Etter samlingen i Chicago har vi mye med oss i bagasjen å jobbe videre med, planlegging vi vil gjøre i årene som kommer for å sikre spennende utvalg og unike produkter for kinoene, forteller Tommy Wikmark hos Flavo AS.

dir. i Flavo AS (t.v.) hilser på en godteriprodusent under Sweets and Snacks Expo. Janne Falk fra Sundlings.
Janne Falk fra Sundlings. Karamelisert popcorn er en stor trend i markedet.
Karamelisert popcorn er en stor trend i markedet. Pepsi nye selvbetjente brusautomat gir 120 smaksvarianter.
Pepsi nye selvbetjente brusautomat gir 120 smaksvarianter. Gourmet Lollipops.
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
9. juni 2014
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerKino
  • Flavo på CinemaCon 14.03.2014
  • Flavo om drømmen om god butikk 04.01.2014
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022
  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    ANMELDELSE8. juni 2022
  • Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap
    KINOBRANSJEN3. juni 2022
  • Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene
    KINOBRANSJEN10. juni 2022
  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022
  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • How to Pay For College Essays Online – Fusion Personnel says:

    […] do to deter fraud? Schools need to change their…

  • Pay For a Paper and Improve Your Grades - בית ספר זרקור says:

    […] fatigue. The lack of water can result in anxiety,…

  • How to Pay For College Essays Online - Corbet Naturecraft says:

    […] cost of college https://kinomagasinet.no/who-can-write-my-essay-for-me/ essays is very similar to…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Sonys 4K-mann i Europa
Møte med Figueras International Seating