• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Flavo om drømmen om god butikk

Administrerende direktør Tommy Hanson Wikmark i Flavo. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Flavo om drømmen om god butikk
John Berge
John Berge
4. januar 2014

Tommy Hanson Wikmark har drevet Flavo siden 1. januar 2011.

Med en omsetning på ca. 26 millioner kroner i 2012, var hele 90 prosent av omsetningen rettet mot kinoene, selv om Flavo også har avtale med de store grossistene innenfor dagligvarehandelen, samt retter seg noe mot hotellmarkedet. Ifølge proff.no har Flavo økt omsetningen de siste årene, men lønnsomheten har gått ned.

Flavo-varene kommer på samme pall/levering som fra kioskleverandøren Location, som igjen er morselskapet til Flavo med 80 prosents eierandel. Den siste 20 prosent eierandelen er Sundlings Handel AB. I Sverige har Flavo også en fabrikk og lager.

TRONDHEIM: – Vi skal realisere drømmen om god butikk for dere, sa administrerende direktør Tommy Hanson Wikmark i Flavo til kinosjefene under kinokonferansen.

Flavo presenterte seg selv under Den norske kinokonferansen 2013 i Trondheim i november.

– Vi ønsker å tilby noe mer til kinopublikum, og vi ønsker å spesialisere sortimentet mot kinomarkedet, og at kinoene skal tjene penger på unike produkter på kinoene, sa Hanson Wikmark.

– Vi skal realisere drømmen om god butikk for dere, sa han videre henvendt til kinosjefene i salen.

Det er kun tre personer som jobber i Flavo AS.

Alt av varer og distribusjon skjer fra Sverige.

– Det hvite gullet er popcorn. Da Per Sundlings startet med popcorn på videobutikker, ble det ikke store volum. Men når du utvikler og tenker kvalitet hele veien. Ha den beste maisen og få gjenkjøpet fra publikum, siden det hører sammen med film. Gjennom årene har vi økt omsetningen blant annet ved bruk av varmeskap. De første varmeskapene ble bygd om fra bruskjølere. Det var en god idé til de begynte å sprekke, da de ikke tålte varme. I dag bygges skapene fra grunnen av, fortalte Flavo-direktøren.

– Popcornmaskiner er pengemaskiner, slo han fast.

Flavo var først i Europa med popcornkrydder. Og gourmet lollipops.

– Men alt vi gjør er ikke suksess, blant annet sjokoladepopcornet. Vi var først i Norge med det for to år siden. Vi trodde det var en kjempegod idé. Kraft kopierte oss et år etter, som vi synes var morsom. Men de klarte det ikke heller. Men det betyr i alle fall at vi tenker innovativt og vi vil drive med produktutvikling.

Innenfor KBS-markedet (Kiosk, Bensin, Servicehandel) endrer forbrukerne adferd. De siste fire årene har det vært det Hanson Wikmark beskriver som en drastisk nedgang. Dagligvare har åpent til sent på kveld, også lørdager, og snart også søndager.

– Da må vi tilby noe annet og tilby opplevelsen, og det er vi flink til i Norge. Vi jobber med å tenke på hvilke produkter dere ønsker å selge i kioskene deres. Det kan ta et eller to år før ideene kommer ut i kioskene.

– Vi vil at kundene skal komme til kinokiosken, og ikke MIX eller dagligvaren. Da må vi bare være mye bedre enn de andre stedene, slo Tommy Hanson Wikmark fast.

«A World of Snacks» er slagordet til Flavo, som har spesialisert seg på spesielt, unikt og kvalitetsgodteri – alt fra fersk lakris, popcornmaskiner og annet.

SE VIDEOOPPTAK AV FOREDRAGET UNDER.

Kristin Krogstad Fra venstre: Janne Falk, salgs og markedssje, Bjørnar Hoem, Key Account manager, Tommy Hanson Wikmark, administrerende direktør, Kristin Krogstad, driftskoordinator og Per Yngve Sundling, medeier og eier av Sundlings. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
4. januar 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • 70-åring fortsetter som kinosjef til etterfølgeren er funnet
    NYTT OM NAVN26. februar 2021
  • Trailer: Luca
    TRAILER26. februar 2021
  • Ny Disney-film direkte på Disney+ samme dag som på norske kinoer
    FILMLANSERING25. februar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Terje tror på bedre tider for kinobransjen
    KINOLEVERANDØR29. januar 2021
  • Star gir Disney+ mer voksent innhold
    VOD (KLIKKEFILM)28. januar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • 70-åring fortsetter som kinosjef til etterfølgeren er funnet
    NYTT OM NAVN26. februar 2021
  • Trailer: Luca
    TRAILER26. februar 2021
  • Ny Disney-film direkte på Disney+ samme dag som på norske kinoer
    FILMLANSERING25. februar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

«Film & Kino har skapt monopolsituasjon»
Location oppsummerer 2013