• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Flavo om drømmen om god butikk

Administrerende direktør Tommy Hanson Wikmark i Flavo. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Flavo om drømmen om god butikk
John Berge
4. januar 2014

Tommy Hanson Wikmark har drevet Flavo siden 1. januar 2011.

Med en omsetning på ca. 26 millioner kroner i 2012, var hele 90 prosent av omsetningen rettet mot kinoene, selv om Flavo også har avtale med de store grossistene innenfor dagligvarehandelen, samt retter seg noe mot hotellmarkedet. Ifølge proff.no har Flavo økt omsetningen de siste årene, men lønnsomheten har gått ned.

Flavo-varene kommer på samme pall/levering som fra kioskleverandøren Location, som igjen er morselskapet til Flavo med 80 prosents eierandel. Den siste 20 prosent eierandelen er Sundlings Handel AB. I Sverige har Flavo også en fabrikk og lager.

TRONDHEIM: – Vi skal realisere drømmen om god butikk for dere, sa administrerende direktør Tommy Hanson Wikmark i Flavo til kinosjefene under kinokonferansen.

Flavo presenterte seg selv under Den norske kinokonferansen 2013 i Trondheim i november.

– Vi ønsker å tilby noe mer til kinopublikum, og vi ønsker å spesialisere sortimentet mot kinomarkedet, og at kinoene skal tjene penger på unike produkter på kinoene, sa Hanson Wikmark.

– Vi skal realisere drømmen om god butikk for dere, sa han videre henvendt til kinosjefene i salen.

Det er kun tre personer som jobber i Flavo AS.

Alt av varer og distribusjon skjer fra Sverige.

– Det hvite gullet er popcorn. Da Per Sundlings startet med popcorn på videobutikker, ble det ikke store volum. Men når du utvikler og tenker kvalitet hele veien. Ha den beste maisen og få gjenkjøpet fra publikum, siden det hører sammen med film. Gjennom årene har vi økt omsetningen blant annet ved bruk av varmeskap. De første varmeskapene ble bygd om fra bruskjølere. Det var en god idé til de begynte å sprekke, da de ikke tålte varme. I dag bygges skapene fra grunnen av, fortalte Flavo-direktøren.

– Popcornmaskiner er pengemaskiner, slo han fast.

Flavo var først i Europa med popcornkrydder. Og gourmet lollipops.

– Men alt vi gjør er ikke suksess, blant annet sjokoladepopcornet. Vi var først i Norge med det for to år siden. Vi trodde det var en kjempegod idé. Kraft kopierte oss et år etter, som vi synes var morsom. Men de klarte det ikke heller. Men det betyr i alle fall at vi tenker innovativt og vi vil drive med produktutvikling.

Innenfor KBS-markedet (Kiosk, Bensin, Servicehandel) endrer forbrukerne adferd. De siste fire årene har det vært det Hanson Wikmark beskriver som en drastisk nedgang. Dagligvare har åpent til sent på kveld, også lørdager, og snart også søndager.

– Da må vi tilby noe annet og tilby opplevelsen, og det er vi flink til i Norge. Vi jobber med å tenke på hvilke produkter dere ønsker å selge i kioskene deres. Det kan ta et eller to år før ideene kommer ut i kioskene.

– Vi vil at kundene skal komme til kinokiosken, og ikke MIX eller dagligvaren. Da må vi bare være mye bedre enn de andre stedene, slo Tommy Hanson Wikmark fast.

«A World of Snacks» er slagordet til Flavo, som har spesialisert seg på spesielt, unikt og kvalitetsgodteri – alt fra fersk lakris, popcornmaskiner og annet.

SE VIDEOOPPTAK AV FOREDRAGET UNDER.

Kristin Krogstad Fra venstre: Janne Falk, salgs og markedssje, Bjørnar Hoem, Key Account manager, Tommy Hanson Wikmark, administrerende direktør, Kristin Krogstad, driftskoordinator og Per Yngve Sundling, medeier og eier av Sundlings. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
4. januar 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Flavo vil være lojale mot kinoene 22.08.2013

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

«Film & Kino har skapt monopolsituasjon»
Location oppsummerer 2013