
HAUGESUND: – YouTube-generasjonen forventer mer videoinnhold. Derfor satser vi mer på eget stoff i videoformat, som også dere kan benytte dere av.
Det sa Filmwebs markedsdirektør Frode Soleim, henvendt til kinosjefene i salen, under fellesseminaret for Filmweb, DX og Location i Maritim Kino mandag 18. august.
– Vi startet det vi kaller FilmwebTV i vår. Det er populært og gir en del trafikk. Trailere er populært, men dette er eget produsert videoinnhold. Dette gjør vi for å treffe den unge generasjonen på deres måte. Vi har i mange år laget tekst og bilder, men i dag forventer folk å få stoffet i videoformat. Slik treffer vi YouTube-generasjonen. Dette er også bra innhold å dele på sosiale medier. Så hjelp oss å spre det! Det passer godt på kinoens hjemmeside for å promotere og skape buzz om filmene, sa Soleim.
Øvrige ting i fokus på presentasjonen var Filmwebs tilbud om å lage nettsider for kinoene. Her viste Soleim en liste over nylige kunder som Haugesund, Edda, E-teatret i Lillesand, Storstova i Bryne, KinoSør, Ullensaker, Bølgen i Larvik, Voss – og snart klar for lansering: Steinkjer.
– Men nå er vi ledige for oppdrag og vil gjerne hjelpe flere, sa markedsdirektøren.
Soleim forklarte også om viktigheten av at en kinonettside har responsivt design:
– Det handler om en nettside skal fungere like bra på PC, nettbrett eller mobiltelefon. Mobilen er blitt viktig. Vi er ikke i nærheten av potensialet, det er mye høyere. Har man kun en nettside optimalisert for PC, bommer på mange brukere.
Og til sist en gladsak inntjeningsmessig. Norgesbilletten har lege hatt en varslet prisøkning slik at kinoene får mer penger. Dette trer i kraft fra 1. september. Da øker kinokompensasjonen fra 85 til 95 kroner fra billetter som brukes.
Facebook
RSS