
KINOMAGASINET og Filmweb har inngått en større annonseavtale for andre halvår 2019 og hele 2020.
Elisabeth Brinch, daglig leder i Filmwebs Kinoklubben, har inngått en markedsføringsavtale som innbefatter JB Forlags flater – KINOMAGASINET som trykt magasin og på nett:
– Det blir fint for Kinoklubben å teste markedsføring av Kinoklubben i Kinomagasinet på nett og i det trykte magasinet fremover. I tillegg til å nå den tradisjonelle målgruppen for medlemsrekruttering er det en stor fordel at vi her også når folk i kinobransjen. Vi vil gjerne ha med oss flere kinoer i Kinoklubb-ordningen, så kanskje vi kan nå frem til noen nye kinosjefer som ser at dette konseptet kan passe hos dem. Blant de 86 kinoene som allerede er med i klubben kan det fungere som en ekstra påminnelse om aktuelle filmer som kommer fremover, uttaler Brinch.
Filmweb skal fra 2020 for alvor også begynne å markedsføre det nye nasjonale kinogavekortet.
– Da vil naturligvis også Kinomagasinet være en naturlig del av markedsmiksen, legger Brinch til.

Elisabeth Brinch er leder av Kinoklubb Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Les siste nytt om status for Kinoklubben pr. august 2019 her:
Daglig leder i JB Forlag, John Berge, sier at han er svært glad for tilliten som Filmweb viser KINOMAGASINET.
– Filmweb er et av kinobransjens mest anerkjente firmaer og har i årevis vært innovatører, siden internettets spede begynnelse. Det er en stor glede å kunne ønske Filmweb velkommen tilbake som fast annonsør. Jeg takker for tilliten som Filmweb og Kinoklubben viser JB Forlag, i det vi snart runder 20 år som selskap, sier John Berge.
KINOMAGASINET ble startet som magasin i 2012, under navnet High-Def, og fikk det nye navnet, Kinomagasinet, i 2014, i takt med markedsendringene i filmdistribusjonsmarkedet.

Redaktør og daglig leder John Berge i JB Forlag. Foto: Evie Anita Berge, JB Forlag
Nettstedet har siden 2013 bygget seg opp til å bli det ledende uavhengige filmnyhetsnettsted i Norge, med stort fokus på kinobransjen og produktene de lanserer, det være seg filmer eller øvrige salgsprodukter. I tillegg er nettstedet også svært populært blant de ivrigste filmseerne, med økende besøkstall.
– Vi traff nylig en pensjonert bransjeveteran på Den norske filmfestivalen i Haugesund. Han kunne fortelle at å besøke kinomagasinet.no nå var blitt uvurderlig for ham. Bare slik kunne han få en komplett oversikt over både bransje og filmutvalg, forteller John Berge i JB Forlag.
Filmweb blir nå et av flere ledende kinobransjefirma som benytter seg av KINOMAGASINET som foretrukken annonsekanal, herunder CAPA Kinoreklame, Cinema Design, DX, Fiber Pro Tector, Media Direct Norge, ODEON kino, Location, Skeie og Sundlings.
Unique Digital Nordic har også varslet at de ønsker å reklamere for sine tjenester på Kinomagasinet.no høsten 2019/vinteren 2020.
Den trykte utgaven av KINOMAGASINET er å finne hos ledende kinoer, og en lang rekke andre små- og mellomstore kinoer landet rundt, samt hos Platekompaniets butikker og hos Johnny Rockets-burgerkjeden.
Facebook
RSS