
Karmøy kino har slått på stortromma med egenlaget reklamefilm for Fifty Shades Darker, hvor kinoens egen frontfigur har hovedrollen.
I den reklamefilmen Fifty shades of Karmøy kino spiller Karmøy kinos egen Anne Hilde Fossdal (68) hovedrollen, som den sensuelle kvinnen som skal ta med seg sin kjære på kino. Og den kjære er ikke hvem som helst … Se den morsomme videoen selv, under artikkelen, for svar på det!
– Filmen er laget av meg og min mann, forteller kinosjef Aina Sævik Olsen til KINOMAGASINET.
– Det er et markedsføringstunt. Vi har pusset opp storsalen, og fått ny logo, så dette er også en fin måte å gjøre det kjent på.
– Og «Edgar» i filmen er?
– Han er hos vår familie, svarer Sævik Olsen lurt.
«Få med deg noegn du e glad i …
å sjå filmen på Karmøy kino!»
… står det i tekstplakaten i reklamefilmer.

Anne Hilde Fossdal (68) er for mange på Karmøy symbolet på lokalkinoen. Hun har arbeidet der siden tidlig på 80-tallet. Foto: Karmøy kino for KINOMAGASINET.
– Å lage egne reklamefilmer har vi lagt merke til at flere kinoer gjør fra tid til annen. Hva med dere?
– For oss er det første gang. Vi har snakket om dette en stund. Min mann er filmfotograf og har jobbet i NRK. Nå har han startet for seg selv. Vi har masse ideer for nye filmer. Dette er artig vise og morsomt å gjøre noe nytt.
– Hva synes Anne Hilde Fossdal?
– Hun synes det er kjekt med oppmerksomheten!
Aina Sævik Olsen sier det er viktig å ha Fossdal med.
– Anne Hilde er Karmøy Kino. Når folk lukker øynene, og tenker på Karmøy Kino, er det henne vi ser for oss. Vi har alle vokst opp med å se henne på kinoen. Hun har vært der i snart 35 år.

Kinosjef Aina Sævik Olsen (t.v.) og Miss Karmøy kino Anne Hilde Fossdal inne i den nye storsalen, med nye stoler levert av Skeie. Foto: Karmøy kino for KINOMAGASINET.
– Så nå venter dere storinnrykk av damer?
– Det blir nok det! Det er snart utsolgt. Men de er litt trege på Karmøy og ikke så flinke å forhåndskjøpe billetter.
– Og med denne filmen får du også gjester som sjelden er på kino?
– Ja, det er som er kjekt når du får ulike filmer, med Kongens nei i fjor som et eksempel, er at vi får en gruppe som ikke går på kino ofte, og med Fifty Shades Darker får vi alt fra unge til godt voksne kvinner på kino.
– Hva gjør du for å få de tilbake?
– Det er mest mainstream-filmene som slår an her på Karmøy hos disse og det er ikke så lett å få de på andre filmer. Men de siste årene er det mer voksne folk på kino. Får du først en positiv og god filmopplevelse, er veien kortere til neste gang. Derfor prøver vi å gi litt ekstra til filmene. På Fifty Shades Darker lager vi cupcakes og deler ut med velkomstdrink. På Kongens nei-premieren hadde vi lefser og kaffe og norske flagg. Den lille ekstra opplevelsen tror jeg gjør at du går ut med en veldig god følelse når du går ut av en kinosal!

Karmøy kino er kommunalt drevet. Hovedsalen med 388 seter ble pusset opp i desember 2016 med Skeie Sonate tip-up, reclinere og sofaer. Gudbrandsdalens Uldvarefabrik leverte tøyet til stolene, som er inspirert av murpussen i den røde teglsteinen som er salens karakteristiske trekk. Foto: Skeie.

Kinosjef Aina Sævik Olsen (39) har drevet Karmøy kino i ni år i 2017. I år skal de to småsalene på kinoen oppgraderes med bedre forsterkere, høyttalere og nye lerret. Kinobygget er fra 1968 og nærmere seg altså 50-årsjubileum. Foto: Karmøy kino for KINOMAGASINET.
Facebook
RSS