• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
    • Anmeldelse: Men
    • Anmeldelse: Eiffel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016

Markedsdirektør Ted Allergoth fra Joh. Johannson Kaffe med blomster og diplom for «Gullfilmen 2015». Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016
John Berge
8. februar 2016

– Dette er en stor ære! Vi er utrolig stolte over å ha vunnet «Gullfilmen», sier markedsdirektør Ted Allergoth fra Joh. Johannson Kaffe. Ny kinoreklamefilm kommer til høsten.

Joh. Johannson Kaffes film «Butler» med Morgan Freeman viser historien til nettopp en lang rekke butlere som drar til kaffeplantasjene og til slutt serverer den.

Filmen markerer et trendskifte for den norske kaffegiganten som har det gående i 61 år i år.

Nå er det slutt på britisk artistokrati, sier Ted Allergoth til KINOMAGASINET.

– Ideen er å modernisere Evergood i vår samtid.

Kinoreklame har vært viktig for selskapet helt siden 60-årene. Med unntak va 2012 og 2013 har selskapet vært «på kino» helt siden den gang.

– Evergood ble markedsleder ved å satse på kinoreklame på 60-70-tallet. Alle i kaffebransjen lurte da på hvorfor selskapet ville kjøre kinoreklame. Der går bare de unge, sa man, og drikker ikke kaffe. Men så satset man og leide inn teamet bak serien Herskap og tjenere (Upstairs, Downstairs), forteller Allergoth.

Satsingen ga frukter, for datidens unge er nåtidens middelaldrende og eldre.

– Nå har vi fått fra det britiske artistokratiske, til det mer moderne,og kontinentale – fra britisk herskapsmiljø til New York, sier markedssjefen videre.

De filmet i ti dager på Costa Rica sist vinter, omtrent på denne tiden, og det er masse ubrukt materiale.

(Les mer om kåringen av Gullfilmen 2015 i denne artikkelen.)

Og markedsdirektøren lover fortsatt, og større, satsing på kinoreklame. Minst 30 prosent mer enn i 2015. Nå har han dessuten Gullfilmen-prisen å benytte seg av. Den gir kinoreklame for en verdi av 500.000 kroner.

– Dette var kjempegøy. Vi er utrolig stolte. Vi var kjempespent får kåringen fordi vi konkurrerte mot veldig mye bra filmer. Vi ville lage en Evergood-film folk snakker om. Når jeg ser nivået på de vi kjempet mot er dette en ordentlig fjær i hatten, sier Allergoth.

Til høsten 2016 kommer en ny reklamefilm.

– Prestasjonsangst?

– Hehe, kanskje det. Jeg vet ikke hvem vi skal følge opp Morgan Freeman med, sier han med et lurt glimt i øyet, før vi foreslår Tom Cruise.

– Heder og ære, men hva med ønsket effekt?

– Kaffemarkedet i 2015 hadde en tilbakegang innen dagligvare, men vi hadde et rekordår, med en volumvekst på fem prosent. Vi er bekymret over nedgangen. Det viktig at Norge har høyt forbruk av kaffe. Vi tror vi vinner fordi vi er en kvalitetsleverandør som aldri har veket på kvaliteten. Det vinner vi på i det lange løp. Det handler om alle detaljer.

– Kinoreklameeffekten?

– Vi har ikke målt kinoreklameeffekten ennå, men håper å se effekter av det!

KINOMAGASINET © Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe sammen med resten av vinnerteamet. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe sammen med resten av vinnerteamet. Foto: John Berge Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame i Media Direct Norge deler ut hovedprisen – en halv million kroner til fri benyttelse som kinoreklame – til Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
8. februar 2016
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Evergoods film var den beste på kino i 2015 08.02.2016
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022
  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    ANMELDELSE8. juni 2022
  • Kinoalliansen har startet kinoteknisk selskap
    KINOBRANSJEN3. juni 2022
  • Nå skal kinofilmdistributørene selv sette aldersgrensene
    KINOBRANSJEN10. juni 2022
  • Kevin Costner skal gi oss filmer vi aldri har sett maken til
    FILMPRODUKSJON27. juni 2022
  • 70 år med sang i regnet
    FILMHISTORIKK24. juni 2022
  • Tingen fra en annen verden runder 40 år
    FILMJUBILEUM23. juni 2022
  • Anmeldelse: The Black Phone
    ANMELDELSE22. juni 2022
  • How to Pay For College Essays Online – Fusion Personnel says:

    […] do to deter fraud? Schools need to change their…

  • Pay For a Paper and Improve Your Grades - בית ספר זרקור says:

    […] fatigue. The lack of water can result in anxiety,…

  • How to Pay For College Essays Online - Corbet Naturecraft says:

    […] cost of college https://kinomagasinet.no/who-can-write-my-essay-for-me/ essays is very similar to…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Evergoods film var den beste på kino i 2015
MDN valgte Advertising Accord