• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016

Markedsdirektør Ted Allergoth fra Joh. Johannson Kaffe med blomster og diplom for «Gullfilmen 2015». Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016
John Berge
8. februar 2016

– Dette er en stor ære! Vi er utrolig stolte over å ha vunnet «Gullfilmen», sier markedsdirektør Ted Allergoth fra Joh. Johannson Kaffe. Ny kinoreklamefilm kommer til høsten.

Joh. Johannson Kaffes film «Butler» med Morgan Freeman viser historien til nettopp en lang rekke butlere som drar til kaffeplantasjene og til slutt serverer den.

Filmen markerer et trendskifte for den norske kaffegiganten som har det gående i 61 år i år.

Nå er det slutt på britisk artistokrati, sier Ted Allergoth til KINOMAGASINET.

– Ideen er å modernisere Evergood i vår samtid.

Kinoreklame har vært viktig for selskapet helt siden 60-årene. Med unntak va 2012 og 2013 har selskapet vært «på kino» helt siden den gang.

– Evergood ble markedsleder ved å satse på kinoreklame på 60-70-tallet. Alle i kaffebransjen lurte da på hvorfor selskapet ville kjøre kinoreklame. Der går bare de unge, sa man, og drikker ikke kaffe. Men så satset man og leide inn teamet bak serien Herskap og tjenere (Upstairs, Downstairs), forteller Allergoth.

Satsingen ga frukter, for datidens unge er nåtidens middelaldrende og eldre.

– Nå har vi fått fra det britiske artistokratiske, til det mer moderne,og kontinentale – fra britisk herskapsmiljø til New York, sier markedssjefen videre.

De filmet i ti dager på Costa Rica sist vinter, omtrent på denne tiden, og det er masse ubrukt materiale.

(Les mer om kåringen av Gullfilmen 2015 i denne artikkelen.)

Og markedsdirektøren lover fortsatt, og større, satsing på kinoreklame. Minst 30 prosent mer enn i 2015. Nå har han dessuten Gullfilmen-prisen å benytte seg av. Den gir kinoreklame for en verdi av 500.000 kroner.

– Dette var kjempegøy. Vi er utrolig stolte. Vi var kjempespent får kåringen fordi vi konkurrerte mot veldig mye bra filmer. Vi ville lage en Evergood-film folk snakker om. Når jeg ser nivået på de vi kjempet mot er dette en ordentlig fjær i hatten, sier Allergoth.

Til høsten 2016 kommer en ny reklamefilm.

– Prestasjonsangst?

– Hehe, kanskje det. Jeg vet ikke hvem vi skal følge opp Morgan Freeman med, sier han med et lurt glimt i øyet, før vi foreslår Tom Cruise.

– Heder og ære, men hva med ønsket effekt?

– Kaffemarkedet i 2015 hadde en tilbakegang innen dagligvare, men vi hadde et rekordår, med en volumvekst på fem prosent. Vi er bekymret over nedgangen. Det viktig at Norge har høyt forbruk av kaffe. Vi tror vi vinner fordi vi er en kvalitetsleverandør som aldri har veket på kvaliteten. Det vinner vi på i det lange løp. Det handler om alle detaljer.

– Kinoreklameeffekten?

– Vi har ikke målt kinoreklameeffekten ennå, men håper å se effekter av det!

KINOMAGASINET © Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe sammen med resten av vinnerteamet. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe sammen med resten av vinnerteamet. Foto: John Berge Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame i Media Direct Norge deler ut hovedprisen – en halv million kroner til fri benyttelse som kinoreklame – til Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
8. februar 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Evergoods film var den beste på kino i 2015 08.02.2016
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Evergoods film var den beste på kino i 2015
MDN valgte Advertising Accord