• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016

Markedsdirektør Ted Allergoth fra Joh. Johannson Kaffe med blomster og diplom for «Gullfilmen 2015». Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016
John Berge
John Berge
8. februar 2016

– Dette er en stor ære! Vi er utrolig stolte over å ha vunnet «Gullfilmen», sier markedsdirektør Ted Allergoth fra Joh. Johannson Kaffe. Ny kinoreklamefilm kommer til høsten.

Joh. Johannson Kaffes film «Butler» med Morgan Freeman viser historien til nettopp en lang rekke butlere som drar til kaffeplantasjene og til slutt serverer den.

Filmen markerer et trendskifte for den norske kaffegiganten som har det gående i 61 år i år.

Nå er det slutt på britisk artistokrati, sier Ted Allergoth til KINOMAGASINET.

– Ideen er å modernisere Evergood i vår samtid.

Kinoreklame har vært viktig for selskapet helt siden 60-årene. Med unntak va 2012 og 2013 har selskapet vært «på kino» helt siden den gang.

– Evergood ble markedsleder ved å satse på kinoreklame på 60-70-tallet. Alle i kaffebransjen lurte da på hvorfor selskapet ville kjøre kinoreklame. Der går bare de unge, sa man, og drikker ikke kaffe. Men så satset man og leide inn teamet bak serien Herskap og tjenere (Upstairs, Downstairs), forteller Allergoth.

Satsingen ga frukter, for datidens unge er nåtidens middelaldrende og eldre.

– Nå har vi fått fra det britiske artistokratiske, til det mer moderne,og kontinentale – fra britisk herskapsmiljø til New York, sier markedssjefen videre.

De filmet i ti dager på Costa Rica sist vinter, omtrent på denne tiden, og det er masse ubrukt materiale.

(Les mer om kåringen av Gullfilmen 2015 i denne artikkelen.)

Og markedsdirektøren lover fortsatt, og større, satsing på kinoreklame. Minst 30 prosent mer enn i 2015. Nå har han dessuten Gullfilmen-prisen å benytte seg av. Den gir kinoreklame for en verdi av 500.000 kroner.

– Dette var kjempegøy. Vi er utrolig stolte. Vi var kjempespent får kåringen fordi vi konkurrerte mot veldig mye bra filmer. Vi ville lage en Evergood-film folk snakker om. Når jeg ser nivået på de vi kjempet mot er dette en ordentlig fjær i hatten, sier Allergoth.

Til høsten 2016 kommer en ny reklamefilm.

– Prestasjonsangst?

– Hehe, kanskje det. Jeg vet ikke hvem vi skal følge opp Morgan Freeman med, sier han med et lurt glimt i øyet, før vi foreslår Tom Cruise.

– Heder og ære, men hva med ønsket effekt?

– Kaffemarkedet i 2015 hadde en tilbakegang innen dagligvare, men vi hadde et rekordår, med en volumvekst på fem prosent. Vi er bekymret over nedgangen. Det viktig at Norge har høyt forbruk av kaffe. Vi tror vi vinner fordi vi er en kvalitetsleverandør som aldri har veket på kvaliteten. Det vinner vi på i det lange løp. Det handler om alle detaljer.

– Kinoreklameeffekten?

– Vi har ikke målt kinoreklameeffekten ennå, men håper å se effekter av det!

KINOMAGASINET © Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe sammen med resten av vinnerteamet. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe sammen med resten av vinnerteamet. Foto: John Berge Ronny Lieblein, salgs- og markedssjef riksreklame i Media Direct Norge deler ut hovedprisen – en halv million kroner til fri benyttelse som kinoreklame – til Markedsdirektør Ted Allergoth (t.v.) fra Joh. Johannson Kaffe. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
8. februar 2016
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Evergoods film var den beste på kino i 2015 08.02.2016
  • Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal 21.10.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer

Stor interesse for fogging fra Fiber Protector

John Berge3. november 2020
Les mer

Nå droppes Kinospillet for godt

John Berge19. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Veien til Oscarene 2021: En guide til «Award season»
    FILMPRIS17. januar 2021
  • Ber Oslo åpne opp for kinodrift slik at bransjen kan overleve. Møter motbør i kommentarfeltet.
    LESERINNLEGG16. januar 2021
  • Robotene slippes løs i regi av svenske Mikael Håfström
    FILMLANSERING15. januar 2021
  • Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg
    HURTIGSPOLING14. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • ODEON-sjef mener at deler av nedstengningen er absurd og mangler begrunnelse
    KORONAVIRUSET23. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Veien til Oscarene 2021: En guide til «Award season»
    FILMPRIS17. januar 2021
  • Ber Oslo åpne opp for kinodrift slik at bransjen kan overleve. Møter motbør i kommentarfeltet.
    LESERINNLEGG16. januar 2021
  • Robotene slippes løs i regi av svenske Mikael Håfström
    FILMLANSERING15. januar 2021
  • Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg
    HURTIGSPOLING14. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Evergoods film var den beste på kino i 2015
MDN valgte Advertising Accord