• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal

Skuespiller Morgan Freemann i reklamefilmen hvor han hevder at Evergood er den beste kaffen. Filmen «Butler» ble kåret til beste reklamefilm på kino i 2015. Foto: Joh. Johannson og Evergood
Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal
John Berge
John Berge
21. oktober 2015

Gullfilmen. Ny, årlig kåring av beste reklamefilm som vises på kino. Første år med kåring er 2015.

Først på nyåret 2016 vil historiens første «Gullfilm» bli kåret.

Kvartalsvinnerne vil få heder og ære for sine respektive «Sølvfilmer». Annonsøren som blir kåret til vinner av «Gullfilmen», vil bli premiert med reklameeksponering på kino fra Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Det ble reklamefilmen «Butler» fra Joh. Johannson og Evergood som ble tredjekvartalsvinneren i kåringen av årets beste kinoreklame.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen. Nå foreligger altså tre reklamefilmer som skal være med å konkurrere om Gullfilmen når status for 2015 skal gjøres opp. Det skal kåres totalt fire sølvfilmer før Gullfilmen skal utropes.

I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet. Sølvfilmen for andre kvartal ble vunnet av Gilde og filmen «Takk for maten».

Hollywood-legenden Morgan Freeman har hovedrollen i kaffereklamefilmen «Butler» og føyer seg således inn i rekken av kjente skuespillere som har reklamert for nettopp Evergood opp gjennom årene.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for tredje kvartal:

«Filmen er meget velprodusert med fokus på høy troverdighet rundt kvalitetsreisen til Evergood. Treffer midt i målgruppen til kvalitetsbevisste mennesker. Morgan Freeman er prikken over i´en. En flott historie fra start til mål».

Administrende direktør Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge sier følgende om vinnerfilmen:

– Dette er en flott film med høy produksjonskvalitet. Filmen har et tydelig budskap og har en god historie. Tydelig og merkevarebyggende.

Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, istemmer:

– Dette er filmen som realiserer de målsettinger som en god reklamefilm skal ha. Høy produksjonskvalitet og et veldig tydelig budskap. Dette er den klare vinneren dette kinokvartalet.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom mener det blir produsert svært mye god reklamefilm i form av levende bilder i Norge for tiden. Og mye av denne reklamen blir vist på kino.

– Det er mye reklamefilm med et faglig veldig høyt nivå. Det er kvalitetsfilmer med klare budskap. Og stadig flere blir eksponert for kino-reklamen. 2015 ser ut til å bli et meget godt år, takket være filmer som Bølgen, sier Lasse Gimnes.

Reklamebyrået Naug & Venner står bak filmen «Butler». Hovedopptakene er gjort i Costa Rica. Opptakene med Morgan Freeman ble gjort i New York.

Det var fem filmer som var med i kampen om den tredje Sølvfilmen for 2015.

I tillegg til vinner-filmen ble Gilde-filmen «Fra noen som har vært oppe en stund», filmen «Skru av mobilen» fra Netcom, Ringnes Farris-filmen «Bøkeskogen» og «Hele Norges Bredbånd» fra Telenor vurdert av juryen.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av kinoreklameselskapene CAPA og/eller Media Direct Norge.

Selve reklamefilmen er ikke klarert for visning via Internett ennå, men kan fortsatt sees på kino, før forestillingene.

I mellomtiden, se en Evergood-reklame fra en tid tilbake som bonus under!

KINOMAGASINET © 27 ÅR I LEDELSEN: Tidligere adm. direktør i Media Direct Norge AS (MDN): Bjørn Erling Ottersen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
21. oktober 2015
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • 70-åring fortsetter som kinosjef til etterfølgeren er funnet
    NYTT OM NAVN26. februar 2021
  • Trailer: Luca
    TRAILER26. februar 2021
  • Ny Disney-film direkte på Disney+ samme dag som på norske kinoer
    FILMLANSERING25. februar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Terje tror på bedre tider for kinobransjen
    KINOLEVERANDØR29. januar 2021
  • Star gir Disney+ mer voksent innhold
    VOD (KLIKKEFILM)28. januar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Bond-filmen skal nå kinolanseres den siste dagen i september 2021
    FILMLANSERING26. februar 2021
  • 70-åring fortsetter som kinosjef til etterfølgeren er funnet
    NYTT OM NAVN26. februar 2021
  • Trailer: Luca
    TRAILER26. februar 2021
  • Ny Disney-film direkte på Disney+ samme dag som på norske kinoer
    FILMLANSERING25. februar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Fidalgo-Frank frykter for fremtiden
2014 ble SF Norges verste år