• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal

Skuespiller Morgan Freemann i reklamefilmen hvor han hevder at Evergood er den beste kaffen. Filmen «Butler» ble kåret til beste reklamefilm på kino i 2015. Foto: Joh. Johannson og Evergood
Evergood beste reklamefilm i tredje kvartal
John Berge
21. oktober 2015

Gullfilmen. Ny, årlig kåring av beste reklamefilm som vises på kino. Første år med kåring er 2015.

Først på nyåret 2016 vil historiens første «Gullfilm» bli kåret.

Kvartalsvinnerne vil få heder og ære for sine respektive «Sølvfilmer». Annonsøren som blir kåret til vinner av «Gullfilmen», vil bli premiert med reklameeksponering på kino fra Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

Juryen består av følgende bransjepersoner. Lasse Gimnes, daglig leder i GimCom AS, Bjørn Erling Ottersen, adm. dir. i Media Direct Norge AS, Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA Kinoreklame, Ingvar Sandvik, Marketing & Associate Director i TNS Gallup, Geir Kjærnes, adm. dir. i mediebyrået In Sight AS, Jannicke Haugen, adm. dir. i Nordisk Film Kino samt tidligere profilsjef i TV 2, nå strategisk rådgiver og partner i Breakfast, Ole Eliassen.

Det ble reklamefilmen «Butler» fra Joh. Johannson og Evergood som ble tredjekvartalsvinneren i kåringen av årets beste kinoreklame.

Det er kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame som står bak etableringen av Gullfilmen. Nå foreligger altså tre reklamefilmer som skal være med å konkurrere om Gullfilmen når status for 2015 skal gjøres opp. Det skal kåres totalt fire sølvfilmer før Gullfilmen skal utropes.

I første kvartal i år var det Stabburet og Grandiosa som vant Sølvfilmen i kinoreklamemarkedet. Sølvfilmen for andre kvartal ble vunnet av Gilde og filmen «Takk for maten».

Hollywood-legenden Morgan Freeman har hovedrollen i kaffereklamefilmen «Butler» og føyer seg således inn i rekken av kjente skuespillere som har reklamert for nettopp Evergood opp gjennom årene.

Juryen skriver blant annet følgende om vinneren for tredje kvartal:

«Filmen er meget velprodusert med fokus på høy troverdighet rundt kvalitetsreisen til Evergood. Treffer midt i målgruppen til kvalitetsbevisste mennesker. Morgan Freeman er prikken over i´en. En flott historie fra start til mål».

Administrende direktør Bjørn Erling Ottersen i Media Direct Norge sier følgende om vinnerfilmen:

– Dette er en flott film med høy produksjonskvalitet. Filmen har et tydelig budskap og har en god historie. Tydelig og merkevarebyggende.

Kommersiell direktør i CAPA, Gareth Williams, istemmer:

– Dette er filmen som realiserer de målsettinger som en god reklamefilm skal ha. Høy produksjonskvalitet og et veldig tydelig budskap. Dette er den klare vinneren dette kinokvartalet.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom mener det blir produsert svært mye god reklamefilm i form av levende bilder i Norge for tiden. Og mye av denne reklamen blir vist på kino.

– Det er mye reklamefilm med et faglig veldig høyt nivå. Det er kvalitetsfilmer med klare budskap. Og stadig flere blir eksponert for kino-reklamen. 2015 ser ut til å bli et meget godt år, takket være filmer som Bølgen, sier Lasse Gimnes.

Reklamebyrået Naug & Venner står bak filmen «Butler». Hovedopptakene er gjort i Costa Rica. Opptakene med Morgan Freeman ble gjort i New York.

Det var fem filmer som var med i kampen om den tredje Sølvfilmen for 2015.

I tillegg til vinner-filmen ble Gilde-filmen «Fra noen som har vært oppe en stund», filmen «Skru av mobilen» fra Netcom, Ringnes Farris-filmen «Bøkeskogen» og «Hele Norges Bredbånd» fra Telenor vurdert av juryen.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av kinoreklameselskapene CAPA og/eller Media Direct Norge.

Selve reklamefilmen er ikke klarert for visning via Internett ennå, men kan fortsatt sees på kino, før forestillingene.

I mellomtiden, se en Evergood-reklame fra en tid tilbake som bonus under!

KINOMAGASINET © 27 ÅR I LEDELSEN: Tidligere adm. direktør i Media Direct Norge AS (MDN): Bjørn Erling Ottersen. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Gareth Williams, kommersiell direktør i CAPA. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
21. oktober 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015
  • Kino-sølvfilmpris til Grandiosa 20.04.2015

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • KINOMAGASINET 8•2022
    MAGASINET5. januar 2023
  • De lystige skurkene i Sherwood-skogen
    FILMHISTORIKK16. januar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Stevens Spielbergs fabel
    31. januar 2023
  • Nye eventyr på Apeplaneten
    FILMPRODUKSJON30. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Fidalgo-Frank frykter for fremtiden
2014 ble SF Norges verste år