• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

VOD (KLIKKEFILM)

Er toppen nådd for Netflix?

TV med Netflix. (Illustrasjonsbilde.)
Er toppen nådd for Netflix?
John Berge
18. februar 2015

Ifølge TNS Gallup har bare to prosent flere norske husstander planer om å skaffe seg et Netflix-abonnement.

Forskningsleder for medier i TNS Gallup, Knut-Arne Futsæter, forteller dette til Kampanje. Han sier at veksten til den amerikanske VOD-tjenesten har stagnert den siste tiden. Taket kan være nådd.

TNS Gallups siste TV-utstyrsundersøkelse viser at ca 30 prosent av norske husstander nå er Netflix-abonnenter. De forrige tallene er fra 2013 og 2014, hvor andelen var hhv. 12 og 23 prosent.

– Bare to prosent av norske husstander har planer om å skaffe seg et Netflix-abonnement, forteller Futsæter til Kampanje.

Nordmenn er blant de folkeslagene i verden som ser mest film digitalt. Ifølge Kampanje opplyser Telenor at cirka 60 prosent av all datatrafikk skyldes videoinnhold. Netflix og YouTube rangerer høyest, med hhv. 20 og 12 prosents andel hver.

– Dynamikken er at med en gang nordmenn ikke er mette og fornøyde, går de på Netflix. Men det er jo også flott. Fordi det sier noe om det vellet av muligheter kundene nå har. Det er den store trenden og det kommer til å fortsette, har Telenor-direktør Berit Svendsen fortalt nettstedet.

Futsæter mener at de mest ivrige film- og TV-seerbrukerne nå har «tømt innholdet» hos Netflix, og ser seg om etter nytt innhold. Han nevner ikke at det faktisk fins flere reelle konkurrenter til Netflix, med tilsvarende annet type innhold enn hos Netflix, eksempelvis C More og Viaplay.

Tross strømmetjenestene holder tradisjonell TV-titting nivået, melder TNS Gallup.

PS: I en kommentar til saken hos Kampanje skriver en leser dette: «Dessverre er filminnholdet på Netflix lik billig-DVD-kassa ved sjokoladene på Coop Obs. 90- og tidlig 2000-tallsfilmer som aldri oppnådde mer enn terningkast tre på terningen av filmanmelderne.»

Relaterte sakerTeknologiVOD
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
VOD (KLIKKEFILM)
18. februar 2015
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerTeknologiVOD

Siste saker fra VOD (KLIKKEFILM)

Nordmenn har rekord i antall strømmeabonnement

admin10. mai 2023
Les mer

Max er tjenestens nye navn

John Berge13. april 2023
Les mer

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Slik blir Marvel-året 2023

Matias Kjølstad7. februar 2023
Les mer

Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix

John Berge26. januar 2023
Les mer

Nå er SkyShowtime her og tjenesten er «grisebillig»

John Berge22. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: R.M.N
    ANMELDELSE8. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

VOD-suksess for The Interview
Hvordan fastsettes egentlig prisen på Netflix?