• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

Salgssjef Terje Gabrielsen (62) er Fiber ProTectors mann på kino- og kulturhus-markedet. Her sammen med viseadministrerende direktør Majid Torabbeigi inne i hovedsalen hos Colosseum kino i Oslo. Foto: Per Mork.
Er over kneika, men fortsatt utfordrende
John Berge
31. oktober 2022

Fiber Protector AS

 


Jo Einride Lid Lerheim er daglig leder i Fiber ProTector.

 

Besøksadresse:
Grini Næringspark 1,
1361 Østerås Norge

 

Nettside:
fiberprotector.com

 

E-post:
services @ fiberprotector.com

Koronaårene 2020 og 2021 ble berget for Fiber ProTector sitt vedkommende takket være desinfeksjonsmiddelet BarrierTech.

Siden 2007 har det norske firmaet produsert og solgt en luktfritt, vannbasert hånd og overflatedesinfeksjon. Da omsetningen stupte på øvrige tjenester, økte etterspørselen
etter desinfeksjon.

Fiber ProTector startet allerede i 1995. Firmaet betjener sektorer som kino og kulturhus, hotell og overnattingssteder, offentlige og private kontorbygg, samt transportsektor/cruise markedet. De er størst innenfor preventivt vedlikehold i disse markedene.

– Alle våre sektorer dro nytte av vår desinfeksjon, på ulikt vis, forteller Jo Einride Lid Lerheim, daglig leder i Fiber ProTector.

For Kino Norge ble det for svært mange redningen at man tok i bruk en «fogger», for trygg, rask desinfisering av kinosaler og fellesområder. På den måten kunne kinoene desinfisere en hel kinosal på 15 minutter. Det sparte de både tid og penger på, samt at antall visninger økte pr dag.

Fiber Protectors desinfeksjon og fogger er blitt et meget populært produkt for kinoene. Foto: Per Mork.

– Hvordan har det gått i 2022 for dere?

– Det har vært krevende på flere områder. Selv om de fleste reiseliv og kultursektorene har åpnet uten restriksjoner, virker det som det er en økt forsiktighet i bruk av vedlikeholdsmidler. Det kan nok også ha sammenheng med den generelt høye prisveksten og usikkerheten på rentemarkedet. For vår del merkes det først og fremst ved at kundene i større grad fokuserer på det viktigste som må vedlikeholdes, og gjerne skyver litt på resten. Flere kunder har utsatt rens og impregnering av sitt interiør, både av økonomiske grunner, men i mange tilfeller pga svært lite bruk i perioden de var stengt ned.

– Hva gjelder desinfeksjon så er vi omsetningsmessig tilbake på 2019 nivå. Vi ser ikke den helt store endringen på håndhygiene. Vår eminente impregnering selges også som konsumentprodukt i butikker, og der har vi merket økt interesse og omsetning siste året. Men alt i alt er vi tilfredse med situasjonen, og vi er svært glade for at alle våre dyktige utførende fortsatt er med oss.

– Hva slags visjon har dere for videre vekst og produkutvikling?

– Det grønne skiftet er noe vi har vært aktiv pådriver for lenge. For oss betyr det at resultatet av våre tjenester skal merkes hos våre kunder, ved at daglig renhold blir enklere og interiører varer lenger. Vi blir oftere og oftere introdusert for muligheten til å redde møbler ved å tilby vårt UpCycle konsept. Så istedenfor å skrote møbler som er tilsmusset, bistår vi med å gjøre disse rene og pene, så de kan vare lenge. Vi jobber videre med å gjøre våre impregneringsprodukter enda mer miljøvennlige, og ser også at kunder i større grad er opptatt av dette. Derfor vil vi nok se en større dreining av bruk av vannbasert impregnering i fremtiden. Paradokset er at miljøfokus på den ene siden, kan påvirke miljøet på en annen side. Ved dårlig beskyttet interiør, slites tekstilene fortere ned og en må kjøpe nytt.

 

Relaterte sakerBarrierTechFiber ProtectorForsidenUpCycle
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
31. oktober 2022
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerBarrierTechFiber ProtectorForsidenUpCycle

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned
Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.