
Nordisk Film Kino styrker programavdelingen og markedsavdelingen, og skal rette enda større fokus på driften av Oslo-kinoene.
Det fremgår av et informasjonsskriv som bedriften har sendt ut til ulike aktører, herunder også KINOMAGASINET.
Administrerende direktør Jannicke Haugen, som i disse dager har ledet Nordisk Film Kino AS i to år, var ikke en del av prosessen da flere ansatte måtte gå fra stillingene sine før jul 2013.
Hun mener forsterkningene av organisasjonen i år 2016 ikke har noe med det som skjedde i 2013 å gjøre.
(Her er vår sak om hvordan selskapet fremsto i 2014 og endringene som skjedde i forkant.)
Det som skjer nå er «strukturelle endringer»:
Espen L. Pedersen (33) fratrer etter to år som Salgs- og markedsdirektør, og blir ny Drifts- og salgsdirektør, mens Erlend Bøksle forfremmes fra sin fremtredende posisjon i markedsavdelingen til ny Markedsdirektør.
«Erlend Bøksle får ansvaret for all markedskommunikasjon da vi ønsker å styrke dette området», uttaler Haugen.
Programdirektør Christin Berg får en ny medarbeider, da det er behov for å styrke denne avdelingen, og det opprettes en ny stilling som programcontroller. Dette er en stilling som vil ha stort fokus på riktig program, forestillingstider og tallanalyser. Stillingen vil bli utlyst i løpet av kort tid, både internt og eksternt.
Oslokinoene skal også få mer fokus. En ny regionssjefstilling med ansvar for Oslo opprettes dermed. «Økt fokus på operativ drift», er ambisjonen, ifølge direktøren. «Denne prosessen forventes å være ferdig i løpet av vinteren, og hvem som blir regionssjef vil da bli presentert», heter det videre.
KINOMAGASINET har stilt en lang rekke spørsmål til Jannicke Haugen om endringene.
Det vi blant annet lurte på var:
– Viser disse nye stillingene at for mange ble oppsagt i nedskaleringsrunden?
– Hva blir en regionssjef Oslos viktigste oppgaver og hvordan disse f.eks er annerledes enn driftsjefens oppgaver?
– Hvem har utført disse arbeidsoppgavene i de årene det ikke har vært en regionsjef for Oslo?
– Hva var det som ikke fungerte tilfredstillende slik situasjonen har vært de siste to årene?
– Blir det ansatt flere på markedsavdelingen nå som Erlend Bøksle er blitt sjef for avdelingen?
Jannicke Haugen svarer at «en del av spørsmålene krever mer detaljerte svar enn det vi kan gå ut med, så jeg gir en mer generell tilbakemelding».
Dette er svarene vi fikk:
– Den røde tråden i hele denne omleggingen er å øke fokuset på våre gjester. Dette gjør vi blant annet ved å forsterke ledergruppen med mer markedskompetanse. Erlend Bøksle vil ha ansvaret for å rette blikket utover, gjennom CRM, kundeservice og markedskommunikasjon. Espen Pedersen vil i større grad rette blikket innover, dvs. å fokusere på hvordan vi kan gi den best mulige gjesteopplevelsen fra det øyeblikk de går inn døren på en av våre kinoer. I tillegg vil den nye programcontrolleren bistå Christin med å fin-tune programmet slik at vi treffer gjestene våre best mulig.
– Stillingen som regionssjef i Oslo opprettes for å få enda bedre samhandling mellom kinoene og for å sikre mer tilstedeværende ledelse for våre kinosjefer. Også dette vil komme gjestene våre til gode, gjennom bedre drift.
– Alt i alt er jeg trygg på at dette vil bli positive endringer for selskapet, og endringene vil definitivt gjøre oss ytterligere rigget for vekst.
KINOMAGASINET vil presentere kjedens nye markedsdirektør Erlend Bøksle om kort tid!
Facebook
RSS