
– Vi endte opp med med 7.933 solgte billetter, som er cirka 600 flere enn i fjor. 34 av 68 visninger var utsolgt, belegget var på rundt 80 prosent.
Det forteller Jørgen Søderberg Jansen, kinosjef ved kommunale Fredrikstad Kino, til KINOMAGASINET, i etterkant av Den store kinodagen 2014 som ble arrangert 1. november.
– Det var i praksis fullt det meste av dagen og kvelden, men noe ledig midt på natten. Dette ble den best besøkte DSK siden 2009. Og det er vi veldig fornøyd med! forteller Søderberg Jansen med begeistring.
Som tidligere år la han og de ansatte ned mye arbeid for å skape den perfekte rammen for DSK. Her var både egne og publikums forventninger store, siden Fredrikstad Kino har ry på seg for å være et spennende sted nettopp denne dagen.
– Vi fikk mye skryt for flytende kino med 16 mm-film og egen popcornmaskin på fergen mellom vestsiden og østsiden av byen. Tatoveringskonkurransene vakte oppsikt, hvor tre heldige vinnere ble tatovert «live» i kinofoajeen, sammen med en kinoansatt og flere drop in-kinogjengere. Spillere fra fotballklubben anbefalte filmer og svømmeklubben viste seg frem med popcornbasseng (gå planken i bassenget) og premiere på reklamefilm. Kaisa Antonsen fra Operasjon Arktis signerte plakater og Frøken Kanin kom på besøk. To lokale kortfilmer og en lokal langfilm hadde urpremiere.
– Vi hadde også Halloweenfest, ansiktsmaling både for barn og ungdom og spesialvisninger av Ghostbusters og Halloween.


Facebook
RSS