• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

Dro inspirerte hjem fra CineEurope

Frode Nilsen, kinodirektør og Frode Eikeland, salgs- og driftssjef i SF Kino Stavanger. Foto: Sigurd Moe Hetland. ©
Dro inspirerte hjem fra CineEurope
John Berge
20. juni 2014

BARCELONA: Et meget inspirerende og nyttig besøk! Slik oppsummerer duoen fra SF Kino Stavanger årets CineEurope.

Frode Eikeland, salgs- og driftssjef og Frode Nilsen, kinodirektør, tok seg tid til en prat med den norske kinobransjens fagblad for å oppsummere hva de synes om årets CineEurope.

De har jobbet i selskapet hhv. siden 2006 (Eikeland) og 2002 (Nilsen).

Slik Nilsen ser det, var det to spesielt gode ting han tar med seg fra årets store fagmesse for kinobransjen.

SOLIDE FILMER

– For det første ser det bra og interessant ut når det gjelder filmer for 2015 og 2016. Det kan se ut som om de som har påstått at disse årene blir gode kinoår, har rett. Det har vi nå fått en bekreftelse på, sier Nilsen.

– Hva peker seg ut?

– Jeg har tro på barnefilmene fra flere av studioene. Penguins of Madagascar, f.eks, sier Nilsen.

Eikeland supplerer:

– Det blir en ny James Bond neste år, en nye Avengers og flere nye superheltfilmer. Alle disse oppfølgerfilmene blir store, er duoen enig om.

COCA COLA INSPIRERTE

Det andre som var meget bra med årets CineEurope, var Coca Cola-seminarene. Drikkegiganten er hovedsponsor for hele messen og sterkt tilstede med gratis utdeling av alle selskapets hoveddrikker.

– Coca Colas concessionseminarer var blant de beste noensinne, i forhold til faglig innhold og inspirasjon. Presentasjonen fra markedsdirektør i Europa var briljant og fantastisk, forteller Frode Nilsen.

– Det var mye matnyttig de hadde trukket frem, med gode eksempler, hvor kinoer har gjort noe med det konseptuelle, f.eks. menyer og levert gode resultater i samspill med Coca Cola.

– Hva tar dere med hjem til Stavanger?

– Det besøket styrker oss i troen på å hele tiden satse på profilering og markedsføring av menyer. Det er viktig å få et høyt snittsalg, det er der fortjenesten ligger. Et annet aspekt er at det er avgjørende at de ansatte yter kundene høy service.

– Det hele var inspirerende i den forstand at markedsføring handler om følelser. Du må treffe folk i hjertet for å nå frem og det er midt i Coca Colas ånd gjennom årtier.

KINOTEKNIKK

– Hva har dere lært innen feltet kinoteknikk?

– Vi er styrket i troen på at valget av Dolby Atmos i sal 10 i Stavanger var riktig. Og vi ser at de profilerer seg sterkt. Vi noterer oss fortsatt utvikling på lyd og bilde, men ikke minst innen 3D-systemer og nye lerretter, f.eks. Real D med hvite duker – i stedet for doble duker og en egen for 3D. Det er også en trend mot luksusstoler med bord, med servering i salen, men det tror jeg ligger et stykke frem i Norge.

– Vi ser også at kinokonseptene blir mer forskjellige. Det legges til rette for de som vil bruke mer penger.

Frode Nilsen slår fast:

– Du må bygge på kvalitet i alt det du gjør. Det vinner du på i lengden.

KINOMAGASINET © Frode Eikeland (t.v.), salgs- og driftssjef og Frode Nilsen, kinodirektør i SF Kino Stavanger under CineEurope 2014. Foto: Sigurd Moe Hetland. ©
Relaterte sakerKinoTeknologi
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
20. juni 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKinoTeknologi

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    JB FORLAG7. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Ti toppfilmer fra 2022 fra anmelder Anne Helen Haug
    7. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Nordisk vurderer Super Ticket-test
«Kinokulturen er annerledes på bygda»