
Disneys finansdirektør avviser at Disney vil vurdere å lansere filmene tidligere på hjemmemarkedet.
Det fremgår av et referat fra en konferanse i New York nylig (MoffettNathanson Media & Communications Summit), skriver Home Media Magazine.
Markedslederen innenfor kinofilm er kjent for å gå egne veier.
Ikke er de med på resten av studioenes digitale system, UltraViolet, og har i stedet sitt eget: Disney Movies Anywhere.
Ikke har de lansert filmene sine i det nye 4K UHD-formatet: 4K UHD Blu-ray, som alle andre studioer har startet med.
Og ikke vil de være med på Warners idé om å endre lanseringsvinduene for filmer.

Walt Disney Studios-logo.
Ifølge MoffettNathanson har Walt Disney Studios, via sine selskaper Pixar, Marvel, Lucasfilm og Disney Animation, levert 60 prosent av filmbransjens overskudd i løpet av de siste tre årene. Av 33 filmer fra Disney disse årene har snittet vært 800 millioner amerikanske dollar i kinoomsetning på verdensbasis, pr. film.
«På grunn av det, føler vi ikke at vi skal bevege filmene vår fra det store lerettet noe raskere enn det vi gjør nå. Så mens Premium VOD kanskje er en strategi som kan fungere for andre studioer, gitt deres filmer og sjangre, for de filmene vi lager … så er ikke vi engasjert i samtaler om Premium VOD,» uttalte finansdirektør Christine McCarthy under konferansen.
Facebook
RSS