• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Dette er Fremtidens Kino

Fremtidens Kino
Dette er Fremtidens Kino
John Berge
30. september 2013

Fremtidens kino består av toneangivende aktører i den norske kinobransjen som jobber for å styrke bransjens konkurransekraft.

Fremtidens Kino eies og finansieres av Location med faglig støtte fra Film & Kino. Fremtidens kino støttes økonomisk av Coca-Cola. Prosjektledelse Bennett AS.

Deltakere:
Location (initiativtaker og eier)
Film & Kino (faglig støtte)
Oslo Kino
Norsk Kino
SF Kino
Trondheim Kino
Bergen Kino
Aurora Kino
Haugesund Kino
Fram Kino
Kino Sør

Fremtidens Kino er et faglig samarbeidsprosjekt for alle sentrale aktører i norsk kinobransje, som eies og drives frem av kioskkjeden Location.

«Visjonen er styrende for våre aktiviteter – hvis ikke aktiviteten løfter oss mot visjonen, skal vi ikke gjøre det,» heter det i et presentasjonsnotat for prosjektet.

Og hovedvisjonen er å få hele befolkningen oftere på kino.

Mens snittet nå er 2,7 ganger per år, er målet tre ganger i året. I tilegg skal omsetningen økes: 50 % av billettprisens verdi skal kunden legge igjen i kiosken og man vil at kunden skal bruke 20 % av billettprisen på en utvidet kino-opplevelse, heter det videre i prosjektpresentasjonen.

Nicolai Martens er administrerende direktør i Location Norway AS, som har hovedkontor i Trondheim.

– Ideen vår er at Fremtidens Kino skal være en arena der sentrale aktører i norsk kinobransje kan samles, løfte blikket og tenke utvikling sammen – på tvers av konkurransesituasjon og geografi. Vi driver det i samarbeide med Coca Cola, sier opplyser Martens til KINOMAGASINET.

Location og aktørene bak Fremtidens Kino har også som mål at kinobransjen skal profesjonaliseres til enda høyere standarder, skape enda bedre kundeopplevelser og flere samkjørte markeds- og salgsaktiviteter.

Fremtidens Kino-prosjektet – som først ble presentert under kinoseminaret i Kristiansand i 2012 – vil få en fremdrift under kinoseminarene i Trondheim i november 2013 (Den norske kinokonferansen), arrangert av Film & Kino.

– Her vil vi presentere trender og utvikling innen kino og det vi jobber med, forteller Nicolai Martens.

Location inviterer også bransjen på sin 15-årsjubileumsfest i samme anledning.

Til neste år planlegges det sertifisering av kinoansatte, med fokus på salg/service og gode kundeopplevelser og en nasjonal kampanje for å fremme kinoopplevelsen. På sikt ønsker prosjekteieren også å jobbe med ideer for å sikre produksjon av norsk barnefilm, samt å se mer på hva annet enn film kinoene kan tjene penger på.

Nicolai Martens leder Location og deres prosjekt Fremtidens kino. Foto: John Berge Nicolai Martens leder Location og deres prosjekt Fremtidens kino. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
30. september 2013
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Location jobber med fremtidens kino 18.08.2013
  • Inviterer til kinokonferanse i Trondheim 24.08.2013
  • Flere detaljer om «årets kinohappening» 25.09.2013

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • 15 toppfilmer fra 2022 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER29. desember 2022
  • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    JB FORLAG7. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Valestrand blir konst. dir. for Oslo Kino
Paramount sier opp 110 personer