
Jan Tore Kristiansen er på plass hos CAPA. Denne uken var han på filmtreffet i Filmens hus i Oslo for å bli bedre kjent med bransjemenneskene.
Allerede fra 20. september var Kristiansen på plass i CAPA-lokalene bak Slottet i Oslo, men han vil også videre utover høsten være tilgjengelig for sin tidligere arbeidsgiver, Amedia.
46-åringen sier til KINOMAGASINET at han synes det er kjempebra å komme i gang og at det er masse å gjøre og mye å sette seg inn i.
Noe av det viktigste han gjør i startfasen er å snakke med kinosjefene.
– Jeg er her på filmtreffet for å snakke med kinoene. Jeg har også allerede besøkt Trondheim, Bergen og Stavanger, hvor jeg besøkte kinoene og avdelingskontorene våre. Nå står Lillestrøm, Sandvika og Aurora i Tromsø for tur.
– Kinobransjen er ganske annerledes enn avisbransjen. Det er en annen måte å selge på og produktet er annerledes, og argumentasjonen overfor annnsørene er ulik. Men det er mye felles i lokalmarkedet.
– En av de første tingene man tenker på er annonsesamkjøring. Her er det et potensial i å tilnærme seg de nasjonale annonsørene på en helhetlig måte. De ønsker enkelhet i kjøpet, one-stop-shopping. Det florerer av samkjøringer i avisbransjen. Innen kinoreklamen må du som annonsør kjøpe av to aktører i en del av markedet som står for under én prosent av omsetningen. Det er ganske åpenbart uheldig.
– Så nå skal du ta kontakt med Media Direct Norge?
– Det kan jeg ikke si noe om, men generelt så jobber CAPA med problemstillingen rundt dette temaet.
Facebook
RSS