• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Coca Cola og kinoene

Corinne Thibaut, International Director Cinema & Leisure hos The Coca-Cola Company i aksjon under foredraget på Den norske kinokonferansen 2013 i Trondheim. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Coca Cola og kinoene
John Berge
3. januar 2014

Coca Cola og kinokjedene har i årevis hatt en sterk forbindelse, forteller Corinne Thibaut, International Director Cinema & Leisure hos The Coca-Cola Company.

Corinne Thibaut holdt foredrag under Den norske kinokonferansen 2013 i Trondheim i november, med tittelen «Driving retail growth in a challenging environment.» (SE VIDEOINNSLAG UNDER.)

Hva er vel et kinobesøk uten popcorn, M, eller (i undertegnedes tilfelle) Fox og Nox? Alle og enhver har sine kinofavoritter.

Coca Cola vil naturligvis at gjestene skal føle at intet kinobesøk er komplett uten en iskald Cola-flaske.

Thibaut fortalte at Cola vært med i filmene siden 1905, men at det var først i 1947 at den første salgsboden ble innført på kinoene. Og i 1950 oppsto begrepet «combos» med Cola og andre varer.

– Coca Cola har alltid hatt en sterk forbindelse med studioene og kinoene. Mens det i markedet ellers er 50/50 mellom Cola og Pepsi, har vi en 88 prosent stor markedsandel i Nord-Amerika på kino og 85 prosent her i Europa, sa Thibaut.

Hun pekte på at kinobransjen nå er innovative, og har både Dolby Atmos, Higher Frame Rate, 4K og 3D å skilte med. Derfor vil også Coca Cola forsøke å være mer innovative, og kanskje bruke de nye kinoteknologiene i større grad, antydet Coca Cola-direktøren.

Utfordringer det norske markedet står overfor er eventuell nedgang i kinobesøket.

Coca Cola er bekymret over at færre unge besøker kinoene og at de drikker også mindre cola.

– Vi må rekruttere neste generasjon coladrikkere. Drikker de det nens de er unge vil de drikke det hele livet, sa Thibaut.

Hun sa videre at tidliger vekststrategier ikke virker og at det å øke prisene heller ikke er hensiktsmessig.

– Det kan skape en negativ prisoppfatning, det er en risiko. Med høy pris åpner du for at kiosker utenfor kinoene din kan selge mer til lavere priser enn hos deg. Vi kan ikke øke prisene. 91 prosent av de spurte i en undersøkelse synes allerede at de er for dyre. «Smuglere» kjøper godteri og drikke ved siden av kinoen. De er smarte kjøpere og gjerne tenåringer.

– Så når vi ikke kan øke priser og heller størrelse. Hva kan vi gjøre. Vi kan selge til flere. 1 av 2 kjøper ikke når de er på kino. Vi kan vise frem popcornmaskinen. Lukt er effektivt. Vi kan ha smaksprøver. Vi gir bort Cola hele tiden. Og vi er i et unikt miljø – ikke i et dyrt supermarked.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
3. januar 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • De arrangerte Den norske kinokonferansen 22.11.2013

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Gir seg etter femten år på Ski kino

John Berge10. mai 2023
Les mer

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Nordmenn har rekord i antall strømmeabonnement
    VOD (KLIKKEFILM)10. mai 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Nye Tolkien-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON6. juni 2023
  • Det lages en ny Gladiator-film
    FILMPRODUKSJON5. juni 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Tønnes: «Store forventninger»
Norsk Kino i gang i Ålesund