• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

CINEMACON

CinemaCon 2019: Taffer-metoden tar ikke lang tid

Jon Taffer i aksjon under CinemaCon 2019. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
CinemaCon 2019: Taffer-metoden tar ikke lang tid
Rolf Einar Hammerås
2. april 2019

Fakta om CinemaCon og vår dekning av konferansen

CinemaCon arrangeres av Official Convention of The National Association of Theatre Owners (NATO). 2019-konferansen foregår hos Caesars Palace i Las Vegas, Nevada, USA fra 1. til 4. april 2019.

KINOMAGASINET dekker CinemaCon for sjette år på rad. Årets konferanse dekkes takket være reisestøtte fra Sundlings og Skeie.

LAS VEGAS, NEVADA, USA: Med over 30 år i underholdningsbransjen feide Jon Taffer bortimot over publikum med sine erfaringer på Cinemacons første dag i Las Vegas.

Tempoet var hesblesende, lydnivået opp mot grensen av hva den vesle PA-en kunne takle, og i det hele tatt – «typisk amerikansk», med en vri.

Hovedtemaet var nemlig det for oss noe ukjente «reaksjonsbasert ledelse» – og tempoet beslutninger tas i innenfor hva han kaller «lokasjonsbasert underholdning». Eller rettere sagt – mangel på nevnte beslutninger – for her haster det – og det fort.

Og Jon Taffer, det er ikke hvem som helst «over here». Men selv i Norge vil en del kjenne Taffer fra det populære TV-programmet «Bar Rescue». Den store Mr. Taffer har gjennomført over tusen snuoperasjoner for bedrifter i USA – med det ett tempo og forsåvidt desibelnivå ledere her hjemme nok ikke er vante med.

Så hva slags kloke, høye ord hadde Mr. Taffer å komme med for kinobransjefolkene i salen? Han hadde ikke mye til overs for lange beslutningsprosesser, i alle fall. Og la ut om hvor raskt han klarer å endre ting i barene han får sving på.

Taffer slo fast: Konkurransen om publikums tid blir bare tøffere og tøffere. Film finnes over alt og det gjør innsatsen både må intensiveres og det må tenkes annerledes. Lokasjonsbasert underholdning konkurrerer både mot seg selv, mot digital og mobil underholdning.

Jon Taffer i aksjon under CinemaCon 2019. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Gaffers første bud er: alt som du gjør i dag må du gjøre enda raskere. Tid er penger og kinoene blir svakere og svakere markedsmessig på grunn av alle andre distribusjonskanaler.

Invasjonen av andre kanaler – med akkurat det samme produktet som kinoene selger – blir bare større.

Da kan man ikke bruke lang tid på avgjørelser og man må forandre hvordan man gjør business. Tid, innovasjon og forretningsmessig aggressivitet var stikkord – og hvis ikke så går toget. Man kan ikke gjøre i morgen hva vi gjør i dag.

Også kinobransjen må ta innover seg endringene, og det må skapes reaksjoner og det var hele poenget med Joe Taffers foredrag.

Det må skapes reaksjoner eller handlinger fra kundene. Alle andre aktiviteter er veien til en handling. Ingen reaksjon, ingen handling – ergo ikke noe salg.

«Vi selger ikke kinobilletter vi selger reaksjoner og handlinger og det å framprovosere reaksjoner er selve produktet. For gode opplevelser gjør selv middelmådige filmer gode.»

Slik blir CinemaCon 2019 – se de første bildene

Taffer sa at han i sitt lange liv aldri hadde blitt spurt av noen kinoansatte om han vil kjøpe noe, eller prøve et nytt produkt.

– Kinoene er livredde for alt nytt. Men folk ønsker opplevelser nå mer enn noensinne. Kino er en fantastisk og relevant aktivitet, men vi trenger fler aktiviteter rundt det som bidrar til reaksjoner. Lag et sted som er bra selv om filmen suger, sa Taffer.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
CINEMACON
2. april 2019
Rolf Einar Hammerås

Relaterte sakerForsiden
  • Slik blir CinemaCon 2019 – se de første bildene 01.04.2019

Siste saker fra CINEMACON

CinemaCon: MPA og Neon

Runar Lien4. mai 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Lionsgate

John Berge2. mai 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Walt Disney Pictures

Runar Lien29. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Paramount Pictures

John Berge29. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Universal Pictures

Runar Lien28. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Warner Bros. Pictures Studio

Runar Lien27. april 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Trailer: Thor: Love and Thunder
    TRAILER18. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Slik blir CinemaCon 2019 – se de første bildene
CinemaCon 2019: STXfilms