• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

CINEMACON

CinemaCon 2019: Taffer-metoden tar ikke lang tid

Jon Taffer i aksjon under CinemaCon 2019. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
CinemaCon 2019: Taffer-metoden tar ikke lang tid
Rolf Einar Hammerås
2. april 2019

Fakta om CinemaCon og vår dekning av konferansen

CinemaCon arrangeres av Official Convention of The National Association of Theatre Owners (NATO). 2019-konferansen foregår hos Caesars Palace i Las Vegas, Nevada, USA fra 1. til 4. april 2019.

KINOMAGASINET dekker CinemaCon for sjette år på rad. Årets konferanse dekkes takket være reisestøtte fra Sundlings og Skeie.

LAS VEGAS, NEVADA, USA: Med over 30 år i underholdningsbransjen feide Jon Taffer bortimot over publikum med sine erfaringer på Cinemacons første dag i Las Vegas.

Tempoet var hesblesende, lydnivået opp mot grensen av hva den vesle PA-en kunne takle, og i det hele tatt – «typisk amerikansk», med en vri.

Hovedtemaet var nemlig det for oss noe ukjente «reaksjonsbasert ledelse» – og tempoet beslutninger tas i innenfor hva han kaller «lokasjonsbasert underholdning». Eller rettere sagt – mangel på nevnte beslutninger – for her haster det – og det fort.

Og Jon Taffer, det er ikke hvem som helst «over here». Men selv i Norge vil en del kjenne Taffer fra det populære TV-programmet «Bar Rescue». Den store Mr. Taffer har gjennomført over tusen snuoperasjoner for bedrifter i USA – med det ett tempo og forsåvidt desibelnivå ledere her hjemme nok ikke er vante med.

Så hva slags kloke, høye ord hadde Mr. Taffer å komme med for kinobransjefolkene i salen? Han hadde ikke mye til overs for lange beslutningsprosesser, i alle fall. Og la ut om hvor raskt han klarer å endre ting i barene han får sving på.

Taffer slo fast: Konkurransen om publikums tid blir bare tøffere og tøffere. Film finnes over alt og det gjør innsatsen både må intensiveres og det må tenkes annerledes. Lokasjonsbasert underholdning konkurrerer både mot seg selv, mot digital og mobil underholdning.

Jon Taffer i aksjon under CinemaCon 2019. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Gaffers første bud er: alt som du gjør i dag må du gjøre enda raskere. Tid er penger og kinoene blir svakere og svakere markedsmessig på grunn av alle andre distribusjonskanaler.

Invasjonen av andre kanaler – med akkurat det samme produktet som kinoene selger – blir bare større.

Da kan man ikke bruke lang tid på avgjørelser og man må forandre hvordan man gjør business. Tid, innovasjon og forretningsmessig aggressivitet var stikkord – og hvis ikke så går toget. Man kan ikke gjøre i morgen hva vi gjør i dag.

Også kinobransjen må ta innover seg endringene, og det må skapes reaksjoner og det var hele poenget med Joe Taffers foredrag.

Det må skapes reaksjoner eller handlinger fra kundene. Alle andre aktiviteter er veien til en handling. Ingen reaksjon, ingen handling – ergo ikke noe salg.

«Vi selger ikke kinobilletter vi selger reaksjoner og handlinger og det å framprovosere reaksjoner er selve produktet. For gode opplevelser gjør selv middelmådige filmer gode.»

Slik blir CinemaCon 2019 – se de første bildene

Taffer sa at han i sitt lange liv aldri hadde blitt spurt av noen kinoansatte om han vil kjøpe noe, eller prøve et nytt produkt.

– Kinoene er livredde for alt nytt. Men folk ønsker opplevelser nå mer enn noensinne. Kino er en fantastisk og relevant aktivitet, men vi trenger fler aktiviteter rundt det som bidrar til reaksjoner. Lag et sted som er bra selv om filmen suger, sa Taffer.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
CINEMACON
2. april 2019
Rolf Einar Hammerås

Relaterte sakerForsiden
  • Slik blir CinemaCon 2019 – se de første bildene 01.04.2019

Siste saker fra CINEMACON

CinemaCon: MPA og Neon

Runar Lien4. mai 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Lionsgate

John Berge2. mai 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Walt Disney Pictures

Runar Lien29. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Paramount Pictures

John Berge29. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Universal Pictures

Runar Lien28. april 2022
Les mer

CinemaCon 2022: Warner Bros. Pictures Studio

Runar Lien27. april 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Slik blir CinemaCon 2019 – se de første bildene
CinemaCon 2019: STXfilms