
LAS VEGAS: Mandag 24. mars er første messedag og «International Day» på CinemaCon.
Dagen innledes med en «keynote adress» fra David Kosse, President, International, Universal Pictures, under frokosten.
Deretter starter det hele med seminarer.
Tom LaForge, Global Director of Human and Cultural Insights, The Coca-Cola Company, tar for seg hvordan varemerker kan holde seg ferske, som kun kan skje med ekte innovasjon.
Neste tema er digitaliseringen av kinoene. Julian Levin, Executive Vice President, Digital Exhibition & Non-Theatrical Sales and Distribution, Twentieth Century Fox International, tar for seg historikk og veien videre, mens David Hancock, Director, Film and Cinema, IHS Technology, ser på analyser av markedet.
Firmaet Peach Digital Limited redegjør for billettsalgsmulighetene via Internett.
«Defying Gravity: Keeping Cinema Relevant in a Growing Multi-Option World» blir et høyaktuelt seminar om hvordan kinobransjen kan holde seg relevant i et stadig mer omskiftelig marked.
Rotten Tomatoes tar for seg relevansen for filmkritikere.
Dagen avrundes med en storstilt presentasjon fra Paramount Pictures og deretter en åpningsfest. Blant gjestene til Paramount finner vi Mark Wahlberg, Nicola Peltz og Jack Reynor sammen med regissør Michael Bay fra Transformers Age of Extinction, Dwayne Johnson fra Hercules og Will Arnett fra Teenage Mutant Ninja Turtles.
KINOMAGASINET er tilstede i Las Vegas og dekker arrangementet og er også invitert av Paramount Pictures på deres presentasjon.
Facebook
RSS