• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Chess kjøper 12.000 digitalbilletter

Norgesbilletten blir digital.
Chess kjøper 12.000 digitalbilletter
John Berge
John Berge
31. januar 2014

Digitale Norgesbilletter valideres på samme måte som vanlige papir-Norgesbilletter, altså gjennom kinoens billettsystem (Newman, DX, Ticket) eller på nettsiden http://bruk.norgesbilletten.no/. Alle andre rutiner er også som i dag (fakturering av Filmweb, etc.)

Lanseres 1. februar 2014.

Norgesbilletten startet i 2004.

126.000 eks. ble solgt i 2013.

Kilde: Filmweb

Mobiltelefonselskapet Chess har kjøpt 12.000 av de nye digitale Norgesbillettene, som de skal bruke i sitt kundelojalitetsprogram.

Det forteller administrende direktør Harald Løbak Sæther i Filmweb i et intervju med til KINOMAGASINET.

Som kjent meldte både Chess og Netcom at deres «2 for 1»-kinotilbud i år ville legges ned.

Netcom la ned 1. januar 2014, mens Chess fra 1. februar 2014. Tilbudene ga abonnentene én gratis kinobillett hver tirsdag, mot at de betalte én selv. Nå viser det seg altså at for Chess-kundene kan de fortsatt skaffe seg kinobilletter.

– «2 for 1»-konseptet tror jeg var en bra greie for bransjen, det er synd det forsvant. Det var en rimelig bra suksess. Det tror jeg også kinoene synes, sier Filmweb-direktøren, som KINOMAGASINET nylig møtte i Filmwebs lokaler ved Akerselven i Oslo.

– Det er positivt for bransjen at Chess har kjøpt 12.000 norgesbilletter digitalt, da fortsetter de i alle fall. De viderefører det ved at kundene får poeng utifra bruken av mobil, så det blir en del av lojalitetsprogrammet.

– Hva med Netcom?

– Vi jobber mot Netcom også.

Harald Løbak Sæther sier den nye digitale Norgesbilletten vil forenkle veldig mye. Filmweb har ansatt en egen produktsjef i fjor, som jobber aktivt med salg av Norgesbilletten. Her er ideer blant annet komboavtaler med f.eks. billett og popcornmeny, eller salg av kinogavekort i dagligvarehandelen.

– Vi jobber med å finne modeller som alle kan være fornøyd med, kinoene, vi og distributørene, sier direktøren.

Hva gjelder den nye digitale Norgesbilletten understreker han dette:

– Vi bruker det samme systemet som før. Det vi gjør nå, er at vi sender ut detaljert informasjon til kinoene, hvordan slike billetter skal tas i mot og så skal Film & Kino sende ut informasjon.

Frode Soleim, markedsdirektør i Filmweb, sier at hovedmålet med de nye billettene er å dekke behovet til store norske bedrifter som synes det er tungvint å distribuere papribilletter.

– Nå vil vi istedenfor sende ut billettkoder på en excel-fil til bedriftskunder. Kodene kan dermed bygges inn i bedriftenes kundeprogram, flettes og distribueres på SMS, e-post, kundebrev, og lignende.

Filmwebs håp er at de digitale kinobillettene blir et mer interessant produkt for store bedriftskunder, f.eks. flyselskaper, banker og nettopp telecom-aktører.

Filmweb presenterte konseptet og tankene rundt Norgesbilletten på Den norske kinokonferansen 2013 i Trondheim. Les mer om dette her.

Administrende direktør Harald Løbak Sæther i Filmweb. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
31. januar 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Ikke mer kinotilbud hos mobilselskapene 08.01.2014
  • Filmweb: Stort potensial for mer billettsalg 06.01.2014
  • Filmweb analyserer filmåret 2013 16.01.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Fikk bare holde åpent halvannen uke
    KORONAVIRUSET2. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

NKF-lederen liker NATO-forslagene
OK dropper Tingeling og Sjørøverfeen