• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    • Anmeldelse: Memory
    • Anmeldelse: Doctor Strange in the Multiverse of Madness
    • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

CAPAs nye hverdag

Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.
CAPAs nye hverdag
John Berge
11. november 2016

Den norske kinokonferansen 2016

07.11.2016 - 10.11.2016, Hamar Kino
Arrangør: Film & Kino

KINOMAGASINETs dekning er støttet av Skeie.

HAMAR: CAPA Kinoreklame bruker mye ressurser på å finne nye produkter.

Det fortalte trekløveret fra selskapet under Den norske kinokonferansen 2016:

Linn Barholt (Partnerships & Film Manager), nyansatte Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) og Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager).

CAPA har jobbet med kinoreklame siden 1990.

– Vi bruker mye ressursser på å jobbe med andre ting enn den tradisjonelle kinoreklamen. Vi jobber med å se på nye produkter, fortalte Linn Barholt.

Hun forklarte at en av utfordringene for alle i bransjen er at de ulike aktørene sitter på hver sine datasiloer og dermed får man ofte ikke sett de store samarbeidsmulighetene.

– Det gjør at kinoene ikke kan utnytte mulighetsrommet som dataene gir og andre aktører som kan profitere på dette, sa hun og viste frem det amerikanske selskapet Fandango som eksempel.

CAPA Kinoreklame har tre satsingsområder: reasearch, innsikt og analyse.

– Innsikt om hva slags mennesker som ser ulike type filmer gjør at vi kan skreddersy kampanjer, slik at kundene treffer de de vil nå og det igjen bidrar til at reklamen oppleves som relevant, ble det sagt.

Undersøkelser viser at kinoreklame utmerker seg med at publikum i større grad får med seg budskapene bedre enn via andre kanaler og at selve reklamen ofte treffer bedre rent emosjonelt på kino.

I en digital tid hvor reklametettheheten øker må man treffe med rett budskap på rett sted, mener CAPA.

Fra venstre: Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager), Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) og Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

Fra venstre: Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager), Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) og Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

CAPA Kinoreklame nevnte også satsingen på nærhetsteknologi – som er en nøyaktig form for lokasjonsbasert markedsføring. Den er tidsriktig, relevant og personlig. Man når forbrukerne på flere måter, WiFi, geofencing, NFC (near field communication) eller beacons, som på norsk kalles nettvarder. Det er sistnevnte CAPA har installert hos flere kinoer i Norge.

– Det er enkelt å installere, forholdsvis billig og man kan se nøyaktig hvor personene er i en bygning. Her kan man da sende direkte meldinger til kundene, forklarte CAPAs trekløver.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
11. november 2016
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • CAPAs sjefsanalytiker har ordet 05.10.2016
  • CAPA samlet troppene 19.09.2016
  • Effektiv kinofagdag i regi av MDN og CAPA 01.09.2016
  • MDN og CAPA inviterer til kinofagdag 28.06.2016
  • CAPA-selger ble årets medieselger 23.01.2016
  • MDN og CAPA samler reklamebransjen 04.08.2015
  • MDN og CAPA i felles front 03.06.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • CAPA med sjarmoffensiv 30.01.2015
  • Den nye CAPA-sjefen er i gang 09.10.2014
  • Her er den nye direktøren i CAPA 01.09.2014
  • CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked» 29.08.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix skrekk spenning thriller Star Wars superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser spillefilm

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Villmenn
    ANMELDELSE21. april 2022
  • Anmeldelse: Mini-Zlatan og verdens beste onkel
    ANMELDELSE4. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • Kampen om kinogodtet fortsetter. Noen norske kinosjefer ønsker å nekte kundene å ta med medbragt.
    KINOBRANSJEN22. april 2022
  • Anmeldelse: Everything Everywhere All at Once
    ANMELDELSE17. mai 2022
  • Anmeldelse: Rutete Ninja 2
    ANMELDELSE14. mai 2022
  • KINOMAGASINETs vårutgave
    KINOBRANSJEN13. mai 2022
  • Trailer: Krigsseileren
    TRAILER11. mai 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Innovasjonspris til Unique Cinema Systems
Ny rapportserver kommer i 2018