• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
    • Anmeldelse: La elva leve
    • Anmeldelse: M3GAN
    • Anmeldelse: Utama
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

CAPAs nye hverdag

Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.
CAPAs nye hverdag
John Berge
11. november 2016

Den norske kinokonferansen 2016

07.11.2016 - 10.11.2016, Hamar Kino
Arrangør: Film & Kino

KINOMAGASINETs dekning er støttet av Skeie.

HAMAR: CAPA Kinoreklame bruker mye ressurser på å finne nye produkter.

Det fortalte trekløveret fra selskapet under Den norske kinokonferansen 2016:

Linn Barholt (Partnerships & Film Manager), nyansatte Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) og Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager).

CAPA har jobbet med kinoreklame siden 1990.

– Vi bruker mye ressursser på å jobbe med andre ting enn den tradisjonelle kinoreklamen. Vi jobber med å se på nye produkter, fortalte Linn Barholt.

Hun forklarte at en av utfordringene for alle i bransjen er at de ulike aktørene sitter på hver sine datasiloer og dermed får man ofte ikke sett de store samarbeidsmulighetene.

– Det gjør at kinoene ikke kan utnytte mulighetsrommet som dataene gir og andre aktører som kan profitere på dette, sa hun og viste frem det amerikanske selskapet Fandango som eksempel.

CAPA Kinoreklame har tre satsingsområder: reasearch, innsikt og analyse.

– Innsikt om hva slags mennesker som ser ulike type filmer gjør at vi kan skreddersy kampanjer, slik at kundene treffer de de vil nå og det igjen bidrar til at reklamen oppleves som relevant, ble det sagt.

Undersøkelser viser at kinoreklame utmerker seg med at publikum i større grad får med seg budskapene bedre enn via andre kanaler og at selve reklamen ofte treffer bedre rent emosjonelt på kino.

I en digital tid hvor reklametettheheten øker må man treffe med rett budskap på rett sted, mener CAPA.

Fra venstre: Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager), Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) og Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

Fra venstre: Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager), Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) og Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

CAPA Kinoreklame nevnte også satsingen på nærhetsteknologi – som er en nøyaktig form for lokasjonsbasert markedsføring. Den er tidsriktig, relevant og personlig. Man når forbrukerne på flere måter, WiFi, geofencing, NFC (near field communication) eller beacons, som på norsk kalles nettvarder. Det er sistnevnte CAPA har installert hos flere kinoer i Norge.

– Det er enkelt å installere, forholdsvis billig og man kan se nøyaktig hvor personene er i en bygning. Her kan man da sende direkte meldinger til kundene, forklarte CAPAs trekløver.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
11. november 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • CAPAs sjefsanalytiker har ordet 05.10.2016
  • CAPA samlet troppene 19.09.2016
  • Effektiv kinofagdag i regi av MDN og CAPA 01.09.2016
  • MDN og CAPA inviterer til kinofagdag 28.06.2016
  • CAPA-selger ble årets medieselger 23.01.2016
  • MDN og CAPA samler reklamebransjen 04.08.2015
  • MDN og CAPA i felles front 03.06.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • CAPA med sjarmoffensiv 30.01.2015
  • Den nye CAPA-sjefen er i gang 09.10.2014
  • Her er den nye direktøren i CAPA 01.09.2014
  • CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked» 29.08.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Festival Skrekkfilm animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • De beste filmene med innslag av casino og pengespill
    FILMHISTORIKK29. desember 2022
  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter
    STATISTIKK23. januar 2023
  • zelma says:

    Waiting patiently for you to come home and fuck me!…

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Innovasjonspris til Unique Cinema Systems
Ny rapportserver kommer i 2018