• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

CAPAs nye hverdag

Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.
CAPAs nye hverdag
John Berge
John Berge
11. november 2016

Den norske kinokonferansen 2016

07.11.2016 - 10.11.2016, Hamar Kino
Arrangør: Film & Kino

KINOMAGASINETs dekning er støttet av Skeie.

HAMAR: CAPA Kinoreklame bruker mye ressurser på å finne nye produkter.

Det fortalte trekløveret fra selskapet under Den norske kinokonferansen 2016:

Linn Barholt (Partnerships & Film Manager), nyansatte Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) og Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager).

CAPA har jobbet med kinoreklame siden 1990.

– Vi bruker mye ressursser på å jobbe med andre ting enn den tradisjonelle kinoreklamen. Vi jobber med å se på nye produkter, fortalte Linn Barholt.

Hun forklarte at en av utfordringene for alle i bransjen er at de ulike aktørene sitter på hver sine datasiloer og dermed får man ofte ikke sett de store samarbeidsmulighetene.

– Det gjør at kinoene ikke kan utnytte mulighetsrommet som dataene gir og andre aktører som kan profitere på dette, sa hun og viste frem det amerikanske selskapet Fandango som eksempel.

CAPA Kinoreklame har tre satsingsområder: reasearch, innsikt og analyse.

– Innsikt om hva slags mennesker som ser ulike type filmer gjør at vi kan skreddersy kampanjer, slik at kundene treffer de de vil nå og det igjen bidrar til at reklamen oppleves som relevant, ble det sagt.

Undersøkelser viser at kinoreklame utmerker seg med at publikum i større grad får med seg budskapene bedre enn via andre kanaler og at selve reklamen ofte treffer bedre rent emosjonelt på kino.

I en digital tid hvor reklametettheheten øker må man treffe med rett budskap på rett sted, mener CAPA.

Fra venstre: Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager), Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) og Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

Fra venstre: Silje Helen Gundersen (Insights & Research Manager), Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) og Erling Hjorthaug (Digital Product Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

CAPA Kinoreklame nevnte også satsingen på nærhetsteknologi – som er en nøyaktig form for lokasjonsbasert markedsføring. Den er tidsriktig, relevant og personlig. Man når forbrukerne på flere måter, WiFi, geofencing, NFC (near field communication) eller beacons, som på norsk kalles nettvarder. Det er sistnevnte CAPA har installert hos flere kinoer i Norge.

– Det er enkelt å installere, forholdsvis billig og man kan se nøyaktig hvor personene er i en bygning. Her kan man da sende direkte meldinger til kundene, forklarte CAPAs trekløver.

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
11. november 2016
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • CAPAs sjefsanalytiker har ordet 05.10.2016
  • CAPA samlet troppene 19.09.2016
  • Effektiv kinofagdag i regi av MDN og CAPA 01.09.2016
  • MDN og CAPA inviterer til kinofagdag 28.06.2016
  • CAPA-selger ble årets medieselger 23.01.2016
  • MDN og CAPA samler reklamebransjen 04.08.2015
  • MDN og CAPA i felles front 03.06.2015
  • MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen» 17.03.2015
  • CAPA med sjarmoffensiv 30.01.2015
  • Den nye CAPA-sjefen er i gang 09.10.2014
  • Her er den nye direktøren i CAPA 01.09.2014
  • CAPA-direktøren: «Steintøft annonsemarked» 29.08.2014

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Skeie 2021: «Veldig travelt»



John Berge26. januar 2021
Les mer

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer

Stor interesse for fogging fra Fiber Protector

John Berge3. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Skeie 2021: «Veldig travelt»


    KINOLEVERANDØR26. januar 2021
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • En av 80-tallets profilerte Bond-piker ble meldt død. Var ikke død likevel. Men er nå «endelig» meldt død.
    DØDSFALL4. januar 2021
  • Skeie 2021: «Veldig travelt»


    KINOLEVERANDØR26. januar 2021
  • Trailer: Godzilla vs. Kong
    TRAILER24. januar 2021
  • Nå kommer «koronafilmen»
    FILMPRODUKSJON24. januar 2021
  • Ingen fred å få for A Quiet Place Part II
    KORONAVIRUSET23. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Innovasjonspris til Unique Cinema Systems
Ny rapportserver kommer i 2018