• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

ANNONSØRINNHOLD

Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende

Derfor bør kino-Norge hjelpe verdens hungerslidende
admin
3. juli 2019

Fakta om ShareTheMeal

Visste du at mer enn 815 millioner (!) mennesker – en av ni på vår klode – legger seg på tom mage hver natt.

 

Vil du engasjere deg i årets kampanje allerede nå, kontakt CAPA ved markedskoordinator Hege Bergsvenkerud Sørli på telefon 934 36 496 eller e-post hege@capa.no.

 

Den 60 sekunders lange reklamefilmen for 2018 og 2019 er laget av annonselegenden Sir John Hegarty og The Garage Soho.

 

Årets kampanje starter i september 2019. Målsetningen er å vekke kinopublikummet til å hjelpe barn i verdens katastrofeområder.

Hvert femte sekund dør et barn av sult. CAPA Kinoreklame tar del i den verdensomspennende reklamekampanjen i regi av FNs Matvareprogram (UN World Food Programme). Hva betyr det for deg og din kino? Finn ut mer her!

2019-kampanjen starter i september. Målsetningen er å vekke kinopublikummet til å hjelpe barn i verdens katastrofeområder.

I tillegg til den 60 sekunders reklamefilmen som skal vises på kinoene er det også laget en applikasjon man kan laste ned – ShareTheMeal. Appen gir deg mulighet til å dele måltidet ditt med et barn.

Norge er ett av 25 land som vil vise årets reklamefilm. Det hele skjer i regi av SAWA, som er den verdensomspennende bransjeorganisasjonen til kinoreklameselskapene.

SAWA har støttet United Nations World Food Programme (WFP) siden 2015.

– Kampanjen blir vist på kinoer i åtte uker fra september, forteller adm. direktør Jan Tore Kristiansen i CAPA Kinoreklame.

– I en verden fylt av katastrofale hendelser, nød og lidelse, hva kan kino-Norge gjøre?

– Mange kinoer har unge mennesker ansatt, og vi vet at mange av disse er opptatt av verdens fremtid og har et stort engasjement. Vi håper derfor at kinoledelsen inviterer sine ansatte til å ta del i årets kampanje ved å laste ned appen for å dele et måltid, sier Kristiansen.

– Vi redder selvsagt ikke verden med dette, men vi gjør noe – vi gjør noe aktivt, og det er vi stolte av. Vi vet også at mange kinoer setter pris på at vi gjør mer samfunnsnyttige ting, sier CAPA-direktøren.

Under Cannes Lions International Festival of Creativity 2019, som fant sted 17. til 21. juni, ble detaljene om 2019-kampanjen offentliggjort.

Årets kampanjefilm er igjen regissert av Sir John Hegarty, som driver The Garage Soho i England.

Filmen forteller historien om virkeligheten så alt for mange barn opplever i dag med krig, fattigdom og nød.

Årets kampanjefilm kan du se her:

Fjorårets reklamefilm kan du se her:

 

Annonsørinnhold fra JB Forlag.

Fra 2019 tilbyr JB Forlag for første gang muligheten for bedrifter til å ha annonsørinnhold som et tillegg til eller i stedet for tradisjonelle reklamebannere.

Innholdet i disse artikkelen består m.a.o.av et kommersielt innhold og er ikke uttrykk for journalistiske vurderinger fra redaksjonen. JB Forlag merker disse sakene tydelig både på forsiden og inne på hver artikkel for å fremheve at dette er reklameinnhold.

Ønsker din bedrift en slik type annonsering, ta kontakt med oss her.

Teaseren til kampanjefilm 2019.
Reklamefilmen fra 2018.
Relaterte sakerappCAPAForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
ANNONSØRINNHOLD
3. juli 2019
admin kinomagasinet

Relaterte sakerappCAPAForsiden

Siste saker fra ANNONSØRINNHOLD

Oppdag historien og utviklingen av kryptovaluta med disse dokumentarene

admin30. november 2022
Les mer

Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!

kinomagasinet4. april 2022
Les mer

SPESIALBILAG: Lange flate ballær III

John Berge21. februar 2022
Les mer

Hvordan komme i gang igjen med arrangementer

John Berge9. mai 2021
Les mer

Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess

admin16. mars 2021
Les mer

Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt

admin14. september 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Nye Lord of the Rings-filmer i sikte
    FILMPRODUKSJON26. februar 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Trailer: Sulis 1907
    TRAILER28. februar 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

HOLD skaper engasjement for kinogjengeren