
Fakta om ShareTheMeal
Visste du at mer enn 815 millioner (!) mennesker – en av ni på vår klode – legger seg på tom mage hver natt.
Vil du engasjere deg i årets kampanje allerede nå, kontakt CAPA ved markedskoordinator Hege Bergsvenkerud Sørli på telefon 934 36 496 eller e-post hege@capa.no.
Den 60 sekunders lange reklamefilmen for 2018 og 2019 er laget av annonselegenden Sir John Hegarty og The Garage Soho.
Årets kampanje starter i september 2019. Målsetningen er å vekke kinopublikummet til å hjelpe barn i verdens katastrofeområder.

Hvert femte sekund dør et barn av sult. CAPA Kinoreklame tar del i den verdensomspennende reklamekampanjen i regi av FNs Matvareprogram (UN World Food Programme). Hva betyr det for deg og din kino? Finn ut mer her!
2019-kampanjen starter i september. Målsetningen er å vekke kinopublikummet til å hjelpe barn i verdens katastrofeområder.
I tillegg til den 60 sekunders reklamefilmen som skal vises på kinoene er det også laget en applikasjon man kan laste ned – ShareTheMeal. Appen gir deg mulighet til å dele måltidet ditt med et barn.
Norge er ett av 25 land som vil vise årets reklamefilm. Det hele skjer i regi av SAWA, som er den verdensomspennende bransjeorganisasjonen til kinoreklameselskapene.
SAWA har støttet United Nations World Food Programme (WFP) siden 2015.
– Kampanjen blir vist på kinoer i åtte uker fra september, forteller adm. direktør Jan Tore Kristiansen i CAPA Kinoreklame.
– I en verden fylt av katastrofale hendelser, nød og lidelse, hva kan kino-Norge gjøre?
– Mange kinoer har unge mennesker ansatt, og vi vet at mange av disse er opptatt av verdens fremtid og har et stort engasjement. Vi håper derfor at kinoledelsen inviterer sine ansatte til å ta del i årets kampanje ved å laste ned appen for å dele et måltid, sier Kristiansen.
– Vi redder selvsagt ikke verden med dette, men vi gjør noe – vi gjør noe aktivt, og det er vi stolte av. Vi vet også at mange kinoer setter pris på at vi gjør mer samfunnsnyttige ting, sier CAPA-direktøren.
Under Cannes Lions International Festival of Creativity 2019, som fant sted 17. til 21. juni, ble detaljene om 2019-kampanjen offentliggjort.
Årets kampanjefilm er igjen regissert av Sir John Hegarty, som driver The Garage Soho i England.
Filmen forteller historien om virkeligheten så alt for mange barn opplever i dag med krig, fattigdom og nød.
Årets kampanjefilm kan du se her:
Fjorårets reklamefilm kan du se her:
Annonsørinnhold fra JB Forlag.
Fra 2019 tilbyr JB Forlag for første gang muligheten for bedrifter til å ha annonsørinnhold som et tillegg til eller i stedet for tradisjonelle reklamebannere.
Innholdet i disse artikkelen består m.a.o.av et kommersielt innhold og er ikke uttrykk for journalistiske vurderinger fra redaksjonen. JB Forlag merker disse sakene tydelig både på forsiden og inne på hver artikkel for å fremheve at dette er reklameinnhold.
Ønsker din bedrift en slik type annonsering, ta kontakt med oss her.
Facebook
RSS