
OSLO: Nye systemer og nye produkter var i hovedfokus under årets kickoff for de ansatte i CAPA Kinoreklame AS.
– Vi har et helt nytt system for booking og distribusjon av kinoreklame fra Unique Cinema Systems, kalt Advertising Accord, som er endel annerledes enn vårt gamle system, og derfor må det endel opplæring til. Vi satte av en dag til dette, forteller Silje Helen Gundersen til KINOMAGASINET.
Hun er «Insights & Research Manager» hos CAPA Kinoreklame AS.
Under kickoffet ble det også tid til å avlegge et besøk under CAPAs og MDNs felles kinofagdag. (Den kan du lese om via lenken under).
– Når det gjelder nye produkter er vi igang med salg av vårt nye produkt «Proximity Marketing». Vi har installert såkalte «beacons», nettvarder, på alle våre største kinoer og kan derfor plukke opp hvem som er på kino og treffe dem igjen i digitale medier i etterkant av kinoturen. Vi hadde derfor satt av mye tid til opplæring og forståelse av hvordan dette produktet fungerer, sier Gundersen.
Filmekspert Linn Barholt hadde et lengre innlegg om hvilke filmer som kommer i 2017. Selv presenterte Silje Helen Gundersen hvilke av de 35 reklamefilmene CAPA har testet på kino siste året som har skåret aller best på oppmerksomhet, liking og positiv påvirkning.
Sosial moro må også til på et kick-off. CAPA-gjengen tok turen til Grunerløkka Brygghus hvor de var på omvisning og øl-smaking. Etterpå tok de ansatte turen til Vespa hvor vi fikk servert helstekt pattegris og enda mer øl.
– Hvordan går det ellers med driften?
– Status hos oss er at vi har solid vekst. Vi har vekst både nasjonalt og lokalt og er veldig fornøyd. Kino som reklamemedie har det bra om dagen og hos mediebyråene er veksten så langt i år på 47 %. Satsningen vår fremover er digitale kanaler, og da først og fremst «proximity marketing» i kombinasjonen med lerretsreklame.
Facebook
RSS