• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

CAPA Kinoreklame med fokus på Verdens matvareprogram (WFP)

CAPA Kinoreklame hadde eventet hos ODEON Oslo med fokus FNs Verdens Matvareprogram 16. oktober 2019. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
CAPA Kinoreklame med fokus på Verdens matvareprogram (WFP)
Per Mork
Per Mork
24. oktober 2019

Verdens matvareprogram (WFP)

Verdens matvareprogram (WFP) er verdens største humanitære organisasjon. Organisasjonen hjelper land som sliter med hungersnød og naturkatastrofer, og driver også en rekke utviklingsprosjekter. WFP hjelper årlig over 86 millioner mennesker i 83 land. WFP driver både nødhjelpsarbeid og langsiktige utviklingsprosjekter.

CAPA gjennomførte nylig et event for å spre budskapet om Verdens matvareprogram (WFP) og årets kinoreklamekampanje i enda større grad.

De hadde blant annet besøk av Hanne-Lene Dahlgren, som er aktuell på Matkanalen og med kokeboken «En skikkelig digg kokebok, kjøttfri favorittmat».

Hanne-Lene Dahlgren var dagens kokk. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©

Anna Eriksen, representant for FNs World Food Programme (Verdens matvareprogram), snakket om hva som forårsaker sult i verden. De verste tilfellene er i krisesituasjoner.

Hvorpå Hanne-Lene Dahlgren snakket om miljø, og hvor viktig det er å spise bærekraftig – men næringsrik mat. Dette er både billigere, bedre for miljøet og du får mer ut av en porsjon i form av mindre CO2 utslipp.

Hanne-Lene Dahlgren (t.v) og Anna Eriksen, representant for FNs World Food Programme. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©

CAPA Kinoreklame avsluttet med å vise årets reklamefilm for Verdens matvareprogram (WFP) på det store lerretet.

Se filmen her:

Norge ett av 25 land involvert, der kampanjefilmen blir vist utelukkende på kino i åtte uker, fra 25. september 2019.

Årets kampanje kalles «Feed our Future». Den er produsert av Sir John Hegarty fra The Garage Soho.

Den globale kampanjen til Verdens matvareprogram (WFP) bygge på fjorårets kampanje som doblet bevisstgjøringen rundt FN-programmet. I likhet med i 2018 er det Sir John Hegarty som står for filmen i 2019.

– Kino er fortsatt det mest fantastiske mediet for enhver kreativ person å jobbe med. Et sted for deg å fortelle din historie på «moderskjermen». Det er ikke overraskende at den fortsetter å være viktig og fanger publikummets oppmerksomhet, forteller Sir John Hegarty i en pressemelding.

Hanne-Lene Dahlgren (.v.) og Hege Sørli fra CAPA Kinoreklame AS. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©

Sir John sin kampanjefilm fremhever innvirkningene sult og krig har på verden. Filmen viser en rekke syriske barn som leker på et tydelig krigsherjet sted, rolig starter barnestemmer å synge «How Can I Tell You» av Yusuf Islam/Cat Stevens. Barnestemmer forsvinner deretter gradvis, og illustrerer hvordan tre millioner barn dør av sult og feilernæring hvert år.

– Vi redder selvsagt ikke verden med dette, men vi gjør noe – vi gjør noe aktivt, og det er vi stolte av, sier Jan Tore Kristiansen, adm. direktør i CAPA i en tidligere pressemelding.

Hanne-Lene Dahlgren (t.v.) og Jan Tore Kristiansen, adm. direktør i CAPA. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©

CAPA Kinoreklame hadde eventet hos ODEON Oslo med fokus FNs Verdens Matvareprogram 16. oktober 2019.

Anne Poulsen er leder for det nordiske kontoret for FNs Verdens Matvareprogram. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
24. oktober 2019
Per Mork
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nyttårspraten 2021: Sundling-gründeren tror kinoene vil overleve

John Berge7. januar 2021
Les mer

Flere CAPA-ansatte sluttet i 2020. MDN har beholdt alle ansatte.

John Berge30. desember 2020
Les mer

Bra aktivitetsnivå for Skeie i 2020

John Berge18. november 2020
Les mer

Filmweb: Jo mere vi er sammen!

John Berge5. november 2020
Les mer

Stor interesse for fogging fra Fiber Protector

John Berge3. november 2020
Les mer

Nå droppes Kinospillet for godt

John Berge19. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021
  • Norges eldste kino får konkurrent
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Kommunekino vil starte kino nummer to
    KINODRIFT21. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Femten toppfilmer fra 2020 fra anmelder Christian Høkaas
    TOPPLISTER30. desember 2020
  • Nolan har trolig forlatt Warner for alltid
    FILMDISTRIBUSJON22. januar 2021
  • Da er det offisielt: Den 25. offisielle James Bond-filmen er utsatt for fjerde gang.
    KORONAVIRUSET22. januar 2021
  • Norges eldste kino får konkurrent
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Kommunekino vil starte kino nummer to
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

– Dette blir vår største lansering noensinne
Billettkjøpere har donert nærmere 400.000 kroner