
Verdens matvareprogram (WFP)
Verdens matvareprogram (WFP) er verdens største humanitære organisasjon. Organisasjonen hjelper land som sliter med hungersnød og naturkatastrofer, og driver også en rekke utviklingsprosjekter. WFP hjelper årlig over 86 millioner mennesker i 83 land. WFP driver både nødhjelpsarbeid og langsiktige utviklingsprosjekter.
CAPA gjennomførte nylig et event for å spre budskapet om Verdens matvareprogram (WFP) og årets kinoreklamekampanje i enda større grad.
De hadde blant annet besøk av Hanne-Lene Dahlgren, som er aktuell på Matkanalen og med kokeboken «En skikkelig digg kokebok, kjøttfri favorittmat».

Hanne-Lene Dahlgren var dagens kokk. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
Anna Eriksen, representant for FNs World Food Programme (Verdens matvareprogram), snakket om hva som forårsaker sult i verden. De verste tilfellene er i krisesituasjoner.
Hvorpå Hanne-Lene Dahlgren snakket om miljø, og hvor viktig det er å spise bærekraftig – men næringsrik mat. Dette er både billigere, bedre for miljøet og du får mer ut av en porsjon i form av mindre CO2 utslipp.

Hanne-Lene Dahlgren (t.v) og Anna Eriksen, representant for FNs World Food Programme. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
CAPA Kinoreklame avsluttet med å vise årets reklamefilm for Verdens matvareprogram (WFP) på det store lerretet.
Se filmen her:
Norge ett av 25 land involvert, der kampanjefilmen blir vist utelukkende på kino i åtte uker, fra 25. september 2019.
Årets kampanje kalles «Feed our Future». Den er produsert av Sir John Hegarty fra The Garage Soho.
Den globale kampanjen til Verdens matvareprogram (WFP) bygge på fjorårets kampanje som doblet bevisstgjøringen rundt FN-programmet. I likhet med i 2018 er det Sir John Hegarty som står for filmen i 2019.
– Kino er fortsatt det mest fantastiske mediet for enhver kreativ person å jobbe med. Et sted for deg å fortelle din historie på «moderskjermen». Det er ikke overraskende at den fortsetter å være viktig og fanger publikummets oppmerksomhet, forteller Sir John Hegarty i en pressemelding.

Hanne-Lene Dahlgren (.v.) og Hege Sørli fra CAPA Kinoreklame AS. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
Sir John sin kampanjefilm fremhever innvirkningene sult og krig har på verden. Filmen viser en rekke syriske barn som leker på et tydelig krigsherjet sted, rolig starter barnestemmer å synge «How Can I Tell You» av Yusuf Islam/Cat Stevens. Barnestemmer forsvinner deretter gradvis, og illustrerer hvordan tre millioner barn dør av sult og feilernæring hvert år.
– Vi redder selvsagt ikke verden med dette, men vi gjør noe – vi gjør noe aktivt, og det er vi stolte av, sier Jan Tore Kristiansen, adm. direktør i CAPA i en tidligere pressemelding.

Hanne-Lene Dahlgren (t.v.) og Jan Tore Kristiansen, adm. direktør i CAPA. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
CAPA Kinoreklame hadde eventet hos ODEON Oslo med fokus FNs Verdens Matvareprogram 16. oktober 2019.

Anne Poulsen er leder for det nordiske kontoret for FNs Verdens Matvareprogram. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
Facebook
RSS