• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Byråforeningen i Storbritannia vil ha fleksbible vinduer

Byråforeningen i Storbritannia vil ha fleksbible vinduer
John Berge
11. april 2013

Den britiske filmbyråforeningen – Film Distributors’ Association (FDA) – tar nå til ordet for en større fleksibilitet hva gjelder vinduene for filmlanseringer.

I sin årlige tale til medlemmene i Film Distributors’ Association sa president David Puttnam dette:

«Tiden har så visst kommet for å tillate en moderne fleksibilitet for rettighetshaverne til å skape seg til de mest tilpassede, individuelle lanseringsstrategier, fordi ingen plattform kan alene passe alle filmer», melder Cue Entertainment.

I dag går det som hovedregel tre til fire måneder fra en film vises på kino til den lanseres som fysisk videogram og VOD. Vinduet mellom VOD og fysisk videogram er i de fleste tilfeller nå ikke-eksisterende, der VOD tidligere kom senere. I noen tilfeller eksperimenteres det også med VOD før BD og DVD.

David Puttnam understreket at han ikke så for seg et fullstendig «kollaps» av vinduene, ettersom kinolanseringsvinduet fortsatt er en ypperlig markedsføringskanal (også) for filmene i seg selv.

Men:

– Det er ingen som tjener på lange mørke perioder mellom plattformer når filmer ikke er tilgjengelige, i det minste lovlig. Hvis en kinoopplevelse fortsetter å være unikt altoppslukkende og magisk på måter som digitale kanaler aldri kan etterligne, så er det ikke noen bevis for at fleksible vinduer vil forårsake noe reduksjon i kinobesøk.

Han advarte mot det han kalte en «stygg og helt feilaktig trend» med hensyn til at det virker som det er moteriktig i visse sirkler å sette innhold og teknologisektorer opp mot hverandre. Han henviste her åpenbart mellom kino og VOD/video.

– Denne tydelige spenningen mellom de to sektorene er helt falsk og potensielt destruktiv, sa David Puttnam.

FDA-presidenten mener at det er «litt mer fleksibilitet» på det amerikanske markedet, og forbrukerne er fortsatt de som bruker mest på film per innbygger (ca 80 USD per person) og i 2012 var det ny «box office»-rekord med 10,8 milliarder dollar i billettsalg i USA.

Film Distributors’ Association- president David Puttnam. Foto: Caroline Bonarde Ucci/Wikimedia Commons. Film Distributors’ Association- president David Puttnam. Foto: Caroline Bonarde Ucci/Wikimedia Commons.
Relaterte sakerBlu-rayDVDKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
11. april 2013
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerBlu-rayDVDKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Gulliver er tilbake
    ANMELDELSE7. januar 2023
  • Anmeldelse: Babylon
    ANMELDELSE19. januar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Programsjefens favoritter foran Kosmorama
Cannes 2013: Avslutningsfilmen klar