
– Vi ønsker at folk skal oppholde seg her både før og etter filmen, at dette også blir en sosial arena, en naturlig møteplass for en prat og en kopp kaffe. Filmen er viktig, men vi må gjøre noe mer enn bare å sluse folk inn og ut av kinosalen, sier Kjersti With overfor lokalavisen Tønsberg Blad.
With er ansatt i en prosjektstilling for nettopp å øke Brygga kinos besøk og synlighet i området. Konseptutvikling er en viktig del av dette.
For å fornye seg pusser nå Brygga kino opp foaje- og kioskområdene, hvor den karakteristiske rødfargen blir byttet ut med blått, gult, grønn og gullfarger, skriver lokalavisen.
Blant markedstiltakene som With & Co. nå setter i gang er «ungdomshelger» med rabatterte priser, «babykino», «seniorkino», eget rabattkort og en gratis filmvisning pr. måned.
– Det er så enkelt som at folk som har hatt en positiv opplevelse straks er mer tilbøyelige til å komme tilbake. Vi er kjempestolte av Tøns- berg og håper Tønsberg vil bli like stolte over oss. Jeg både tror og håper virkelig at vi lykkes med dette, sier Brygga kinos markedsansvarlig overfor Tønsberg Blad.

Faksimile fra Tønsberg Blads oppslag om Brygga kino. (Mandag 28.08.2017).
Brygga kino
Startet i 1992 av Jan Mehlum, Inge Tenvik og andre filmentusiaster. SF Kino overtok i 2000. SF Kino varslet at de ville legge ned i 2016, grunnet for høy husleie og sviktende besøkstall/inntekter.
1. januar 2017 overtok Brygga Kino AS driften av Brygga Kino, hvor Jan Mehlum er styremedlem og Sigurd Stokke er styreleder.
I 2016 hadde kinoen 67.000 besøkende.
Den kommunale kinoen i Tønsberg ble lagt ned på 80-tallet og Kilden Kino ble startet som privat kino så tidlig som i 1957. Det er med andre ord tradisjon for privateide kinoer i Tønsberg.
Facebook
RSS