• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Britisk kinoekspert med mange gode råd

Mark de Quervain er gründer og eier av Action Marketing Works Ltd – et firma som spesialiserer seg på å rådgi kinoer. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Britisk kinoekspert med mange gode råd
John Berge
5. januar 2014

TRONDHEIM: – Vi gjør ting som vi tror fungerer, men vi vet ikke om det egentlig fungerer. Vi drukner i data som vi ikke får brukt riktig, sier britisk kinoekspert.

Action Marketing Works Ltd er et firma startet av den britiske kinobransjeveteranen Mark de Quervain.

Under kinokonferansen ga han mange gode råd.

Foredragets tittel var «The Cinema Admissions Treadmill – Running hard to stand still», og varte i en time, torsdag 21. november under Den norske kinokonferansen.

Mark de Quervain er en gjenganger på norske kinobransjekonferanser.

Action Marketing Works Ltd har flere kinokjeder som kunder, og firmaets forretningsidé er at deres råd skal gi økt lønnsomhet for kundene. Blant kundene finner vi The Industry Trust, International Cinema Marketing Group (femten kinokjeder), Vue Cinemas, Reel Cinemas, HTC, Location i Norge, med flere.

– Studioene får mindre penger grunnet mindre kinoomsetning. Konsekvensene er at de har mindre penger å bruke på reklame, de tar mindre risiko, de lager mer trygge filmer og de forsøker å lage filmer som driver markedet, oppfølgere og forfilmer, såkalt sikre filmer, sa Mark de Quervain under foredraget.

Han fortalte at undersøkelser viser at 32 % av amerikanerne aldri går på kino og hele 70 % av britene aldri gjør det.

– Vår forbrukerbase er altfor smal. Vi har et kommunikasjonsmessig sort hull, hvor få av kundene hører på hva vi sier, slo han fast.

de Quervain mener at studioene er god på å markedsføre store filmer, men ikke de som ikke er på topp 30.

Han er også krititisk til rabattordininger på kino.

– Man trenger ikke gi så mye rabatt, til folk som kommer ofte likevel, sa han.

Han mener at kinoeierne må se på businessen «overfra».

– Vi blir for fokusert på de små tingene, vi er altfor opptatt av det. Selv jeg var det, som sjef for Vue. Jeg dratt inn i det. Ikke vær redd for å kaste gamle ideer, om du har en strategi for noe bedre. Jeg gjorde ting som var småreperasjoner, men problemene forsvant ikke.

Kinoeksperten poengterte at du får ingen pris for å risikere ting som du endrer opp med å tape og hvor du i verste fall kan miste jobben.

– Vi gjør ting som vi tror fungerer, men vi vet ikke om det egentlig fungerer. Vi drukner i data som vi ikke får brukt riktig. Det kan koste mye å sette dataene sammen også. Jeg vil bare sende kundene ting de elsker, eller vil like. Konseptet søk er endret. Selv google endrer seg fra søk til oppdagelse. Det er så mye informasjon nå, at man ikke vet hva man ser etter. Valgene på nettet er overveldende. Som forbruker må jeg ledes til det jeg vil elske å oppdage.

de Quervain sa at 75 % av businessen til Netflix er anbefalinger av andre filmer og serier.

– Tenk om 75 % av vår business kom via den måten! Jeg har sendt millioner av e-poster til kunder. Jeg har ikke fått en respons!

Videre nevnte den britiske kinoeksperten eksempler på altfor kompliserte prisstrukturer hos en kinokjede, han var inne på vindustrategiene og 2K/4K.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
5. januar 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer

Er over kneika, men fortsatt utfordrende

John Berge31. oktober 2022
Les mer

Etter 28 år som gratisblad legges Filmmagasinet ned

admin29. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Norsk Kino i gang i Ålesund
Filmweb: Stort potensial for mer billettsalg