
Terje Gabrielsen stråler ved årsslutt 2016. Fiber Protector Norge har hatt en betydelig vekst i kinomarkedet i år.
– Ja, vi har hatt masse å gjøre – en betydelig vekst! sier han til KINOMAGASINET.
Produktene til firmaet er spesiallaget for å beskytte tekstiler mot slitasje, det være seg væske, smuss m.v. Noe f.eks. kinostoler blir sterkt utsatt for.
– Kinoene sliter med store utfordringer i forhold til renhold og varighet på interiører, forklarte Espen Johan Vogt, daglig leder, styreleder og majoritetseier i Fiber Protector AS, da KINOMAGASINET møtte ham og Terje Gabrielsen tidligere i 2016.
Hovedproduktet er det Vogt beskriver som en unik spray, som beskytter fibrene på produktene. Sprayen danner en usynlig molekylær hinne rundt fibrene. Væske, støv og smuss skal da ikke trenge inn. Behandlingen beskytter også mot solstråler (UV) og fysisk slitasje.
Og: sprayen endrer ikke pustegenskaper til tekstiler, tepper, eller branntekniske egenskaper, understrekes det.

Terje Gabrielsen gleder seg over omsetningsveksten i 2016. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Sommeren 2015 ble det kjent at bransjeveteranen Terje Gabrielsen skulle gi seg med stolsalg i Skeie etter 20 år. Rogalendingen ble da ny salgssjef for Fiber Protector Norge AS.
Etter halvannet år i jobben er alle omsetningskurver innenfor kinomarkedet på vei opp for firmaet.
Terje Gabrielsens unike kontaktnett i kinobransjen har nok hatt sitt å si.
– Evig eies også et godt rykte, medgir han.
– Vi har fått flere kunder og det er ingen ulempe at du kjenner folk i bransjen!
– Vi har mange gode referanser, med Espen Pedersen i Nordisk Film Kino og Ivar Halstvedt i SF Kino. Vi har også avtale med KInoNor, og selv om vi ikke har avtale med KinoAlliansen, har vi utført oppdrag på mange av kinoene deres.
– Alt i alt, tror jeg vi har hatt en dobling på kino i 2016, sier Gabrielsen.
Selskapet jobber også for SF i Sverige og Nordisk Film i Danmark.
Facebook
RSS