• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

STATISTIKK

Beste norske kinoåpning for en Mission: Impossible-film

IMF-agent Ethan Hunt spilles av Tom Cruise.
Beste norske kinoåpning for en Mission: Impossible-film
John Berge
6. august 2018

Fallout, den sjette filmen i serien, hadde en omsetning på 14,1 millioner kroner og det ble kjøpt 105.306 billetter i løpet av de tre første visningsdagene i Norge.

Mission: Impossible – Fallout hadde norgespremiere 3. august 2018.

Nå foreligger altså tallene for 3. til 5. august fra Norske filmdistributørers forening. Økningen i antall besøkende er på nesten 85 prosent!

Hva dette kan skyldes kan man jo spekulere i. Kan det skyldes mye medieoppmerksomhet rundt innspillingene av scenene fra Preikestolen? Har de mange gode anmeldelsene, både fra inn- og utland, noe å si? Er actionfansen lei av å måtte vente fire år mellom hver James Bond-film? Osv …

Uansett årsak(er), her er fasiten på besøkstallene:

105.306 billetter de tre første dagene er nesten en dobling av besøkstallene for første kihnohelg for forrige film i serien, Mission: Impossible – Rogue Nation (2015), som hadde 56.957 solgte billetter.

Av de 105.306 billettene var det 75 prosent som valgte 2D-visninger, med 79.545 solgte, mens da altså 25 prosent valgte 3D: 25.769 solgte.

Hvor mange valgte å se filmen med Dolby Atmos-lyd? 26 prosent: 26.596 solgte billetter.

Filmen vises også i IMAX hos én kino i Norge, ODEON Oslo, og i 4DX – hos nabokinoen Ringen kino (Nordisk Film Kino):

Her ble tallene for første helg:

IMAX 3D: 3.497
4DX: 1.315

De to første filmene, Mission: Impossible (1996) og Mission: Impossible 2 (2000) ble lansert før man begynte å registrere besøkstall i Norge. De er kun ført inn på omsetning.

Se de unike bildene fra Fallout-visningen

De tre øvrige filmene har disse tallene.

Mission: Impossible III (2006). Åpningshelg: 34.057. Totalt: 157.811.
Mission: Impossible – Ghost Protocol (2011). Åpningshelg: 54.488. Totalt: 206.140
Mission: Impossible – Rogue Nation (2015). Åpningshelg: 56.957. Totalt 201.377

Med denne pangåpningen for Ethan Hunt & Co. trenger man ikke være rakettforsker for å spå at Fallout blir seriens nye rekordholder i antall besøkende i Norge.

Pr. 5. august har Fallout omsatt for nærmere 330 millioner dollar på verdensbasis, mot et produksjonsbudsjett på 178 millioner dollar.

Les KINOMAGASINETs anmeldelse her:

Anmeldelse: Mission Impossible: Fallout (IMAX, 3D)

De fem foregående «umulige» oppdragene

Pangstart for Mission: Impossible – Fallout

Relaterte sakerForsidenVideo
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
STATISTIKK
6. august 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsidenVideo

Siste saker fra STATISTIKK

Nå har denne norske krigsfilmen solgt uhorvelig mange kinobilletter

John Berge23. januar 2023
Les mer

Film & Kino-sjefen tror på enda bedre kinotider

John Berge3. januar 2023
Les mer

Nord-Norges kinogigant slo alle besøksrekorder

admin2. januar 2023
Les mer

Avatar: The Way of Water som ventet til topps

John Berge19. desember 2022
Les mer

Dårligere kinodag i 2022 enn 2021. Men ny Prøysen-filmatisering satte rekord.

John Berge8. november 2022
Les mer

Titina skamroses, men fikk en rolig kinoåpning

admin24. oktober 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

PRO AV MAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. PRO AV MAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

Siste nyheter

  • Disney: Mer «Toy Story» og «Frozen»
    FILMPRODUKSJON9. februar 2023
  • Disney gjør enorme endringer
    9. februar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney: Mer «Toy Story» og «Frozen»
    FILMPRODUKSJON9. februar 2023
  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • Disney: Mer «Toy Story» og «Frozen»
    FILMPRODUKSJON9. februar 2023
  • Disney gjør enorme endringer
    9. februar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Pangstart for Mission: Impossible – Fallout
Over 30.000 har sett Trondheims-dokumentar