• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Beste kundeopplevelse hos Gjøvik Kino

TIDLIGERE I 2014: Marit Bratland, kinosjef hos Gjøvik Kino (t.h.) ble veldig overrasket over å bli nominert til «Norges beste kundeopplevelse» hos P4, av kunden Eldbjørg Bråten, t.v. sammen med datteren Andrea Alexandra (4). Foto/faksimile: P4snettside/Privat/John Berge/Montasje: Per Mork, KINOMAGASINET ©
Beste kundeopplevelse hos Gjøvik Kino
John Berge
15. april 2014

Gjøvik Kino ble dagsvinner hos P4s konkurranse, Norges beste kundeopplevelse, for sin innsats for kreftsyke Andrea Alexandra (4).

– Det var alldeles fantastisk, og veldig uventet, sier Marit Bratland, kinosjef hos Gjøvik Kino, til KINOMAGASINET.

Det vanker en en tur med Hurtigruten verdt 50.000 kroner på kinoen og tipseren, Eldbjørg Bråten, får også en tur, verdt 25.000 kroner.

– Det er jeg aller mest glad for er at Eldbjørg også får en pris og kan ta seg en tur med Hurtigruten. Så vidt jeg vet er datteren hennes også nå mye bedre, forteller Bratland.

– Det er i kraft i min rolle som kinosjef at vi har vunnet, så det gjenstår om noen av de ansatte blir med meg en uke på Hurtigruten.

Bratland synes beskjedent nok at Gjøvik Kino ikke har gjort noen grensesprengende tiltak med sine visninger for kreftrammede barn. Dette er noe som gjøres av mange kinoer rundt omkring, poengterer hun.

– Men selvfølgelig er vi glade og takknemlige for prisen, men aller mest strålende er at hun som nominerte oss fikk premie – hun og familien fortjener det, sier Bratland til KM.

Barnekreftforeningen Gjøvik og Omland tok et initiativ overfor Gjøvik Kino i vinter om de ikke kunne sette opp egne forestillinger. Svaret var ja.

– Vi viste en førpremiere av Kule kidz gråter ikke i januar 2014. Da hadde vi mange hos oss, over 20 stykker, og så skulle vi gjøre det med Karsten og Petra-filmen. Da skulle det komme tolv stykker, åtte-ti familier, men noen var i behandling og flere passet det ikke. Da avlyser dere vel, spurte Eldbjørg Bråten, og jeg svarte at det gjør vi ikke, vi åpner bare litt tidligere. Hun var så usedvanlig takknemlig, forteller Marit Bratland.

«Stor takk til Gjøvik Kino for super service :)», skriver Eldbjørg Bråten i sin nominasjon overfor P4 på Norges beste kundeopplevelse.

Hun kontaktet Marit Bratland, kinosjefen på Gjøvik, for å høre om de kunne sette opp en ekstra forestilling tidligere på dagen av Karsten og Petra på vinterferie-filmen. Årsaken er at vesle Andrea Alexandra – kalt «Mini» – har lavt immunforsvar og helst ikke kan sitte i store forsamlinger.

Bratland svarte ja, og la opp til at også andre barn med samme behov kunne komme. Men de trakk seg av ulike årsaker. 31. mars fikk dermed Mini og mamma Eldbjørg se filmen – alene.

«Vi får komme inn en time før vanlig åpningstid, da er det folketomt og trygt for oss i foajeen. Mini blir møtt av en strålende blid kinosjef som i tillegg har ordnet at kiosken er åpen så mini får kjøpt seg varmt popcorn og drikke. Det blir en fantastisk opplevelse for mini som er på kino for første gang. Mini får kuule kinoreklame effekter. Vi takker pent for oss 🙂 Kinosjefen svarer beskjedent «jeg ordnet jo bare at alle kom på jobb en time tidligere», skriver Eldbjørg Bråten på P4s nettside.

Les lokalavisen Oppland Arbeiderblads omtaler av saken her og her.

Relaterte sakerKinoTeknologi
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
15. april 2014
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKinoTeknologi

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Gir seg etter femten år på Ski kino

John Berge10. mai 2023
Les mer

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: R.M.N
    ANMELDELSE8. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • Trailer: Oppenheimer
    TRAILER9. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Alle elsker (fortsatt) Mary
    FILMHISTORIKK2. juni 2023
  • Dypere inn i Spider-verset
    FILMOMTALE2. juni 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Film & Kino søker etter ny direktør
UIP og SF Kino enige om Spider-Man 2