• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Beste kundeopplevelse hos Gjøvik Kino

TIDLIGERE I 2014: Marit Bratland, kinosjef hos Gjøvik Kino (t.h.) ble veldig overrasket over å bli nominert til «Norges beste kundeopplevelse» hos P4, av kunden Eldbjørg Bråten, t.v. sammen med datteren Andrea Alexandra (4). Foto/faksimile: P4snettside/Privat/John Berge/Montasje: Per Mork, KINOMAGASINET ©
Beste kundeopplevelse hos Gjøvik Kino
John Berge
John Berge
15. april 2014

Gjøvik Kino ble dagsvinner hos P4s konkurranse, Norges beste kundeopplevelse, for sin innsats for kreftsyke Andrea Alexandra (4).

– Det var alldeles fantastisk, og veldig uventet, sier Marit Bratland, kinosjef hos Gjøvik Kino, til KINOMAGASINET.

Det vanker en en tur med Hurtigruten verdt 50.000 kroner på kinoen og tipseren, Eldbjørg Bråten, får også en tur, verdt 25.000 kroner.

– Det er jeg aller mest glad for er at Eldbjørg også får en pris og kan ta seg en tur med Hurtigruten. Så vidt jeg vet er datteren hennes også nå mye bedre, forteller Bratland.

– Det er i kraft i min rolle som kinosjef at vi har vunnet, så det gjenstår om noen av de ansatte blir med meg en uke på Hurtigruten.

Bratland synes beskjedent nok at Gjøvik Kino ikke har gjort noen grensesprengende tiltak med sine visninger for kreftrammede barn. Dette er noe som gjøres av mange kinoer rundt omkring, poengterer hun.

– Men selvfølgelig er vi glade og takknemlige for prisen, men aller mest strålende er at hun som nominerte oss fikk premie – hun og familien fortjener det, sier Bratland til KM.

Barnekreftforeningen Gjøvik og Omland tok et initiativ overfor Gjøvik Kino i vinter om de ikke kunne sette opp egne forestillinger. Svaret var ja.

– Vi viste en førpremiere av Kule kidz gråter ikke i januar 2014. Da hadde vi mange hos oss, over 20 stykker, og så skulle vi gjøre det med Karsten og Petra-filmen. Da skulle det komme tolv stykker, åtte-ti familier, men noen var i behandling og flere passet det ikke. Da avlyser dere vel, spurte Eldbjørg Bråten, og jeg svarte at det gjør vi ikke, vi åpner bare litt tidligere. Hun var så usedvanlig takknemlig, forteller Marit Bratland.

«Stor takk til Gjøvik Kino for super service :)», skriver Eldbjørg Bråten i sin nominasjon overfor P4 på Norges beste kundeopplevelse.

Hun kontaktet Marit Bratland, kinosjefen på Gjøvik, for å høre om de kunne sette opp en ekstra forestilling tidligere på dagen av Karsten og Petra på vinterferie-filmen. Årsaken er at vesle Andrea Alexandra – kalt «Mini» – har lavt immunforsvar og helst ikke kan sitte i store forsamlinger.

Bratland svarte ja, og la opp til at også andre barn med samme behov kunne komme. Men de trakk seg av ulike årsaker. 31. mars fikk dermed Mini og mamma Eldbjørg se filmen – alene.

«Vi får komme inn en time før vanlig åpningstid, da er det folketomt og trygt for oss i foajeen. Mini blir møtt av en strålende blid kinosjef som i tillegg har ordnet at kiosken er åpen så mini får kjøpt seg varmt popcorn og drikke. Det blir en fantastisk opplevelse for mini som er på kino for første gang. Mini får kuule kinoreklame effekter. Vi takker pent for oss 🙂 Kinosjefen svarer beskjedent «jeg ordnet jo bare at alle kom på jobb en time tidligere», skriver Eldbjørg Bråten på P4s nettside.

Les lokalavisen Oppland Arbeiderblads omtaler av saken her og her.

Relaterte sakerKinoTeknologi
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
15. april 2014
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKinoTeknologi

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Norges eldste kino får konkurrent
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Kommunekino vil starte kino nummer to
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Gladnyhet fra Asker
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Paramount+ til Norge 25. mars 2021
    VOD (KLIKKEFILM)21. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • ODEON-sjef mener at deler av nedstengningen er absurd og mangler begrunnelse
    KORONAVIRUSET23. desember 2020
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Norges eldste kino får konkurrent
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Kommunekino vil starte kino nummer to
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Gladnyhet fra Asker
    KINODRIFT21. januar 2021
  • Paramount+ til Norge 25. mars 2021
    VOD (KLIKKEFILM)21. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Film & Kino søker etter ny direktør
UIP og SF Kino enige om Spider-Man 2