• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBESØK

Bedre kinosommer i 2019 enn i 2018

«Løvenes Konge» har trukket flest besøkende til kinoen i sommer, etterfulgt av «Hobbs & Shaw». Foto: Disney.
Bedre kinosommer i 2019 enn i 2018
admin
6. august 2019

Etter en dårlig start snudde det, og kinobransjen kan vise til bedre besøkstall i år enn i fjor sommer.

Totalt har sommeren 2019 hatt et kinobesøk på 1.633.500.

Det en økning på 14,6 prosent på landsbasis, fra fjorårets besøkstall som lå på 1.425.000, skriver Dagsavisen.

– Det er fint å se at denne sommeren er sterkere enn i fjor, og det er ingen tvil om at det har handlet om været og om Løvenes konge, sier programdirektør Christin Berg i Nordisk Film Kino.

Filmen om løveriket hadde etter de to første ukene et besøkstall på 389.734. I tillegg trekker Berg fram Fast & Furious-spinoffen Hobbs & Shaw som leverte godt under åpningshelgen og ligger på toppen sammen med Løvenes konge.

Samtidig har dette vært nok en sommer der norske filmer glimter med sitt fravær.

– Vi har ikke hatt noen norske filmer siden april, og det kommer ingen før nå i slutten av august. Vi ser jo at når vi har en sterk norsk filmproduksjon, så øker besøket. Våre kinogjester vil gjerne se norsk film, sier Berg til Dagsavisen og tilføyer at det skal mye til for at Hollywood klarer å levere godt nok til et habilt kinobesøk. (NTB)

 

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBESØK
6. august 2019
admin kinomagasinet

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOBESØK

Forbedringer hos Strand kino

John Berge7. februar 2022
Les mer

Kinojulen berges av filmene som forblir på programmet

John Berge24. desember 2021
Les mer

Tre nøtter til Askepott har snart solgt nesten 140.000 kinobilletter

admin15. november 2021
Les mer

Cruella sett av 1.079 på kino

John Berge1. juni 2021
Les mer

Ventet koronasvikt for Den store kinodagen 2020

John Berge10. november 2020
Les mer

Børning 3 sett av snart 150.000

admin19. oktober 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

PRO AV MAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. PRO AV MAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

Siste nyheter

  • Disney: Mer «Toy Story» og «Frozen»
    FILMPRODUKSJON9. februar 2023
  • Disney gjør enorme endringer
    9. februar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney: Mer «Toy Story» og «Frozen»
    FILMPRODUKSJON9. februar 2023
  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • Disney: Mer «Toy Story» og «Frozen»
    FILMPRODUKSJON9. februar 2023
  • Disney gjør enorme endringer
    9. februar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Beste dagsbesøk på ti år hos Kristiansand kino
Tarantinos nye film rett inn på Kinotoppen