• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

Årsbeste så langt for Skjønnheten og udyret

Hovedstadens storstuekino, Colosseum kino, med Skjønnheten og udyret-storskjermsplakat. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
Årsbeste så langt for Skjønnheten og udyret
John Berge
20. mars 2017

Den nye spillefilmversjonen av Skjønnheten og udyret ble sett av nesten 108.000 publikummere første helg på kino i Norge.

– Filmen har den beste åpningshelgen i Norge i 2017, noe som selvfølgelig er artig, forteller Ludvig Andreas Johansen, markedssjef hos den norske avdelingen av The Walt Disney Company Nordic, til KINOMAGASINET.

Ser man tilbake på rekordåret 2016 var det vel kun de to lokale filmene Kongens nei og Børning 2 som hadde bedre åpningshelger enn Skjønnheten og udyret.

– Jeg vil tro det er den sterkeste åpningen til en LIVE-action filmatisering, fra Disney men har ikke sjekket dobbeltsjekket dette enda, sier Ludvig Andreas Johansen.

Linn Barholt (Partnerships & Film Manager) hos CAPA Kinoreklame under Den norske kinokonferansen 2016 på Hamar. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.

– Det var virkelig en strålende åpningshelg, bekrefter Linn Barholt, Film & Partnerships Manager hos CAPA Kinoreklame AS, overfor KINOMAGASINET.

– Dette er helt klart den beste åpningshelgen til alle live-action Disney-eventyr filmer som har vært, og det plasserer den til og med på topp 50 lista til beste åpningshelger siden 2003.

– Med normal besøksutvikling videre vil denne filmen levere over 330.000 tilskuere, men vi ser ofte at når premierehelgen er så stor, er også resten av visningsperioden ekstraordinær, og det endelige besøket blir ekstra høyt!

– Dette er åpningshelg på nivå med Shrek 2, Madagaskar og Frost, som leverte henholdsvis 621.000, 596.000 og 506.000 kinobesøkende i Norge. Så potensialet til Skjønnheten og udyret er fabelaktig flott!

I forkant av lanseringen 17. mars 2017 hadde Disney store forventninger til Skjønnheten og udyret. En av årsakene til dette er den massive positive responsen de har observert blant annet gjennom sosiale medier. Det er tydelig at svært mange har et sterkt forhold til den originale historien og tidlig har bestemt seg for at: Denne skal de se!

I flere av de største byene ble mange av billettene til de første forestillingen raskt revet bort. Mange kinoer satte også opp ekstra forestillinger gjennom premierehelgen.

Markedssjef Ludvig Andreas Johansen i The Walt Disney Company Nordic ved Disney-logoen på Skøyen-kontoret i Oslo i januar 2017. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

For Skjønnheten og Udyret inngikk Disney også et samarbeid med blomsterkjeden Interflora. Flere hundre blomsterbutikker rundt omkring i hele landet kjører en rosekampanje med Skjønnheten og Udyret som tema. Deres passende slagord er: Hold magien levende med roser fra Interflora. Svært mange av disse butikkene har også inngått samarbeid med de lokale kinoene.

– Det lokale engasjementet er helt utrolig. Dette har allerede skapt god lokal presseomtale en rekke steder. Også på Vika kino i Oslo på premierekvelden stilte også Interflora mannsterke, og laget en rosevegg med hele 6.000 roser, forteller Johansen.

Disneys markedssjef sier at han er meget imponert over engasjementet ute hos de ulike lokale kinoene.

– Jeg kan ikke komme på å ha sett liknende etter min oppstart i Disney, det er helt enormt. Kinoer rundt omkring i hele landet har vært pyntet med roser, ansatte har kledd seg ut, det har vært minikonserter og røp løper osv osv. Alt i alt feststemning rundt omkring i hele landet. Vi er svært imponert og takknemlige for denne enorme innsatsen som er lagt ned.

– Responsen vi merker oss fra publikum lover også meget godt for fortsettelsen. Svært mange bruker store ord om filmopplevelsen.

Her er noen av sitatene fra sosiale medier, ifølge Disney:

• Tårene rant konstant av de vakre bildene, blikkene, stemningen, sangene, historien. Jeg kjente at hele ansiktet mitt var stivt når jeg kom ut av alle tårene mine. Favorittprinsessa får 6! Det var en sterk opplevelse.
• Fantastisk film som vekker gode barndomsminner. Terningkast 6.
• Fantastisk film! Herlig musikk, både gammel og ny. Og Cgi’n er sjuuuk!
• 6+ Hadde gåshud nesten under hele filmen, selv om den ikke var 3D..

– Dette er jo fornøyelig lesning. Filmen fikk vel stort sett terningkast fem og fire i Norge. Men, det er tydelig at svært mange blant publikummet gir filmopplevelsen terningkast 6.Så dersom de første tilbakemeldingene fra publikum skal være en pekepinn tror jeg filmen kan få et langt og sterkt liv på kino i Norge, sier Ludvig Andreas Johansen.

Anmeldelse: Skjønnheten og udyret

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
20. mars 2017
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Anmeldelse: Skjønnheten og udyret 16.03.2017
  • Vaiana er Disneys helaftens tegnefilm nr. 56! 02.02.2017
  • Her er Disney-året 2017 31.01.2017
  • «Vi må jobbe enda hardere for å få folk til å skjønne hvor kult det faktisk er å se film på kino!» 08.09.2016
  • Disney viste glimt av Rogue One 24.06.2016
  • Her er Disneys nye markedssjef 30.05.2016
  • Disney-ansatte jubler over Star Wars-tall 17.12.2015

Siste saker fra

KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15