• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    • Anmeldelse: Operasjon Nordpolen: Svippen på eventyr
    • Anmeldelse: Ma Rainey’s Black Bottom
    • Anmeldelse: Pinocchio
    • Anmeldelse: Mank (VOD, Netflix)
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

HURTIGSPOLING

Ania Johansen stortrives i fremoverlente Fox

Ania Johansen er salgs- og markedskoordinator i Twentieth Century Fox Norway AS. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Ania Johansen stortrives i fremoverlente Fox
John Berge
John Berge
12. februar 2015

Veldig mange gode filmer å glede seg til i 2015, mener Fox’ salgs- og markedskoordinator Ania Johansen, og nevner «Jurassic Park», «Terminator Genisys», «Fantastic Four», «Tomorrowland» og «The Martian».

Navn: Ania Johansen
Alder: 27
Stilling: Salgs- og markedskoordinator i Twentieth Century Fox
Tid i bransjen: Siden vinteren 2014

– Fortell oss litt om din utdannings- og yrkesbakgrunn og hvordan du havnet i bransjen!

– Jeg har bakgrunn i Internasjonal Markedsføring fra BI, med spesialisering i fransk. I 2012 startet jeg opp en språkskole i Venezuela som fremdeles står den dag i dag. Der jobbet jeg med alt fra oppstart, til strategi og markedsføring, samtidig som jeg også var en av språklærerene ved skolen. Gjennom nettverket mitt havnet jeg deretter i Twentieth Century Fox, der jeg føler jeg gled rett inn ift. flere aspekter som miljø, forventninger og utviklingsmuligheter. Og derifra har jeg aldri sett meg tilbake.

– Hvilken film er den beste du har sett?

– Veldig vanskelig å svare på, men vitenskapsnerden i meg elsket Armageddon i mange år! Men jeg er generelt svak for action/thriller som er tøff, mørk og intelligent.

– Hvor mange filmer ser du i uken?

– Det varierer nok mellom en til fire.

– Hva gjør du for å reklamere for film på kino?

– Ved siden av jobb bruker jeg såklart nettverket mitt og sosiale anledninger for å promotere film. Jeg elsker jo det faktum at det også kan være en icebreaker når man treffer nye mennesker, for alle har jo et forhold til film.

– Foretrekker du å se en film på kino, BD eller DVD i hjemmekinoen og/eller et VOD-tilbud?

– Ingenting slår film på et skikkelig kino-lerret, popcorn-lukta og stemningen fra publikum! Da er ikke 3D så viktig, men Atmos blir jeg derimot veldig imponert av.

– Hva gjør du helst når du skal slappe helt av?

– Film og/eller matlaging!

– Hvilke filmer ser du mest frem til i 2015?

– Jurassic Park, Terminator Genisys, Fantastic Four, Tomorrowland og The Martian.

– Hva slags TV-serier foretrekker du og hvordan ser du på de – på TV, via streamingtjenester eller DVD/Blu-ray Disc?

– Game of Thrones er en soleklar vinner, samt Homeland, The Wire og Breaking Bad. Da helst gjennom streaming eller på disc.

– Hva kjennetegner ditt firma?

– Her i Fox er vi en fremoverlent, liten gjeng, og som de fleste andre byråer i bransjen mener jeg vi er flinke til å utnytte oss av nettopp det faktum at vi er få. Vi jobber tett, kommuniserer godt, vi er ganske fleksible, samtidig som det er ganske høyt under taket hos oss.

– Hva er ditt beste kinominne/opplevelse i hele livet?

– Her er det flere gode minner, men jeg må innrømme at jeg er ganske svak for utekino om sommeren, enten ved Karpedammen eller Arthouse sitt årlige arrangement.

– Hva synes du om KINOMAGASINET?

– Da vi allerede er en liten bransje som til stadighet treffer på hverandre, er det herlig at KINOMAGASINET er så tett på og dermed også opptrer som en slags plattform som binder oss alle tettere. Ikke minst er Kinomagasinet.no et nyttig sted for sammenfattet informasjon om hva som rører seg i bransjen.

Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
HURTIGSPOLING
12. februar 2015
John Berge
John Berge @https://twitter.com/johnberge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino

Siste saker fra HURTIGSPOLING

Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg

John Berge14. januar 2021
Les mer

Ble mer selvsikker av å få ansvaret som kinosjef

John Berge3. november 2020
Les mer

Charlotte om de første ukene som ODEONs nye programsjef

John Berge1. februar 2020
Les mer

Birgitte fikk drømmejobben – hos Bergen kino

John Berge5. mars 2019
Les mer

Nå skal Mads få sving på Brygga kino

John Berge1. mars 2019
Les mer

Fikk kinosjefjobben på sin lokale kino

John Berge29. januar 2019
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Veien til Oscarene 2021: En guide til «Award season»
    FILMPRIS17. januar 2021
  • Ber Oslo åpne opp for kinodrift slik at bransjen kan overleve. Møter motbør i kommentarfeltet.
    LESERINNLEGG16. januar 2021
  • Robotene slippes løs i regi av svenske Mikael Håfström
    FILMLANSERING15. januar 2021
  • Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg
    HURTIGSPOLING14. januar 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • En lang rekke storfilmer utsettes enda en gang. No Time to Die og Fast & Furious 9 trolig først på kinoene høsten 2021.
    KORONAVIRUSET13. januar 2021
  • ODEON-sjef mener at deler av nedstengningen er absurd og mangler begrunnelse
    KORONAVIRUSET23. desember 2020
  • Edelh Lena Ingebrigtsen sier farvel til kinobransjen og blir museumsdirektør
    NYTT OM NAVN5. januar 2021
  • Anmeldelse: Sjel (VOD, Disney+)
    ANMELDELSE27. desember 2020
  • Veien til Oscarene 2021: En guide til «Award season»
    FILMPRIS17. januar 2021
  • Ber Oslo åpne opp for kinodrift slik at bransjen kan overleve. Møter motbør i kommentarfeltet.
    LESERINNLEGG16. januar 2021
  • Robotene slippes løs i regi av svenske Mikael Håfström
    FILMLANSERING15. januar 2021
  • Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg
    HURTIGSPOLING14. januar 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Media Direct Norges nye researcher
Med is i magen og en isbjørn i logoen