
AMC Theatres melder at de nå har mer enn tolv millioner medlemmer i sitt lojalitetsprogram, AMC Stubs.
Inkludert deres europeiske kinoer (herunder ODEON, SF Bio m.fl.) er det snart 20 millioner kundeprogram-medlemmer.
AMC fremhever at kundeprogrammene gir selskapet en uvurderlig innsikt i vanene til kundene, som igjen gjør det mulig med spesialtilpasset markedsføring.
Blant fordelen for amerikanerne er gratis påfyll av popcorn under alle kinobesøk og to dollar i avslag på kinobilletten hvis du ser film på tirsdag. Det gis også bonuspoeng som kan benyttes til videre kinokjøp, og systemet har en app/konto som kan sees via mobil/datamaskin m.v.

AMC Stubs er kundeprogrammer til AMC Theatres i USA.
«Målet til AMC er å nå minst 50 millioner kunder og mer enn det i fremtiden,» sier toppsjefen i AMC, Adam Aron, i en pressemelding.
Det var sommeren 2016 at AMC relansert AMC Stubs i USA. Da var medlemsmassen passiv, med kun tre millioner medlemmer, og få nye innmeldinger. Etter endringene har altså lojalitetsprogrammet økt betraktelig i popularitet.

AMC-president Adam Aron. Foto: AMC.
AMC Theatres er en amerikansk kinokjede eid av kinesiske Dalian Wanda Group. Grunnlagt i 1920. De er markedsledere i USA, foran Regal Entertainment Group og Cinemark Theatres. I 2016 kjøpte kjeden Odeon Cinemas, UCI Cinemas og Carmike Cinemas, og ble dermed også den største kinokjeden i verden. I 2017 kjøpte ODEON Nordic Cinema Group, som eide SF Kino i Norge.
Kjeden har ikke tilsvarende kundeprogram i Norge, men det har hovedkonkurrenten, Nordisk Film Kino, som kalles Kinopluss.

SF Kino blir til ODEON i Norge i 2018.
Facebook
RSS