• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

ALTERNATIVT INNHOLD

Alternativ innhold vil berge kinoene

«Doctor Who: The Day of The Doctor».
Alternativ innhold vil berge kinoene
John Berge
3. desember 2013

Kinoenes fremtid vil avhenge av suksessene til visning av alternativt innhold. Det mener et britisk ekspertpanel.

Screen Film Summit’s New Audience ble holdt i London mandag 2. desember. Toppssjefene for Philip Knatchbull og Lionsgate viste til suksessen med visningen av Doctor Who 50-årsjubileumsspesialen på kino, samme kveld den også ble sendt på TV. (Også norske kinoer viste denne episoden, og her var episoden ikke TV-vist).

– Dette er en massiv del av vår business. Vi bygger nye kinoer overalt i Storbritannia og vi forteller våre designere at de må fokusere på dette, å designe kinoene slik at de føles rette for den yngre generasjon fra dette perspektivet, sa Philip Knatchbull fra Curzon Artificial Eye, ifølge referatet hos det britiske fagbladet Screen Daily.

Doctor Who: The Day of The Doctor var et «stort steg videre for alternativt innhold», siden dette var noe annet enn teater, opera eller musikkonserter.

Knatchbull sa at det voksende VOD-markedet har forandret måten kinoene programmerer og markedsfører seg. De bruker kinolanseringen for å skape markedet for filmen som kjapt kommer On Demand.

Zygi Kamasa fra Lionsgate advarte mot å bruke «day-and-date» kino og VOD-lanseringer som «andre eller tredjevalg eller for fiaskopregede prosjekter.» Selskapet lanserte Batchelorette på denne måten i Storbritannia.

Lionsgate-sjefen sa at alle måtte forstå – distributører, kinokjeder, produsenter, alle – at slike lanseringer ikke skal være en B-arena for filmer som ikke anses som sterke nok for kinolansering, skriver Screen Daily.

Phil Clapp fra Cinema Exhibitor’s Association (CEA) – som nylig besøkte Den norske kinokonferansen 2013 – sa at det blir stadig vanskeligere å finne filmer som snakker til et bredt publikum. Det er altfor mange oppfølgerfilmer, restart av gamle filmserier osv., mener Clapp.

Philip Knatchbull mente at filmindustrien nå står overfor de samme vanskelige forandringene som musikkbransjen i sin tid gikk gjennom. Han mener den gamle forretningsmodellen er «fullstendig ødelagt».

Phil Clapp fra Cinema Exhibitor's Association (CEA) på talerstolen under Den norske kinokonferansen 2013. Foto: John Berge Phil Clapp fra Cinema Exhibitor's Association (CEA) på talerstolen under Den norske kinokonferansen 2013. Foto: John Berge, KINOMAGASINET ©
Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
ALTERNATIVT INNHOLD
3. desember 2013
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte saker
  • UNIC ønsker mer fleksible vinduer 20.11.2013
  • TV-serien «Doctor Who» feires på kino 19.11.2013
  • «Doctor Who» på kino: Programming by demand 23.11.2013
  • Slik var «Doctor Who»-spesialen 24.11.2013

Siste saker fra ALTERNATIVT INNHOLD

Live kino ble Fjong film

John Berge8. august 2022
Les mer

Bon Jovi med kinokonsert

John Berge24. mai 2021
Les mer

Første norskproduserte konsert som distribueres til det norske kinomarkedet

John Berge30. november 2020
Les mer

Musikalfilmen til bob hund blir å se på kino – også hos to kinoer i Norge

Gitte Johannessen30. oktober 2020
Les mer

Billie Holiday vender tilbake til Colosseum – på filmlerretet

Gitte Johannessen30. oktober 2020
Les mer

Norge ikke glemt når BTS-konsertfilmen «Break the Silence» lanseres på kinoene i september

Gitte Johannessen9. august 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    JB FORLAG7. januar 2023
  • Norske «Nattrikken» ble Oscar-nominert
    PRISUTDELING24. januar 2023
  • Ti toppfilmer fra 2022 fra anmelder Anne Helen Haug
    7. januar 2023
  • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    ANMELDELSE26. januar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Første gang for BBC Worldwide
Peter Gabriel på kino til våren