• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
    • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

Alle Bond-eventer er utsolgte

Slik så det ut da TV 2 hadde sin høstlansering på Colosseum kino i Oslo. Foto: MDN.
Alle Bond-eventer er utsolgte
John Berge
28. september 2021

– Vi kunne ha solgt langt flere Bond-forestillinger, men kapasiteten er sprengt, sier markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge (MDN).

MDN selger slike eventvisninger til næringslivet hos Nordisk Film kinoene. Bare i Oslo er det pr. 28. september solgt over 50 event-forestillinger til James Bond-filmen No Time to Die, som har ordinær premiere 1. oktober.

Hos konkurrenten, CAPA Kinoreklame AS, melder de om over 100 eventer i forbindelse med No Time to Die på kinoer de har avtale med, over hele landet.

– For tiden ligger vi på alt mellom 20 og 50 eventer i uken, og det tetter seg veldig rundt premierene på de store filmene som No Time to Die, Nordsjøen og Tre nøtter til Askepott. Men vi har også eventer på smalere, spesielt norske titler som for eksempel Vær her, Aksel og Verdens verste menneske, forteller Linn Barholt, Head of Cinema Relations hos CAPA Kinoreklame AS til KINOMAGASINET.no.

Linn Barholt, Head of Cinema Relations hos CAPA Kinoreklame. Foto: Bjørg Veland. ©

Christer Solberg hos Media Direct Norge forteller at stadig flere selskaper og organisasjoner, i både privat og offentlig sektor, velger å legge sine eventer til kinosalen. Det er Media Direct Norge (MDN) som selger eventer i kinosaler som Colosseum kino, Klingenberg kino, Vika kino, Saga kino med flere.

I den senere tid i 2021 har det vært eventer for selskaper som Aker, KPMG og TV 2 med flere på Colosseum kino i Oslo. Sistnevnte var TV 2s årlige høstlansering hvor TV-profiler var samlet for en storslagen presentasjon av høstens meny på TV-kanalen. Aker valgte å gjøre en stor happening av premierevisningen på deres nye reklamefilm med Chuck Norris i hovedrollen.

– Dette er et stadig større satsingsområde for oss. Vi jobber hele tiden med å utvikle våre produkter og tjenester, samt nye såkalte medieflater. Og det er tydelig å se at kino som event-arena faller i smak hos våre kunder. Det er full fart og vi ligger nå på rundt 10-20 eventer pr uke på våre kinoer i Oslo, sier Solberg.

Markedssjef Christer Solberg hos Media Direct Norge (MDN). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

– Vi ønsker å utnytte våre kinosaler langt bedre. Om ikke 24 timer i døgnet, så i alle fall en langt større sandel av døgnet enn det som er situasjonen i dag, sier Jannicke Haugen, administrerende direktør i Nordisk Film Kino.

– Vi ser også at eventbyråer kjøper stadig flere tjenester hos oss. De er storfornøyde med å legge seminarer og konferanser til kinoene. Her er alle fasiliteter allerede på plass, lokalene ligger sentralt i Oslo sentrum, og det er enkelt å tilrettelegge for vellykkede arrangementer, sier Haugen i en pressemelding.

Relaterte sakerForsidenKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
28. september 2021
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsidenKino

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer

ODEON slo kinodagrekorden fra 2019

John Berge7. november 2022
Les mer

Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.

John Berge5. november 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Pur film-magi fra Sam: Empire of Light
    ANMELDELSE20. februar 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • 20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter
    STATISTIKK21. februar 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Nolan vender tilbake til krigen
Tre kommende filmer som kan bli kinosuksesser