
Arts Alliance Media (AAM) og Videvox tester ut en ny elektronisk leveringsmetode – Videvox MOV – til kinoer i Sverige.
Det melder selskapene i en felles pressemelding.
Testen skjer på ti kinoer og skal utvides til i alt 70 samlet sett. Det er Videvox MOV-software, styrt av AAMs Courier innholdsdistribusjonsplattform, som ligger i bunn for testen.
Courier er en del av AAMs integrerte softwareløsning som tilbys til alle kinokjeder i hele Europa som har innholdsleveringstjenesten. Som AAM-partner i Sverige og Norge vil Videvox selge Courier, under merkenavnet Videvox MOV.
Courier er et distribusjonssystem som gjør det mulig for individuelle kinoer å laste ned innhold fra opptil flere kilder over en bredbåndslinje. Innholdet går direkte til en Courier mottaker eller annet mottakersystem. Videvox vil skreddersy løsningen for det svenske og norske markedet, heter det i presseinformasjonen.
Selskapene fremhever som fordeler med systemet at man får automatiske rapporter om innholdsleveringen og dets status, slik at alt er klart til visningene av innholdet.
– AAM har alltid tenkt fremover hva gjelder innholdservice, så vi er glade over å bruke vår Courier software for Videvox MOV, sier Victoria Galloway, VP Content & Distributor Services hos AAM. – Vi er begeistret over potensialet for å integrere dette med våre andre softwareløsninger og gjør hele prosessen sømløs. Vi ser elektronisk levering som en vital del av innholdsleveransen til kinoene og med denne testen håper vi å få vist nøyaktig hva slags fordeler dette kan gi både distributørene og kinokjedene, sier Galloway videre.
Oscar Hovland, daglig leder i Videvox Norge, sier at selskapet synes det er spennende å bringe Videvox MOV til det svenske markedet.
– Vi er stolte over å jobbe med AAM for å være en pioner innen feltet elektronisk innholdslevering. Vi ser frem til å høre fra våre kinopartnere om hvordan Videvox MOV kan gjøre livene deres enklere.

Facebook
RSS