
Den fjerde og siste filmen i den nye Kinoklubben, A Perfect Day, er den dårligst besøkte av alle filmene i vårsesjonen.
Ifølge distributør Arthaus er filmen – som ble lansert 3. juni 2016 – pr. begynnelsen av juli sett av 3.674 personer på kino i Norge.
Filmen er, i alle fall etter det KINOMAGASINET kan bedømme, godt markedsført.
Det er laget egne reklameeffekter for kinoene som er med i Kinoklubben – og både via Facebook-feed og Google-plasserte annonser har A Perfect Day satdig dukket opp den siste måneden.
Her ser vi nærmere på detaljene om A Perfect Day.
Den ble sett av 1.576 personer første visningshelg på kino, hvor den omsatte for 150.000 kroner. Det var 76 kinoer som satte den opp.
I andre helg på kino var det 67 kinoer som viste filmen. Den ble da sett av 389 personer og omsetningen var på 42.724 kroner.
Videre uker har vi ikke fått tak i informasjon om.
Nille Stormoen, presseansvarlig hos Arthaus, sier at besøket på A Perfect Day i Norge er «best i Norden».
Her er tallene alt fra Islands 500 besøkende, til Finland med 1.000, Sverige med 1.700 og 2.600 i Danmark etter to uker.
Slik gjorde de andre Kinoklubb-filmene det på kino:
Birkebeinerne 12.02.2016
270.868
Carol 11.03.2016
14.262
Grand Hotel 08.04.2016
34.044
A Perfect Day 03.06.2016
3.674
Kinoklubb Norge – som eies og drives av Filmweb – ønsker ikke å oppgi hvor mange som har meldt seg inn i Kinoklubben etter at den ble lansert i begynnelsen av februar 2016.
Elisabeth Brinch, som leder Kinoklubb Norge, skriver i en e-post til KINOMAGASINET at grunnet ferieavvikling er de ikke i en fase der de offentliggjør tall eller kommenterer ytterligere, men at hun vil komme tilbake til dette over sommeren.
Brinch kommer dog med en kort tilbakemelding vedrørende annonseringen av klubben på Facebook:
– Her kjører vi remarketing bl.a. på alle som har vært inne på nettsiden vår. Så det at du ser våre annonser ofte er nok fordi du er innom siden med jevne mellomrom. Jeg får også annonsene våre ofte, men det er dessverre vanskelig å demme opp for dette i Facebooks annonseverktøy.
Brinch har tidligere meldt at klubben skal mini-relanseres høsten 2016.
Les tidligere artikler om klubben via lenkene nedenfor.


Facebook
RSS