• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    • Anmeldelse: How to Blow Up a Pipeline
    • Starten på slutten av en endeløs motorvei: Fast & Furious 10
    • Anmeldelse: R.M.N
    • Anmeldelse: Corsage: Ubeskrivelig hjerteskjærende
  • KINOBRANSJEN
    • Gir seg etter femten år på Ski kino
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 7•2022
    • KINOMAGASINET 6•2022
    • KINOMAGASINET 5•2022
    • KINOMAGASINET 4•2022
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

A Perfect Day er lavest besøkte Kinoklubb-film

Slik var kinobesøket på filmene som Kinoklubb Norge hadde på repertoaret i første halvår 2016. (Med forbehold om feil.) Hvor stor andel av de kinobesøkende som gikk på filmene som Kinoklubb-medlemmer er ikke oppgitt. Graf: Per Mork, KINOMAGASINET.no
A Perfect Day er lavest besøkte Kinoklubb-film
John Berge
16. juli 2016

Den fjerde og siste filmen i den nye Kinoklubben, A Perfect Day, er den dårligst besøkte av alle filmene i vårsesjonen.

Ifølge distributør Arthaus er filmen – som ble lansert 3. juni 2016 – pr. begynnelsen av juli sett av 3.674 personer på kino i Norge.

Filmen er, i alle fall etter det KINOMAGASINET kan bedømme, godt markedsført.

Det er laget egne reklameeffekter for kinoene som er med i Kinoklubben – og både via Facebook-feed og Google-plasserte annonser har A Perfect Day satdig dukket opp den siste måneden.

Her ser vi nærmere på detaljene om A Perfect Day.

Den ble sett av 1.576 personer første visningshelg på kino, hvor den omsatte for 150.000 kroner. Det var 76 kinoer som satte den opp.

I andre helg på kino var det 67 kinoer som viste filmen. Den ble da sett av 389 personer og omsetningen var på 42.724 kroner.

Videre uker har vi ikke fått tak i informasjon om.

Nille Stormoen, presseansvarlig hos Arthaus, sier at besøket på A Perfect Day i Norge er «best i Norden».

Her er tallene alt fra Islands 500 besøkende, til Finland med 1.000, Sverige med 1.700 og 2.600 i Danmark etter to uker.

Slik gjorde de andre Kinoklubb-filmene det på kino:

Birkebeinerne 12.02.2016
270.868

Carol 11.03.2016
14.262

Grand Hotel 08.04.2016
34.044

A Perfect Day 03.06.2016
3.674

Kinoklubb Norge – som eies og drives av Filmweb – ønsker ikke å oppgi hvor mange som har meldt seg inn i Kinoklubben etter at den ble lansert i begynnelsen av februar 2016.

Elisabeth Brinch, som leder Kinoklubb Norge, skriver i en e-post til KINOMAGASINET at grunnet ferieavvikling er de ikke i en fase der de offentliggjør tall eller kommenterer ytterligere, men at hun vil komme tilbake til dette over sommeren.

Brinch kommer dog med en kort tilbakemelding vedrørende annonseringen av klubben på Facebook:

– Her kjører vi remarketing bl.a. på alle som har vært inne på nettsiden vår. Så det at du ser våre annonser ofte er nok fordi du er innom siden med jevne mellomrom. Jeg får også annonsene våre ofte, men det er dessverre vanskelig å demme opp for dette i Facebooks annonseverktøy.

Brinch har tidligere meldt at klubben skal mini-relanseres høsten 2016.

Les tidligere artikler om klubben via lenkene nedenfor.

KINOMAGASINET.no Bare et lite utdrag av Facebook-annonser for Kinoklubb Norge våren 2016.
Bare et lite utdrag av Facebook-annonser for Kinoklubb Norge våren 2016. Markedsføringsmateriell for A Perfect Day.
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
16. juli 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerKino
  • Arthaus-direktøren tror på Kinoklubben 30.05.2016
  • Lillehammer Kino om Kinoklubben: «Labert» 27.05.2016
  • Storkinoer ordknappe om Kinoklubben 27.05.2016
  • Hamar og Namsos solgte én kinoklubb-billett 26.05.2016
  • Kinoklubben skal mini-relanseres 26.05.2016
  • Kinoklubben vil forbedre seg lokalt 26.05.2016
  • Rogalandskinoer om hvorfor de sa nei til Kinoklubben 25.02.2016
  • SFs alternativ til Kinoklubb Norge 04.02.2016
  • Derfor sier SF Kino nei til Kinoklubb Norge 04.02.2016
  • 2. februar 2016: Kinoklubb Norge er lansert 02.02.2016
  • SF Kino blir ikke med i Kinoklubb Norge 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge starter på nyåret 2016 10.11.2015
  • Kinoklubb Norge utsettes 28.04.2015
  • Elisabeth Brinch leder Kinoklubb Norge 13.01.2015
  • Skal starte «kinoklubb» for folk over 40 30.10.2014

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Gir seg etter femten år på Ski kino

John Berge10. mai 2023
Les mer

Varsler storsatsing på kinofilmer

John Berge28. mars 2023
Les mer

Filmdistributørene hedret Vega Scene 

admin16. mars 2023
Les mer

Kinoklubben har nådd en stor milepæl

John Berge13. februar 2023
Les mer

Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023

John Berge7. januar 2023
Les mer

Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal

John Berge2. desember 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama Kinobransjen film action Disney Magasinet skrekk Digitalt abonnement Marvel Fremhevet Netflix thriller spenning Star Wars Skrekkfilm superhelt komedie Festival dc grøsser animasjon

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Heng på – Stallone tar en ny «Cliffhanger»
    FILMPRODUKSJON2. mai 2023
  • Fort & farlig: Fast & Furious 10
    FILMOMTALE12. mai 2023
  • Anmeldelse: Guardians of the Galaxy Vol. 3
    ANMELDELSE2. mai 2023
  • Viva El Duderino! Et kjært tilbakeblikk på The Big Lebowski
    FILMHISTORIKK15. mai 2023
  • Sommerfilm om norsk-pakistanere i Oslo blir festivalåpnings-film
    FILMOMTALE30. mai 2023
  • Et underholdende blodbad i konflikt med seg selv: Project Wolf Hunting
    ANMELDELSE29. mai 2023
  • En oppsummering av Cannes 2023
    FESTIVAL27. mai 2023
  • En ny havfrue, for en ny tid
    FILMOMTALE24. mai 2023
  • kathleen says:

    Would you cum to the dark side for me? http://prephe.ro/Phqn

  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Film & Kino vurderer nye arbeidsoppgaver
Fire firma forteller for bransjefolk