• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

HURTIGSPOLING

CAPAs sjefsanalytiker har ordet

Silje Helen Gundersen er Research and Insights manager hos CAPA Kinoreklame AS. Foto: CAPA Kinoreklame AS
CAPAs sjefsanalytiker har ordet
John Berge
5. oktober 2016

Man må få ungdommene på kino. Pris kan være en idé, antyder CAPAs sjefsanalytiker Silje Helen Gundersen: – Ungdommen har mindre penger og det er viktig at man får de inn i en god «kino-rytme» som de kan ta med seg videre i livet.

Navn: Silje Helen Gundersen
Alder: 34 år
Stilling: Research and Insights manager CAPA Kinoreklame AS
Tid i bransjen: 1,5 år

– Fortell oss litt om din utdannings- og yrkesbakgrunn og hvordan du havnet i kinobransjen!

– Jeg har master i markedsføring, og har jobbet som produktsjef for kvinnemagasiner i Egmont i mange år. Jeg ønsket å jobbe mer med markedsanalyse og kom over en veldig spennende jobbannonse hos CAPA Kinoreklame. Å være analytiker for kino i mediebransjen er gøy, og med høye besøkstall, god effekt av annonsering og stor interesse for mediet for tiden er det ekstra motiverende!

– Hvilken film er den beste du har sett?

– Beste? Jeg vet ikke helt. Jeg ser mange gode filmer til stadighet. Gode filmer for meg er filmer som fengsler og gjør inntrykk. Jeg så Kongens nei og ble skikkelig skuffa da den var ferdig for jeg ville bare fortsette å følge historien. Slumdog Millionaire er en annen god film jeg kommer på i farta.

– Hvor mange filmer ser du i uken?

– Maks én film. Jeg liker ikke å bruke for mye tid foran TV-en, så jeg ser heller en kort episode av en serie om kveldene enn en hel film.

– Hva gjør du for å reklamere for film på kino?

– Jeg snakker og anbefaler gode filmer hele tiden til venner og bekjente og sprer på Facebook.

– Foretrekker du å se en film på kino, BD eller DVD i hjemmekinoen og/eller et VOD-tilbud?

– Kino helt klart. I blant er det deilig å se en god film i sofaen hjemme, men jeg liker å se helt ferske filmer, så da blir det kino.

– Ser du 3D på kino og/eller i hjemmekinoen, eller ikke i det hele tatt?

– Jeg er ikke så opptatt av 3D, men hender jeg ser det på kino. Filmer med mye natur blir fine i 3D. Tidligere irriterte jeg meg over tunge og kjipe briller og at man nærmest ikke kunne røre på hodet. Men nå har både brillene og 3D-teknologien blitt bedre, så nå er det greit.

– Hva er fordelen og minus med kino og det samme med hjemmekino?

– Kino er sosialt, og en koselig og storslagen opplevelse. Minusdelen er å komme seg dit, spesielt hvis det regner!  Hjemmekino? Vel, det er praktisk og behagelig. Men jeg synes jo stua er finere uten for mye TV-utstyr, også blir man jo så lat av å ha alt tilgjeneglig hjemme.

– Hvem er favorittregissørene dine?

— Vet ikke.

– Favorittskuespillerne?

– Jeg tror ikke jeg har noen favoritter. Ikke bevisst iallefall. Jeg liker gode skuespillerprestasjoner og Linn (Linn Barholt, filmekspert i CAPA) oppdaterer meg på disse.

– Hva gjør du helst når du skal slappe helt av?

– Ligger i badekaret. Det er litt krise akkurat nå for jeg har akkurat flyttet og har ikke badekar.

– Hvilke filmer ser du mest frem til videre i 2016, eller har du sett årets beste film allerede?

– Børning. Men den jeg gleder meg aller mest til er Lion som kommer i romjula. Jeg får klump i halsen hver gang jeg ser traileren, og det er endel ganger nå …

– Hva slags TV-serier foretrekker du og hvordan ser du på de – på TV, via streamingtjenester eller DVD/Blu-ray Disc?

– Vi bruker HBO mest. Jeg er elsker Game of Thrones. Men måtte ta en pause i en periode for jeg ble deppa da det gikk dårlig med favoritt-karakterene mine. Etter at jeg hadde fått nok avstand til det hele , var det pån igjen! Ellers likte jeg The Affair veldig godt. Bruker også NRK TV som jeg streamer via nett, finner mye bra her.

– Samler du på fysisk film, DVD, Blu-ray eller det nye formatet 4K Ultra HD?

– Nei:

– Hvilke utfordringer står kinobransjen overfor?

– Å tilpasse seg ungdommens nye medievaner. Jeg er også litt bekymret for pris-sensitiviteten i det yngre segmentet.

– Hva kjennetegner ditt firma?

– CAPA er alltid på jakt etter nye og bedre løsninger, og er et fremoverlent og kvalitetsbevisst firma. Jeg er skikkelig stolt av å jobbe med denne gjengen!

– Hva kan dere bli bedre på?

– PR og profilbygging, vi må ut og fortelle verden hvor fremoverlente vi er.

– Hvem imponerer deg mest i den norske kinobransjen og hvorfor?

– Akkurat nå er det SF Kinos store ambisjoner I Oslo med et flott nytt kinosenter på Storo.

– Hva er ditt beste kinominne?

– Jeg så Titanic på gamle Fokus kino i Tromsø og det var magisk den gangen. Ellers glemmer jeg ikke en veldig ennerledes dag i India for noen år tilbake, hvor det var nesten 50 grader ute og vi fant en kino med aircondition! Vi så tre filmer på rad fordi det var så deilig der inne.

– Hvilken kino/sal er din favorittkino gjennom tidene?

– Jeg var på IMAX i London i april 2016. Det var en høydare. Ellers er jeg veldig glad i kinosalen i våre lokaler i Wergelandsveien.

– Hva mener du om Kinoklubben, rettet mot middelaldrende mennesker?

– I utgangspunktet er det et veldig godt initiativ med en kinoklubb! Men jeg tenker personlig at det er andre målgrupper som er mer mottakelig for rabatterte billetter. Ungdommen har mindre penger og det er viktig at man får de inn i en god «kino-rytme» som de kan ta med seg videre i livet.

– Hva er din beste egenskap i jobben din?

– At jeg er analytisk, og evner å se det store bildet og sette informasjon i sammenheng. Jeg tror også jeg er god til å forstå kundens behov og tilpasse informasjonsstrømmen.

– Har du tips til hvem vi bør intervjue i denne spalten?

– Charlotte Hatlevold er ny salgssjef i CAPA Bergen, og er en drivende dyktig dame!

Silje Helen Gundersen er Research and Insights manager hos CAPA Kinoreklame AS. Foto: CAPA Kinoreklame AS

Silje Helen Gundersen er Research and Insights manager hos CAPA Kinoreklame AS. Foto: CAPA Kinoreklame AS

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
HURTIGSPOLING
5. oktober 2016
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra HURTIGSPOLING

En filmnerd ser fremover

John Berge13. juni 2022
Les mer

Var lite interessert i kinofilm. Men forelsket seg i kinojobben. Nå er han vikariende kinosjef.

John Berge5. juni 2021
Les mer

David var best av over 100 søkere. Møt den nye kinosjefen hos ODEON Lillestrøm.

John Berge4. mai 2021
Les mer

Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg

John Berge14. januar 2021
Les mer

Ble mer selvsikker av å få ansvaret som kinosjef

John Berge3. november 2020
Les mer

Charlotte om de første ukene som ODEONs nye programsjef

John Berge1. februar 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Veldig fornøyd med at 50 kinoer har booket film «som kan berge liv»
    FILMLANSERING10. januar 2023
  • Fortsatt kinoaktuelle Kampen om Narvik til topps hos Netflix
    VOD (KLIKKEFILM)26. januar 2023
  • Anmeldelse: Utama
    ANMELDELSE10. januar 2023
  • James Cameron om forskjellen på kino vs. hjemmekino
    REGISSØRINTERVJU30. januar 2023
  • Slik blir Marvel-året 2023
    FILMLANSERING7. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

SF Kinos nye kvinne i Østfold
Imponeres over de små filmdistributørene