• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Fabelmans
    • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    • Anmeldelse: Munch
    • Sært, spesielt og superbra: The Banshees of Inisherin
    • Anmeldelse: Babylon
  • KINOBRANSJEN
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
    • Filmweb har rundet 25 år. Her er historien om dette unike norske nettstedet.
    • Er over kneika, men fortsatt utfordrende
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

45 kinosaler får kinospillet i første omgang

KINOMORO: Kinopublikum – i første omgang hos fire Nordisk Film Kino-steder – skal forsøkes aktiviseres via KinoSpill. Illustrasjonsfoto: Media Direct Norge.
45 kinosaler får kinospillet i første omgang
Per Mork
22. september 2016

Nå skal kinogjengerne i fire byer aktiveres med interaktivt spill i kinosalen. I første omgang vil KinoSpill bli lansert på Nordisk Films kinoer i Oslo, Kristiansand, Tønsberg og i Drammen.

Spillet vil fra og med oktober være tilgjengelig i 45 kinosaler hos disse kinoene, melder Nordisk Film-selskapet Media Direct Norge (MDN) i en pressemelding.

KINOMAGASINET brakte nyheten om KinoSpill allerede 2. september 2016.

– Dette gleder vi oss til. Jeg tror dette er en fin måte å engasjere kinopublikummet ytterligere på. Vi har sett at KinoSpill er blitt en stor suksess i Danmark. Jeg tror det blir en vel så stor suksess i Norge. Vi starter med fire kino-byer – også gleder vi oss til fortsettelsen, sier Jannicke Haugen, som er direktør i Nordisk Film Kino.

– Dette er bare en begynnelse. Vi har planer om å satse på KinoSpill i alle Nordisk Films kinoer. Vi jobber hele tiden med å styrke opplevelsen til publikum i våre kinosaler. KinoSpill er i så måte ett av mange grep som vi gjør, sier Haugen.

Kort fortalt kan man spille KinoSpill ved å laste ned en app. Via Facebook-innlogging kan kinogjengerne spille/konkurrere mot hverandre – og vinne premier fra ulike sponsorer. Spillets utvikling kan ses på storskjermen og spilles fra mobilen.

Spill-sekvensen vil vare i 4 minutter før reklamen settes i gang på kinolerretet. Her vil utviklingen i spillet kunne ses – samt ajourføring om hvem som leder og vinner.

– Vi vet at kino er et primærmedium hvor folk har fokus på skjermen. Nå ønsker vi å skape mer kommunikasjon og interaksjon. Kinoforestillingen skaper stadig nye merverdier, ikke bare selve filmen samt reklamen foran. Nå satser vi for fullt på spill, sier Ronny Lieblein i Media Direct Norge.

Konseptet er prøvd ut i Danmark med stort hell. Derfor satser Media Direct og Nordisk Film også her til lands.

– Vi har stor tro på at KinoSpill skal fungere godt i det norske markedet. Dette er interaksjon. Dette er sosiale medier – og det realiseres i store saler med forventninger om å bli underholdt, sier Jannicke Haugen.

I Danmark er KinoSpill-appen lastet ned mer enn 500 000 ganger siden oppstarten i september 2013. På det meste har det vært 35 000 spillere på en måned. I snitt er det kåret 2 500 vinnere per måned. Sterke merkevarer som SAS, McDonalds, Nescafé og Coca-Cola har valgt KinoSpill som kommunikasjon med og mot sine respektive målgrupper, med relevante premier til heldige vinnere.

– Og det er Coca-Cola som er først ut i Norge til å satse på KinoSpill. Vinnerne i kinosalen vil kunne få premier på mobilen eller i tilknytning til kinosalen, sier seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann i MDN.

Basert på en pressemelding.

MOBILSPILL-LANSERINGEN kommer høsten 2016. Her er seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann og adm. direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN) klar til spill og moro. Foto: John Berge MOBILSPILL-LANSERINGEN kommer høsten 2016. Her er seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann og adm. direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN) klar til spill og moro. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
22. september 2016
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerKino
  • Nå kan du snart spille på kino 02.09.2016
  • MDNs nye filmekspert 12.09.2016

Siste saker fra KINODRIFT

Kinogiganten ODEON inntar Bodø

John Berge19. desember 2022
Les mer

ODEON med «pop up»-stunt hos Oslo City

John Berge9. desember 2022
Les mer

ODEON kino mister Sarpsborg kino. Erkekonkurrenten overtar

John Berge30. november 2022
Les mer

Dette unge paret og mange andre fikk kinokvelden i Asker ødelagt. Det meldes om mye bråk på kinoer landet rundt

John Berge8. november 2022
Les mer

Slik blir nye Edda kino

John Berge21. september 2022
Les mer

Kinogigantene kjemper om Sarpsborg kino

John Berge21. september 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen,Matias Kjølstad, Magnus Meling.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Trailer: Evil Dead Rise
    TRAILER5. januar 2023
  • Anmeldelse: La elva leve
    ANMELDELSE16. januar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: The Fabelmans
    ANMELDELSE3. februar 2023
  • LA ELVA LEVE – fakta eller fiksjon?
    REGISSØRINTERVJU3. februar 2023
  • Skuffende, svak og lite fengende thriller: Knock at the Cabin
    ANMELDELSE1. februar 2023
  • Anmeldelse: Munch
    ANMELDELSE31. januar 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Flekkefjord med ny splitterny kino
Snart 5.000 besøkende på Flekkefjords nye kino