• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Annette
    • Anmeldelse: Thor: Love and Thunder
    • Anmeldelse: The Black Phone
    • Anmeldelse: Jurassic World: Dominion
    • Anmeldelse: Filmtyven
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 5•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Ja, vi elsker Høgskulen i Volda!
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Hvordan komme i gang igjen med arrangementer
    • Denne Marvel-serien skal bli Disney+ sin nye supersuksess
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
  • Facebook

  • RSS

KINODRIFT

45 kinosaler får kinospillet i første omgang

KINOMORO: Kinopublikum – i første omgang hos fire Nordisk Film Kino-steder – skal forsøkes aktiviseres via KinoSpill. Illustrasjonsfoto: Media Direct Norge.
45 kinosaler får kinospillet i første omgang
Per Mork
22. september 2016

Nå skal kinogjengerne i fire byer aktiveres med interaktivt spill i kinosalen. I første omgang vil KinoSpill bli lansert på Nordisk Films kinoer i Oslo, Kristiansand, Tønsberg og i Drammen.

Spillet vil fra og med oktober være tilgjengelig i 45 kinosaler hos disse kinoene, melder Nordisk Film-selskapet Media Direct Norge (MDN) i en pressemelding.

KINOMAGASINET brakte nyheten om KinoSpill allerede 2. september 2016.

– Dette gleder vi oss til. Jeg tror dette er en fin måte å engasjere kinopublikummet ytterligere på. Vi har sett at KinoSpill er blitt en stor suksess i Danmark. Jeg tror det blir en vel så stor suksess i Norge. Vi starter med fire kino-byer – også gleder vi oss til fortsettelsen, sier Jannicke Haugen, som er direktør i Nordisk Film Kino.

– Dette er bare en begynnelse. Vi har planer om å satse på KinoSpill i alle Nordisk Films kinoer. Vi jobber hele tiden med å styrke opplevelsen til publikum i våre kinosaler. KinoSpill er i så måte ett av mange grep som vi gjør, sier Haugen.

Kort fortalt kan man spille KinoSpill ved å laste ned en app. Via Facebook-innlogging kan kinogjengerne spille/konkurrere mot hverandre – og vinne premier fra ulike sponsorer. Spillets utvikling kan ses på storskjermen og spilles fra mobilen.

Spill-sekvensen vil vare i 4 minutter før reklamen settes i gang på kinolerretet. Her vil utviklingen i spillet kunne ses – samt ajourføring om hvem som leder og vinner.

– Vi vet at kino er et primærmedium hvor folk har fokus på skjermen. Nå ønsker vi å skape mer kommunikasjon og interaksjon. Kinoforestillingen skaper stadig nye merverdier, ikke bare selve filmen samt reklamen foran. Nå satser vi for fullt på spill, sier Ronny Lieblein i Media Direct Norge.

Konseptet er prøvd ut i Danmark med stort hell. Derfor satser Media Direct og Nordisk Film også her til lands.

– Vi har stor tro på at KinoSpill skal fungere godt i det norske markedet. Dette er interaksjon. Dette er sosiale medier – og det realiseres i store saler med forventninger om å bli underholdt, sier Jannicke Haugen.

I Danmark er KinoSpill-appen lastet ned mer enn 500 000 ganger siden oppstarten i september 2013. På det meste har det vært 35 000 spillere på en måned. I snitt er det kåret 2 500 vinnere per måned. Sterke merkevarer som SAS, McDonalds, Nescafé og Coca-Cola har valgt KinoSpill som kommunikasjon med og mot sine respektive målgrupper, med relevante premier til heldige vinnere.

– Og det er Coca-Cola som er først ut i Norge til å satse på KinoSpill. Vinnerne i kinosalen vil kunne få premier på mobilen eller i tilknytning til kinosalen, sier seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann i MDN.

Basert på en pressemelding.

MOBILSPILL-LANSERINGEN kommer høsten 2016. Her er seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann og adm. direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN) klar til spill og moro. Foto: John Berge MOBILSPILL-LANSERINGEN kommer høsten 2016. Her er seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann og adm. direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge (MDN) klar til spill og moro. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no
Relaterte sakerKino
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINODRIFT
22. september 2016
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte sakerKino
  • Nå kan du snart spille på kino 02.09.2016
  • MDNs nye filmekspert 12.09.2016

Siste saker fra KINODRIFT

«Nå må man klare seg på egenhånd»

John Berge2. august 2022
Les mer

Mer luksus – også hos Lillehammer kino

John Berge13. juli 2022
Les mer

Oslos cinematek blir som nytt til julen 2022

John Berge7. juli 2022
Les mer

Suksess for ny kino i Halden

admin12. juni 2022
Les mer

Kinosjefen ble drapstruet og en annen kinoansatt ble slått av en ungdom

John Berge25. mai 2022
Les mer

Kinoen i Alta må må holde storsalen stengt i månedsvis

John Berge18. januar 2022
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Bjørn Harald L. Sønsthagen, Endre Snildal, Iver Neset, Joachim Eikeri, Katrine Wang Svendsen, Lars Johnsrud, Marcus Patai, Matias Kjølstad, Magnus Meling, Preben Lillebø Rongve og Torunn Sola.

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Et skuespillerliv er over: Anne Heche død
    DØDSFALL13. august 2022
  • Magiske Olivia er borte
    DØDSFALL11. august 2022
  • NFD i gang med sin første post-korona kinofilmlansering: Kamelen på tur opp og turné med Si ingenting
    FILMLANSERING10. august 2022
  • Warner mer kinovennlige. Men digital-lanseringene skal fortsatt skje kjapt.
    FILMDISTRIBUSJON9. august 2022

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film action Kinobransjen Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel Fremhevet skrekk Netflix spenning Star Wars thriller superhelt komedie Festival eventyr krim grøsser dc

© 2013-2022 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Stadig nye muligheter til å bli kinosjef
    LEDIG JOBB26. juli 2022
  • Ny a-ha-film kinoklar
    FILMLANSERING5. august 2022
  • De største filmnyhetene fra San Diego Comic Con 2022
    FILMPRODUKSJON29. juli 2022
  • «Full steam ahead» for Krigsseileren
    FILMLANSERING5. august 2022
  • Et skuespillerliv er over: Anne Heche død
    DØDSFALL13. august 2022
  • Magiske Olivia er borte
    DØDSFALL11. august 2022
  • NFD i gang med sin første post-korona kinofilmlansering: Kamelen på tur opp og turné med Si ingenting
    FILMLANSERING10. august 2022
  • Warner mer kinovennlige. Men digital-lanseringene skal fortsatt skje kjapt.
    FILMDISTRIBUSJON9. august 2022
  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper - YTS FREE - The official YTS YIFY Movies Torrents magnet website. says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • 50 Best Racing Movies Of All Time Ranked - Looper | Erzurumdanhaber.com says:

    […] may have taken until 2014 for Norway to produce…

  • Massasje escorte thai escorte oslo | escorte massasje real escorte date – Realxpressionz says:

    […] som så skulle bringe ordrene videre til de norske…

  • Alexandr says:

    He Makes Money Online WITHOUT Traffic? Most people believe that…

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Flekkefjord med ny splitterny kino
Snart 5.000 besøkende på Flekkefjords nye kino