
Nå skal kinogjengerne i fire byer aktiveres med interaktivt spill i kinosalen. I første omgang vil KinoSpill bli lansert på Nordisk Films kinoer i Oslo, Kristiansand, Tønsberg og i Drammen.
Spillet vil fra og med oktober være tilgjengelig i 45 kinosaler hos disse kinoene, melder Nordisk Film-selskapet Media Direct Norge (MDN) i en pressemelding.
KINOMAGASINET brakte nyheten om KinoSpill allerede 2. september 2016.
– Dette gleder vi oss til. Jeg tror dette er en fin måte å engasjere kinopublikummet ytterligere på. Vi har sett at KinoSpill er blitt en stor suksess i Danmark. Jeg tror det blir en vel så stor suksess i Norge. Vi starter med fire kino-byer – også gleder vi oss til fortsettelsen, sier Jannicke Haugen, som er direktør i Nordisk Film Kino.
– Dette er bare en begynnelse. Vi har planer om å satse på KinoSpill i alle Nordisk Films kinoer. Vi jobber hele tiden med å styrke opplevelsen til publikum i våre kinosaler. KinoSpill er i så måte ett av mange grep som vi gjør, sier Haugen.
Kort fortalt kan man spille KinoSpill ved å laste ned en app. Via Facebook-innlogging kan kinogjengerne spille/konkurrere mot hverandre – og vinne premier fra ulike sponsorer. Spillets utvikling kan ses på storskjermen og spilles fra mobilen.
Spill-sekvensen vil vare i 4 minutter før reklamen settes i gang på kinolerretet. Her vil utviklingen i spillet kunne ses – samt ajourføring om hvem som leder og vinner.
– Vi vet at kino er et primærmedium hvor folk har fokus på skjermen. Nå ønsker vi å skape mer kommunikasjon og interaksjon. Kinoforestillingen skaper stadig nye merverdier, ikke bare selve filmen samt reklamen foran. Nå satser vi for fullt på spill, sier Ronny Lieblein i Media Direct Norge.
Konseptet er prøvd ut i Danmark med stort hell. Derfor satser Media Direct og Nordisk Film også her til lands.
– Vi har stor tro på at KinoSpill skal fungere godt i det norske markedet. Dette er interaksjon. Dette er sosiale medier – og det realiseres i store saler med forventninger om å bli underholdt, sier Jannicke Haugen.
I Danmark er KinoSpill-appen lastet ned mer enn 500 000 ganger siden oppstarten i september 2013. På det meste har det vært 35 000 spillere på en måned. I snitt er det kåret 2 500 vinnere per måned. Sterke merkevarer som SAS, McDonalds, Nescafé og Coca-Cola har valgt KinoSpill som kommunikasjon med og mot sine respektive målgrupper, med relevante premier til heldige vinnere.
– Og det er Coca-Cola som er først ut i Norge til å satse på KinoSpill. Vinnerne i kinosalen vil kunne få premier på mobilen eller i tilknytning til kinosalen, sier seniorrådgiver Gunnar Holm-Lintermann i MDN.
Basert på en pressemelding.

Facebook
RSS