• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • MAGASINET
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    • Anmeldelse: The Racer
    • Anmeldelse: Sannheten
    • Anmeldelse: Sommeren ’85
    • Anmeldelse: Sound of Metal
  • MAGASINET
    • KINOMAGASINET 5•2018
    • KINOMAGASINET 4•2018
    • KINOMAGASINET 3•2018
    • KINOMAGASINET 2•2018
    • KINOMAGASINET 1•2018
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • ANNONSØRINNHOLD
    • Siste sjanse til å få Disney+ med spesialrabatt
    • Nå kan du bestille Disney+ for 590 kroner
    • Gå ikke glipp av én eneste utgave – bestill abonnement på KINOMAGASINET her
    • Ja, vi elsker Kinoklubben!
    • HOLD skaper engasjement for kinogjengeren
  • Facebook

  • RSS

KINOBRANSJEN

3,5 millioner kroner til den nye kinokampanjen

ODEON Oslo etter gjenåpningen. Foto: Per Mork, KINOMAGASINET.no ©
3,5 millioner kroner til den nye kinokampanjen
Veronica Karlsen
Veronica Karlsen
21. september 2020

Norsk filminstitutt flesker til med midler som skal gå til en kampanje som i sin tur skal få fart på kinopublikummet igjen.

3,5 millioner kroner legges på bordet for en landsomfattende kampanje, fremgår det av en pressemelding.

(Artikkelen fortsetter nedenfor.)

KINOMAGASINET har tidligere skrevet om kampanjeplanene. Les saken her:

En ny, nasjonal reklamekampanje har som mål å lokke folk tilbake til kinoene

– Kampanjen skal minne folk på hvor fint det er å se film på kino, og den magien som oppstår når man har gode filmopplevelser i en mørk kinosal, sier NFI-direktør Kjersti Mo.

I kjølvannet av koronavirusets inntog måtte landets kinoer stenge ned – med påfølgende gjenåpning, da med begrenset kapasitet for å ivareta godt smittevern. Lave publikumstall og dramatisk fall i omsetning er resultatet.

Kampanjen som settes i gang i høst skal inspirere publikum til å oppsøke sin lokale kino. Den vil bli synlig på lokale kinoer, i bybildet, på sosiale medier og på radio og TV, og planen er at den skal gå over en periode på ett år, fremgår det videre.

Film & Kino er mottaker av kampanje-midlene.

Bransjeorganisasjonen skal samarbeide med Norsk distributørforening og Virke Produsentforening. Med på laget er også alle landets kinoer, filmdistributører og samarbeidspartnere som Filmweb, MDN og Capa.

– Kinoene er et av de tryggeste stedene å sosialisere i korona-tiden, smittevernet blir der godt ivaretatt av proffe folk som er vant til å ta imot publikum, fortsetter Mo.

 

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOBRANSJEN
21. september 2020
Veronica Karlsen
Veronica Karlsen

Kulturjournalist i NTB.

Relaterte sakerForsiden

Siste saker fra KINOBRANSJEN

Nesten halvparten av de spurte ønsker nye filmer rett hjemme

John Berge15. desember 2020
Les mer

Nolan tordner mot Warner Bros.

John Berge8. desember 2020
Les mer

KinoNor utvider med et nytt medlem på Sunnmøre

John Berge7. desember 2020
Les mer

Ny avtale krymper kinovinduet

John Berge17. november 2020
Les mer

Slik var DSK hos kinoer landet rundt

John Berge13. november 2020
Les mer

Mest kompensasjon til de to privateide kinogigantene

John Berge13. november 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfsvei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

Redaksjonsassistent: Christian Høkaas.

I redaksjonen: Bjørn Harald L. Sønsthagen, 
Katrine Wang Svendsen
, Torbjørn Grav
, Marcus Patai
, Preben Lillebø Rongve, 
Matias Kjøstad, 
Torunn Sola,
Stina Ueland, 
Joachim Eikeri
, Rolf Einar Hammerås, Trond Sätre, Eren Gudny og Kaisa Waldenstrøm Breiland

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

KINOMAGASINET.no følger Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

Siste nyheter

  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Teknologi Video DVD Blu-ray VOD trailer drama film action Disney Fremhevet Netflix Marvel skrekk spenning Star Wars thriller superhelt komedie eventyr krim grøsser spillefilm dc Skrekkfilm animasjon x-men

© 2013-2020 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Anmeldelse: Sound of Metal
    ANMELDELSE4. februar 2021
  • Anmeldelse: Sannheten
    ANMELDELSE10. februar 2021
  • Ny, norsk versjon av «Tre nøtter til Askepott»
    FILMPRODUKSJON18. februar 2021
  • Her er de nye trailerne vist under Super Bowl 2021
    TRAILER8. februar 2021
  • Anmeldelse: Raya og den siste dragen (KINO & VOD)
    ANMELDELSE5. mars 2021
  • Disney-sjefen sier det er «ingen vei tilbake»
    KORONAVIRUSET4. mars 2021
  • Stor amerikansk kinokjede har bedt om konkursbeskyttelse
    KORONAVIRUSET3. mars 2021
  • Trailer: Delete Me (TV-serie)
    TRAILER3. mars 2021
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Enorme omsetningstall for digitallanserte Mulan
Elleve kinoer setter opp Netflix-filmen The Trial of The Chicago 7