• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: The Dam
    • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    • En trygg og blodig oppfølger: Scream VI
    • Anmeldelse: Saint Omer
    • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
  • KINOBRANSJEN
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
    • ODEON slo kinodagrekorden fra 2019
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Nye lakrissmaker går nordmenn aldri lei av

Tommy Wikmark (daglig leder) og Bjørnar Hoem (key account selger) fra Candy People Norge under Den norske filmfestivalen 2018 i Haugesund. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
Nye lakrissmaker går nordmenn aldri lei av
John Berge
30. august 2018

HAUGESUND: Lakrissmaken i forskjellige varianter går aldri av moten. – Nordmenn elsker lakris, slår duoen fra Candy People Norge fast.

Tommy Wikmark og Bjørnar Hoem, hhv. daglig leder og key account selger, var hjertelig tilstede under Den norske filmfestivalen 2018 for å presentere selskapets to nye høstnyheter:

• Peacemerke i pose nå med eple/lakrissmak

• Rino, ekte finsk lakris, i hhv. søt og salt smak

Peacemerke-lakrisen feirer faktisk 40 år i år. Den ble lansert som jordbær i 1978. Senere kom colavarianten, og i år altså eple. Det er med andre ord ikke «hverdagskost» at det kommer nye smaker i denne klassiske serien.

At Peacemerkene holder seg i popularitet og er et sterkt varemerke skyldes ikke bare den gode kvaliteten og smaken, forklarer Tommy Wikmark.

– En prest i Trøndelag protesterte voldsomt da dette godteriet ble lansert i sin tid. Han mente merket var krigsfremmende, når det var det motsatte: Nemlig en støtte for fred. Men det ble mye medieoppmerksomhet rundt dette, og siden har salget holdt seg, forteller han.

Tommy Wikmark er daglig leder i Candy People Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

– Apropos smaker: kan det kommer andre varianter?

– Ja. Folk er glad i eple i godteri, så derfor ble den valgt nå. Men vi og andre har «meldt inn» flere smaker, som blir testet ut.

Satsingen på lakris gir seg også utslag i en noe mer «voksen smak» med Rino-serien.

– Det er mange søte, ungdommelige smaker i kinokioskene. Vi må også treffe den eldre målgruppen og de liker denne type lakris bedre, forklarer Candy People-sjefen.

De nye produktene lanseres i september 2018, og selskapet håper nå at kinobransjen vil vise de godt frem i kioskene sine.

– Kinoene ønsker gjerne kampanjeprodukter og de vil ha bestselgere til det, og ikke nyheter. Men vi håper kioskene vil fronte nyhetene. Det er «gratissalg», da vi vet at mange forbrukere tester ut nyheter og samtidig kjøper favoritten. Dessuten er det en fin måte å vise at det «skjer» noe nytt i kiosken.

Nyhetene lanseres i uke 38•2018: 17.– 23. september.

​Ny storsatsing på smågodt gleder Candy People

Sunt og søtt i skjønn forening fra Candy People

Candy People Norway utvider med ny selger

Candy People-sjefen fortviler over økt sukkeravgift

Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje

Candy People klar med nye kinogodtlanseringer

En sunn nøtt å knekke fra Candy People

Her er de to godteriguttene

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
30. august 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • ​Ny storsatsing på smågodt gleder Candy People 12.04.2018
  • Candy People klar med nye kinogodtlanseringer 02.01.2017
  • Matvareblogg omtaler Candy People-nyheter 20.03.2017
  • Candy People er årets svenske eksportgaselle 21.03.2017
  • En sunn nøtt å knekke fra Candy People 15.05.2017
  • Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje 20.09.2017
  • Candy People-sjefen fortviler over økt sukkeravgift 20.12.2017
  • Candy People Norway utvider med ny selger 08.01.2018
  • Sunt og søtt i skjønn forening fra Candy People 19.02.2018

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival animasjon eventyr krim

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Pur film-magi fra Sam: Empire of Light
    ANMELDELSE20. februar 2023
  • Anmeldelse: Ung pike på den irske landsbygda – The Quiet Girl
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • 20 år med elleve norske filmer som solgte over 500.000 kinobilletter
    STATISTIKK21. februar 2023
  • Anmeldelse: The Dam
    ANMELDELSE15. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Lover halv pris på alle kinobilletter med ett unntak
    KINODRIFT21. mars 2023
  • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    KINOBRANSJEN16. mars 2023
  • Kinosjefene hedret sine 2022-favoritter
    FILMPRIS16. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Eclair deler ut ny digitalboks gratis til norske kinoer
«14 kinosaler i Oslo gjør deg mer relevant»