• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

HURTIGSPOLING

Om godteri, sosiale medier og kinoopplevelsen

Tora Lukkassen Olsen (23) er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway. Foto: Candy People Norway.
Om godteri, sosiale medier og kinoopplevelsen
John Berge
26. juni 2018

Candy People Norways nye «SoMe»-kvinne

Navn: Tora Lukkassen Olsen
Fødselsdato: 08.08.95
Stilling: SoMe-koordinator for Candy People Norway
Tid i bransjen: Startet 11.06.18
Instagram: Toraluk
Linkedin: Toraluk

Tora Lukkassen Olsen har sin unge alder til tross klare meninger om det meste. Vi fikk Candy Peoples nye sosiale medier-kvinne i tale, til gangs!

Jeg ser at Sveriges Candy People har nesten 16.000 følgere på Facebook. Dere har under 1.000 på Facebook i Norge. Og hva gjør dere med Instagram?

– Sverige har litt over 50.000 følgere på Instagram. Candy People Norge har ikke hatt Instagramside før, så jobben min fremover vil være å gjøre både denne og Facebook-siden synlig og skape positiv oppmerksomhet. Candy People er veldig kjent i Sverige, så målet er å holde en jevn og god økning i følgere, slik at vi kan klare å nærme oss populariteten som er der og på lengre sikt klare å bli like populær her i Norge både på Instagram og Facebook.

Kjente du til Candy People før du begynte der, enten firmaet eller produktene?

– Jeg kjente ikke til firmaet annet enn at jeg visste om dem, jeg kjente merkevaren fordi jeg ofte er på kino og kjøper med meg Candy People sine produkter. Flere har vært en stor favoritt lenge.

Hva skiller disse sukker & sukkerfrie godteriproduktene fra konkurrentene?

– Selvfølgelig at våre produkter er så gode at man ikke klarer å bare spise en, vi har i tillegg en favoritt for alle. Candy People har et stort utvalg i smågodt, hvor bestselgerne også er å finne i pose. CP har lagt et fokus på å skape veganske og palmeoljefri produkter, samt at flere produkter er gelatinfri. S-merket skumet vårt er helt unikt, og gir en perfekt tyggemotstand.

SoMe-aktivitetene skal skape konkurranser og aktiviteter – opp mot hver enkelt kino eller på landsbasis?

– Jeg kan tenke meg til at økningen i aktivitet hos Candy People vil resultere i fokus på kinoer på landsbasis da godteriet er å finne i de fleste kinoer. Samt det å skape «leads» til dagligvaren/kiosker.

Fortell oss litt om din utdannings- og yrkesbakgrunn og hvordan du havnet i godteri/kinobransjen!

– Jeg har alltid hatt en interesse for kommunikasjonsfaget, og tok derfor en bachelor i kreativ markedskommunikasjon på Høyskolen Kristiania. Her fikk jeg et brennende ønske om å jobbe med digitale medier, så en jobb som SoMe-koordinator passer meg perfekt. Er selv et veldig kinomenneske og ser så å si alle de nye «store» filmene på kino, gjerne under premierekvelden. Så det at jeg fikk jobbe innenfor denne bransjen synes jeg er svært spennende og motiverende.

Hva er det viktigste du skal gripe fatt i i din nye jobb?

– Jeg ønsker å skape gode rutiner for stillingen, og lage en struktur for videre markedsføring rettet mot sluttbruker. Få i gang gode samarbeidsavtaler, utforme aktiviteter og innhold rettet mot det rette publikumet, samt lage innhold til den nye nettsiden og være tilgjengelig på sosiale medier. Jeg gleder meg til å komme godt i gang, tror vi skal få til mye gøy.

Hvor avhengig er du av sosiale medier, og hvilke?

– Telefonen er det første jeg ser på når jeg står opp, og det siste jeg oppdaterer meg på før jeg legger meg. Sosiale medier er en stor del av hverdagen, jeg må alltid sjekke Snapchat og Instagram. Ikke bare for å holde kontakt med menneskene rundt meg, men også for å oppdatere meg på ting som skjer i samfunnet. YouTube blir også brukt flittig for å lære meg nye ting, samt for underholdning. Jeg vil bli enda mer avhengig av sosiale medier nå som jeg har kommet godt i gang med jobben hos Candy People.

Er nordmenn flest blitt avhengige/hekta på sosiale medier i for stor grad?

– Sosiale medier kan bli en besettelse og frarøve nordmenn for tid, men samtidig gir det oss et stort sosialt nettverk. Man kan lettere holde kontakt med mennesker som bor langt unna. Vi kan skape forbindelser man ellers ikke ville hatt. Internett og sosiale medier er godt integrert i livene våre så nordmenn er nok ja, avhengig, av sosiale medier. Hverdagen er for mange å oppdatere seg på de ulike sosiale plattformene.

Hva synes du om gjengen du har fått jobb hos?

– Jeg stortrives allerede, det er ingen kjedelige øyeblikk. Musikk, godteri, gode kolleger og sosiale medier, kan det bli bedre? Jeg ble veldig godt tatt imot, og håper jeg får være en del av teamet i lang tid fremover. Ingunn er en munter person som skaper stor trivsel og alle på kontoret er mine sparringspartnere for å komme med kreative ideer. Det er også svært hyggelig å jobbe i samme kontorlandskap som Capa Kinoreklame, god latter og hyggelige samtaler.

Hvordan skal du kombinere videre studier med jobb?

– Jeg har jobbet aktivt under bacheloren, både med deltidsstilling og med frivillig arbeid knyttet til skolen, så å kombinere studie og jobb har vært veldig bra for å skape inspirasjon og motivasjon. Jeg skal forhåpentligvis starte på master nå etter sommeren, så kanskje det blir en master hvor jeg skriver om Candy People og deres merkevarestrategi og digital kommunikasjon, hvor jeg retter fokuset mot fremtidig innholdsmarkedsføring?

Hva skal Den norske filmfestivalen gjøre for å bli en bedre festival for hele film-Norge?

– Være aktiv på sosiale medier? Hehe!

Hvilken film er den beste du har sett?

– Det er jo helt umulig å bare kunne velge en, filmer jeg kan se om og om igjen er The Green Mile, Bronson og Kongen av Bastøy.

Hvor mange filmer ser du i uken?

– Hehe, godt spørsmål. Jeg er litt mer en seriejente, men kan fort bli en film på kveldstid, så kanskje gjennomsnittlig fire i uken.

Hvilke filmer gleder du deg til å se i 2018?

– Jeg gleder meg veldig til å se Skjelvet, De utrolige, Ant-Man and the Wasp, Venom og den jeg kanskje ser mest frem til Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald.

Foretrekker du å se en film på kino, BD eller DVD i hjemmekinoen og/eller et VOD-tilbud?

– Jeg har alltid stor interesse av å dra på kino, det gir en opplevelse som ikke hjemmekino klarer å gi.

Hva er fordelen og minus med kino og det samme med hjemmekino?

– Fordelen med kino er at du får en bedre opplevelse og at man er en del av noe. Ulempen er at man kan bli forstyrret av andre i kinosalen som kan irritere slik at opplevelsen ikke blir så bra som man skulle ønske. Fordelen ved å se film hjemme er at man kan trykke på pause om nødvendig og det er lite som kan forstyrre.

Bør dagens lanseringsvinduer beholdes som de er eller er tiden inne for å vurdere endringer av hensyn til endrede forbrukervaner og forventninger?

– Det vil alltid være positivt å følge forbrukeren, og lansering av noe nytt fenger ofte de som er stillesittende. Kino er nok noe som blir værende, så for mye endring kan også ende negativt. Men man kan se at stadig flere eldre drar på kino, så en endring i forhold til nye målgrupper vil være aktuelt for å klare å skape vekst.

Hvem er favorittregissørene dine?

– Jeg har alltid likt Tim Burton, Steven Spielberg og Frank Darabont og har alltid hatt en svakhet for Pulp Fiction, så må også nevne Quentin Tarantino.

Favorittskuespillerne?

– Tom Hardy, Eddie Redmayne og Emma Stone som jeg kommer på i farten.

Tora Lukkassen Olsen (23) er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway. Foto: Candy People Norway.

Hva gjør du helst når du skal slappe helt av?

– Når jeg drar på tur med hunden klarer jeg å koble helt av. Eller så er jeg med gode venner eller drar på en bra kino og spiser en stor popkorn.

Hva slags TV-serier foretrekker du og hvordan ser du på de – på TV, via streamingtjenester eller DVD/Blu-ray Disc?

– Jeg foretrekker drama og science fiction, og ser dette via Netflix, HBO eller Viaplay. Dette kan ofte være som bakgrunnsstøy under matlaging osv. Det er lite DVD-handling, men jeg var å kjøpte DVD-boksen av siste sesong av Grimm da jeg ikke klarte å vente med at det skulle legges ut for streaming.

Samler du på fysisk film, DVD, Blu-ray eller det nye formatet 4K Ultra HD?

– Nei, men gjorde dette før streamingtjenester kom. Da var soverommet fullt av DVD filmer.

Hvilke utfordringer står kinobransjen overfor?

– Konkurranse fra andre aktører og kanskje ny teknologi.

Hva kjennetegner ditt firma?

– Vi er produsent av smågodt, sjokolade og sukkervarer. Candy People er profesjonell, lojale, morsom med god humor og kunnskapsrik innenfor bransjen.

Hva kan kinoene bli bedre på?

– Som forbruker av kino vil det være å følge med under filmen, det er ofte at noen ser på telefonen/bråker/hyler/går mye under filmen som er ganske irriterende.

Hva er ditt beste kinominne?

– Det å være å kino under kjente musikaler er morsomt. Og liker veldig godt å dra på kino-maraton. Var og så Ringenes Herre, det var utrolig god stemning.

Hvilken kino/sal er din favorittkino gjennom tidene?

– Liker meg veldig godt i saler med Dolby Atmos. Disse salene gir meg den beste kino-opplevelsen. Jeg er ganske stor fan av å dra i Nova 1 eller Prinsen 6 i Trondheim.

Har dere noen planer videre mht. oppgraderin eller andre relevante prosjekter?

– Man har alltid noe på lur. Vi skal for eksempel få en ny nettside i løpet av 2018.

Hva er din beste egenskap i jobben din?

– Jeg er veldig engasjert og liker å holde på med noe hele tiden. Den aller viktigste egenskapen må nok være at jeg er analytisk av meg, og det passer utmerket for stillingen. Jeg er ung og veldig motivert for å starte karrieren.

Hva vil du lese mer om på KINOMAGASINET.no?

– Nyheter og anmeldelser av filmer.

Hva synes du om KINOMAGASINET (forbrukerutgaven – print/trykt magasin)?

– Jeg har alltid brukt å ta med meg et blad hvis jeg kommer tidlig til kinoen. Veldig mye grei informasjon å lese før kinoen starter.

Tora Lukkassen Olsen (23) er ansatt i stillingen som «SoMe-koordinator» for Candy People Norway. Foto: Candy People Norway.

Nå skal godterifolkene bli «rå» på SoMe

​Ny storsatsing på smågodt gleder Candy People

Candy People-sjefen fortviler over økt sukkeravgift

Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje

De vil gi deg den gode kinofølelsen

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
HURTIGSPOLING
26. juni 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Nå skal godterifolkene bli «rå» på SoMe 21.06.2018
  • ​Ny storsatsing på smågodt gleder Candy People 12.04.2018
  • Sunt og søtt i skjønn forening fra Candy People 19.02.2018
  • Candy People Norway utvider med ny selger 08.01.2018
  • Candy People-sjefen fortviler over økt sukkeravgift 20.12.2017
  • Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje 20.09.2017
  • En sunn nøtt å knekke fra Candy People 15.05.2017
  • Candy People er årets svenske eksportgaselle 21.03.2017
  • Frukt og nøtter – og noen tradisjonelle godterinyheter 08.03.2017
  • Godterigutta på verdens største godterimesse 13.02.2017
  • Candy People klar med nye kinogodtlanseringer 02.01.2017

Siste saker fra HURTIGSPOLING

En filmnerd ser fremover

John Berge13. juni 2022
Les mer

Var lite interessert i kinofilm. Men forelsket seg i kinojobben. Nå er han vikariende kinosjef.

John Berge5. juni 2021
Les mer

David var best av over 100 søkere. Møt den nye kinosjefen hos ODEON Lillestrøm.

John Berge4. mai 2021
Les mer

Johanne Anderssens sitt første år som kinosjef ble HELT annerledes enn hun hadde sett for seg

John Berge14. januar 2021
Les mer

Ble mer selvsikker av å få ansvaret som kinosjef

John Berge3. november 2020
Les mer

Charlotte om de første ukene som ODEONs nye programsjef

John Berge1. februar 2020
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

Bærumsmann er ny sjef for Colosseum kino
Hurtigspoling: Tora Vinjar Haug