• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

Holdningskampanjefilm fra Statens Vegvesen ble kåret til «Sølvfilm»

Holdningskampanjefilm fra Statens Vegvesen ble kåret til «Sølvfilm»
Per Mork
4. juli 2017

En to og et halvt år gammel reklamefilm for Statens Vegvesen har fått nytt liv på kino.

Reklamefilmen «The Kid» – opprinnelig lansert vinteren 2014 – er blant årets beste reklamefilmer på kino, mener kinoreklame-selskapene Media Direct Norge og CAPA Kinoreklame.

De to selskapene startet i 2015 kåringen av årets beste kinoreklamefilm, i kåringen «Gullfilmen». Og for å finne gullfilmen, kåres fire kvartalsvinnere – såkalte sølvfilmer.

MDN og CAPA samarbeider om «Gullfilmen»

I 2016 gikk filmen «Vær så snill!» fra Vinmonopolet helt til topps og vant Gullfilmen. I kåringens første år, 2015, vant filmen «Butler» fra Joh. Johannson historiens første Gullfilmen.

Evergood lover ny toppfilm til høsten 2016

Vinmonopolet hadde beste reklamefilm på kino i 2016

Statens Vegvesens film er nå kåret til den beste kinoreklamen i det andre kvartalet i 2017. Reklamefilmen fra Statens Vegvesen får dermed sin Sølvfilm og er nå kvalifisert for 2017-finalen i reklamekåringen for kinoreklame. Den første Sølvfilmen i 2017 gikk til Forsvaret og filmen «Noe mer enn en utdanning».

Seks filmer var med i finalekampen om den andre Sølvfilmen i 2017. Det var filmen «LA Crusing» fra Hydro Aluminium, «The Kid» fra Statens Vegvesen, «Vi har litt å gi deg» fra Fjordland, «Det koster så lite» fra Talkmore, «Home is a world of its own» fra SAS og «Det er gode penger i bærekraft – Alien» fra Storebrand.

Bilde fra reklamefilmen «The Kid». Foto: Statens Vegvesen.

Juryen skriver blant annet følgende om vinnerfilmen fra Statens Vegvesen i andre kvartal 2017:

«Denne reklamefilmen er svært målrettet mot kinopublikummet – og den målgruppen som går aller mest på kino. Filmen har en sterk ide. En ujålete reklamefilm som formidler ærlig kommunikasjon. Ja, dette er reklame som går rett på sak – og som på en enkel måte får det til å fungere – og det svært så godt. Kort sagt: kinoreklame som fungerer!».

 

Administrende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Administrerende direktør Ronny Lieblein i Media Direct Norge sier følgende om vinner-filmen.

– Et morsomt, men kraftig sleivspark mot unge gutter som kjører for fort. Statens Vegvesen viser at humor kan være mer effektivt enn skremselsbilder i å påvirke unge sjåfører, sier Ronny Lieblein.

Insights and Research Manager i CAPA, Silje Helen Gundersen, sier følgende om vinnerfilmen fra Statens Vegvesen.

– Kinoen er en perfekt arena for å nå publikumet som er i målgruppen til kampanjen fra Statens Vegvesen. Filmer fenger oppmerksomheten og bruker virkemidler som gjør seg godt på kino og har et tydelig budskap som kjøres rett hjem hos seeren, sier Gundersen.

Juryleder Lasse Gimnes i GimCom hadde stor sans for vinneren i andre kvartal i år.

– I utgangspunktet en enkel film, men med en god ide og et viktig budskap. Dette er en film som fungerer ekstra godt i kinosalen. Ja, kanskje ikke filmen som fungerer så godt på TV, men en fulltreffer på kino, sier Lasse Gimnes.

Bak vinnerfilmen står reklamebyrået Kitchen og produksjonsselskapet One Big Happy Family.

Det er kun norskproduserte filmer, eller filmer produsert av utenlandske selskaper målrettet helt og fullt mot det norske markedet, som blir vurdert av jurymedlemmene. Den skal ha blitt vist på norske kinoer, formidlet av CAPA og/eller MDN.

Kino-reklamen har hatt en sterk vekst også i 2017. I årets fem første måneder vokste reklamemarkedet for kino med 19,3 prosent, ifølge Mediebyråforeningen, og det i et totalmarked som hadde en oppgang på 4,6 prosent. Også kinobesøket i Norge har vært svært bra i året vi er inne i.

Bilde fra reklamefilmen «The Kid». Foto: Statens Vegvesen.

Publisert 13. nov. 2014: Du blir ikke mer moden av å kjøre for fort! Se The Kid og de andre filmene i kampanjen «Ungdom og fart» av Statens vegvesen.

Relaterte saker
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
4. juli 2017
Per Mork https://facebook.com/permork72

Grafisk designer og nettside utvikler.

Relaterte saker
  • Vinmonopolets reklamefilm vant Sølvfilm-pris 12.01.2017
  • Sølvfilm til VGs fotball-film 17.10.2016
  • Sølvfilm til Telenors bredbåndsfrieri 04.07.2016
  • Gilde vant årets andre sølvfilm 07.07.2015

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

100 prosents dekning for Movie Transit
Kinoreklame øker og øker og øker