• Nyheter
  • ANMELDELSER
  • KINOBRANSJEN
  • LES MAGASINET DIGITALT
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
KM
  • Nyheter
  • ANMELDELSER
    • Anmeldelse: 65
    • Anmeldelse: Boy From Heaven
    • Anmeldelse: Agent Max
    • En sterk og adrenalinfylt oppfølger: John Wick: Chapter 4
    • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
  • KINOBRANSJEN
    • Varsler storsatsing på kinofilmer
    • Filmdistributørene hedret Vega Scene 
    • Kinoklubben har nådd en stor milepæl
    • Flere nye abonnenter på KINOMAGASINET på nyåret 2023
    • Kun Dolby-utstyr i Altas nye kinosal
  • LES MAGASINET DIGITALT
    • KINOMAGASINET 8•2022
    • KINOMAGASINET 1•2022
    • SPESIALBILAG: Lange flate ballær III
    • Et abonnement gir deg gratis digitalversjon og bladet tilsendt i Posten
    • Beskyttet: KINOMAGASINET 6•2021
  • Om oss
  • Kontakt
  • LEDIG STILLING
  • Facebook

  • RSS

KINOLEVERANDØR

​Ny storsatsing på smågodt gleder Candy People

Born to sell Candy! Fra venstre: Bjørnar Hoem (Key account manager), Tommy Wikmark (adm. direktør) og Ingunn Westerbø (Key account manager). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©
​Ny storsatsing på smågodt gleder Candy People
John Berge
12. april 2018

TRONDHEIM: Etter over 20 år med smågodt i kioskhyllene har flere storkinoer tatt grep og satset enda større. – Kinoene vil og må gjøre seg unike, sier Candy People-sjefen, Tommy Wikmark.

Blant kinoene med stor satsing på smågodtseksjonen finner vi nystartede ODEON Oslo og deres konkurrenter, Colosseum og Ringen kino i Oslo i regi av Nordisk Film Kino og Kristiansand kino, for å nevne noen, ifølge Wikmark.

– Kinoene her satser på å bli det beste stedet i byen på smågodt, sier han.

Som bransjen vet dukker det som regel opp konkurrenter rundt kinoene.

Det kan være en dagligvarekjede med masse smågodt foran kassene, hvis den ligger ved en kino, eller en egen kiosk, som godetkiosken Lucky Lips ved siden av Saga kino i Oslo sentrum.

Tommy Wikmark (adm. direktør) i Candy People Norway. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Nå byr Nordisk Film Kino på 150 varianter på det meste i sine kinokiosker, og Wikmark sier at kjeden har mer enn tredoblet omsetningen siden de bygde om kioskene til dette formålet.

Mye kinogodt er dyrt, er et velkjent faktum, men smågodtet er som regel rundt 19,90 kroner, mot 15-16-17 kroner i dagligvarekjedene.

Leverandørene av smågodtet er de kjente og store som Nidar, Candy People og andre med kjente merkevarer.

– Litt av poenget er at utvalget skal varieres og byttes ut, gjerne fire-fem ganger per år. Trenden er å skape større utvalg og kvalitet. Konkurransesituasjonen er slik at dagligvarebutikkene er åpne til klokken 23.00 nå. Kinoene må gjøre seg unike på popcorn, snacks og smågodt, og krydre med andre unike kinoprodukter.

Supersuksess: Millions! Born to sell Candy! Tommy Wikmark ved stativet i kiosken hos Prinsen kino i Trondheim. I samme bygg holder Candy People Norway til. Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Den aller største suksessen her i moderne tid er Millions.

Candy People blir til tider «nedringt» av andre aktører som vil selge det populære godteriet, som doseres ut av store dispensere. Men Candy People sier nei, til alle. Kinoene får ha dette alene. Men til høsten 2018 eller til 2019 kommer det en ny lignende vare, som skal lanseres, kan Wikmark røpe, uten å ville si flere detaljer akkurat nå.

– Ungene vil ha Millions, der har kinoene noe som ikke har et annet sted!

Born to sell Candy! Fra venstre: Bjørnar Hoem (Key account manager), Ingunn Westerbø (Key account manager) og Tommy Wikmark (adm. direktør). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Tommy Wikmark slår også et slag for kinogodteriet i debatten rundt avgifter og sunnhetens apostler.

– Det er ikke kinogodtet som skaper usunnheter, det er tross alt få kinobesøk hvert år, men alt folk spiser ellers uten sukkeravgifter, som kjeks, boller og slike ting. Vi betaler gjerne avgift, men hvorfor skal andre sukkerholdige varer slippe. Sjokolade lagt under marsipan uten avgift, for eksempel. Og potetgull er fullt av fett og salt og ikke akkurat sunt.

– Dere har i flere år satset på sunne produkter. Hva er status for disse?

– Det blir ikke bestselgere, men et alternativ. Flere kinoer setter disse i egne reoler, og samler varegruppen.

Candy People sier at deres storselgere er S-merke skum, Streetracer, Millions, Peacemerker og Scooxs.

– Men ikke alt lykkes vi med. Vi prøvde oss på sjokoladedrasjerte bønner, men det ville ingen ha. Så vi tapte penger. Men de solgte vi til Holdbart, da blir det i alle fall konsumert i stedet for å bli avfall.

Sunne lunsjer hos godteriselskapet! Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

 

Bjørnar Hoem (Key account manager). Foto: John Berge, KINOMAGASINET.no ©

Candy People Norway utvider med ny selger

Candy People-sjefen fortviler over økt sukkeravgift

Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje

Sunt og søtt i skjønn forening fra Candy People

Relaterte sakerForsiden
Kommentarer:
Klikk for å legge til en kommentar
KINOLEVERANDØR
12. april 2018
John Berge https://facebook.com/john.berge

Redaktør og daglig leder i JB Forlag.

Relaterte sakerForsiden
  • Sunt og søtt i skjønn forening fra Candy People 19.02.2018
  • Candy People Norway utvider med ny selger 08.01.2018
  • Candy People-sjefen fortviler over økt sukkeravgift 20.12.2017
  • Høstnyheter 2017 fra Candy People: Italienske sjokoladeegg og amerikansk-inspirert peanøttsjokolade uten GMO og palmeolje 20.09.2017
  • En sunn nøtt å knekke fra Candy People 15.05.2017
  • Candy People er årets svenske eksportgaselle 21.03.2017
  • Matvareblogg omtaler Candy People-nyheter 20.03.2017

Siste saker fra KINOLEVERANDØR

Nei takk til mer kinoreklame i 2022

admin20. oktober 2022
Les mer

Generasjonsskifte hos Sundlings

John Berge31. mai 2021
Les mer

Skeie satser på luksustrenden

John Berge26. mai 2021
Les mer

Store endringer hos DX

John Berge14. mai 2021
Les mer

Kinoteknisk selskap skylder ca. to millioner kroner. Begjært konkurs av Skatteetaten

John Berge21. april 2021
Les mer

Terje tror på bedre tider for kinobransjen

John Berge29. januar 2021
Les mer
KM

KINOMAGASINET.no er et produkt fra JB Forlag, Halfdan Kjerulfs vei 6A, 1410 KOLBOTN.

Redaktør: John Berge • Tlf. 975 99 007

I redaksjonen: Anne Helen Houg, Christian Høkaas, Iver Neset, Joachim Eikeri, Joakim Rekaa, Jon S. Olsen, Katrine Wang Svendsen, Magnus Meling, Matias Kjølstad, Terje Thomassen og Torunn Sola

http://loans-cash.net

Design: Per Mork • Tlf. 411 43 640

Alt innhold er copyrightbeskyttet og kan ikke gjengis uten tillatelse.

KINOMAGASINET arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk. KINOMAGASINET er medlem av Norsk Tidsskriftforening og Fagpressen.

KINOMAGASINET er medlem av
Fagpressen

Siste nyheter

  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023

Aktuelle tema på Kinomagasinet

Forsiden Kino Anmeldelse Video Teknologi VOD DVD Blu-ray trailer drama film Kinobransjen action Disney Magasinet Digitalt abonnement Marvel skrekk Fremhevet Netflix thriller Star Wars spenning superhelt komedie Skrekkfilm Festival dc animasjon eventyr

© 2013-2023 JB Forlag. KINOMAGASINET.no startet 26. april 2013. Det trykte magasinet startet opp i august 2012, under navnet HIGH-DEF og skiftet navn til KINOMAGASINET i januar 2014.

Scroll for more
Tap

Sidebanner 1

  • Populært

  • Siste

  • Kommentarer

  • Disney+ sender Oscar-utdelingen
    PRISUTDELING3. mars 2023
  • En John som aldri dør
    FILMOMTALE21. mars 2023
  • Anmeldelse: The Mandalorian: sesong 3 – episode 1: The Apostate
    ANMELDELSE5. mars 2023
  • Anmeldelse: Shazam! Fury of the Gods
    ANMELDELSE23. mars 2023
  • Anmeldelse: 65
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Anmeldelse: Boy From Heaven
    ANMELDELSE30. mars 2023
  • Varsler storsatsing på kinofilmer
    KINOBRANSJEN28. mars 2023
  • Anmeldelse: Agent Max
    ANMELDELSE27. mars 2023
  • Skeie gir gass, ansetter flere og har fått ny salgssjef. – Scenemagasinet says:

    […] Skeie med Nordisk Film-kontrakt […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Norsk billettsystemselskap med nye vyer […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Flere forbedringer fra DX […]

  • Sønn av DX-gründeren overtar ledelsen av firmaet – Kulturhusmagasinet says:

    […] Filmprogrammering på nett fra DX […]

Sidebanner 2

Sidebanner 3

Sidebanner 4

Sidebanner 5

Sidebanner 6

Sidebanner 8

Sidebanner 10

Sidebanner 11

Sidebanner 12

Sidebanner 13

Sidebanner 14

Sidebanner 15

TIX vurderer kinomarkedet
Stadig og stødig suksess for Fiber Pro Tector